Welkom op het GitaarNet.
Discussie gesloten
Pagina 2 van 7 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 61

Discussie: Zelfbouw!

  1. #11

    Standaard

    En vergeet niet dat Ferraririk een oom heeft die 'm helpt.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 november 2007
    Locatie
    ijmuiden
    Berichten
    108

    Standaard

    laad me raden, Ladajan?

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Locatie
    Veurne - België
    Berichten
    3.117

    Standaard

    is-ie nu nog niet af ?
    “Lean your body forward slightly to support the guitar against your chest, for the poetry of the music should resound in your heart.” - Andres Segovia

    GuitarPlansCollection

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2009
    Locatie
    Veenendaal
    Berichten
    3.823

    Exclamation

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door aaronstonebeat Bekijk bericht
    Ach, ik zat vanmorgen ook maar een beetje te jennen, hoor Maar 'from scratch' betekent 'van de grond af'. Dat vertaal ik als body zelf maken, hals zelf maken, toets zelf maken, slagplaat, bindings, evt. brug, tailpiece, zelfs de knoppen en de strapbuttons. Zo doe ik het toch graag. En ik zie hier wel 'ns projecten voorbij komen die nog meer tijd kosten dan de mijne.

    Veel succes, Ferraririk. En ....... FOTO's !!!!!!!!!!!!!!
    Ok en dat weet ik,
    Body en hals en alles ( op de snaren en element etc na ) de kam dus ook, zijn zelf gemaakt, uiteraard niet nu

    maar het project is mislukt, hij wil niet aangaan, mijn oom gaat kijken of hij er wat aan kan doen, maar ik denk het niet het was eigenlijk ook te mooi om waar te zijn

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2009
    Locatie
    Veenendaal
    Berichten
    3.823

    Standaard

    Uiteraard aaron,

    ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe jou gitaartjes eruit zien ,

    Ik moet toegeven, het lijkt allemaal simpel, tot je bij de draadjes komt
    Verdorie he, daar is alles fout gegaan.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.035

    Music

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ferraririk Bekijk bericht
    Uiteraard aaron,

    ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe jou gitaartjes eruit zien ,

    Ik moet toegeven, het lijkt allemaal simpel, tot je bij de draadjes komt
    Verdorie he, daar is alles fout gegaan.
    je doet net alsof het bouwen van een gitaar geen ruk voorstelt. en dan te bedenken dat het solderen van de electronica nog het makkelijkste is van alles, met tonnen aan gratis informatie via het internet. ik heb zelf ook verschillende gitaren in elkaar gezet. 2 ervan heb ik de body zelf gemaakt ( en juist hier kan van alles mis gaan ) en de rest van deze gitaren is eigenlijk assemblage, dus semi-zelfbouw.
    bekijk hier maar eens de verschillende topics, daar zitten echte zelfbouw projecten bij die met bloed, zweet en tranen in elkaar gezet zijn.

    zo, en nu niet meer zo raar praten a.u.b.

    groeten Pasqual.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2009
    Locatie
    Veenendaal
    Berichten
    3.823

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pasqual Bekijk bericht
    je doet net alsof het bouwen van een gitaar geen ruk voorstelt. en dan te bedenken dat het solderen van de electronica nog het makkelijkste is van alles, met tonnen aan gratis informatie via het internet. ik heb zelf ook verschillende gitaren in elkaar gezet. 2 ervan heb ik de body zelf gemaakt ( en juist hier kan van alles mis gaan ) en de rest van deze gitaren is eigenlijk assemblage, dus semi-zelfbouw.
    bekijk hier maar eens de verschillende topics, daar zitten echte zelfbouw projecten bij die met bloed, zweet en tranen in elkaar gezet zijn.

    zo, en nu niet meer zo raar praten a.u.b.

    groeten Pasqual.
    Ik weet niet hoor, maar zoek jij maar is hoe je een Explorer moet verbinden met draadjes, en trouwens het is dus niet 1x volume 2xtone maar 2x volume 1x toon, solderen op zich is wel ok, en het stelde, op het gepriegel aan het einde na, ook niet echt heel veel voor, omdat er al zat voorbereidingen getroffen waren, ik had gewoon de domme pech dat het spul wat ik gebruikt heb al best oud is ( Lees: Voor 1983 ) Dus ja, het had anders gegaan kunnen zijn, maar zo ging het niet.

  8. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ferraririk Bekijk bericht
    Uiteraard aaron,

    ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe jou gitaartjes eruit zien ,

    Ik moet toegeven, het lijkt allemaal simpel, tot je bij de draadjes komt
    Verdorie he, daar is alles fout gegaan.
    Je kunt mijn zelfbouwdraadjes zo opzoeken, je bent van harte welkom.

    Pasqual heeft wel gelijk dat de elektronica nog een van de meest simpele dingen aan een gitaar is; en 20, ja 40, 50 jaar geleden werden ze niet anders aangesloten dan nu.

    Maar goed, doet-ie 't nu? Ik denk dat ik niet de enige ben die er onderhand erg benieuwd naar is.
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

  9. #19

    Standaard

    Sorry, maar ik kon het gewoon ff niet laten in google 'wiring explorer 2 volume 1 tone' in te typen. Ik klikte op de bovenste link van de zoekresultaten en kwam op een forum waar deze link gegeven werd:
    http://www.seymourduncan.com/support...ic=2h_1v_2t_3w. Heeft me zo'n 10 seconden zoektijd gekost.

    Dat moet toch veel lijken op hoe je jouw gitaar hebt aangesloten?
    Seymour Duncan heeft trouwens een hoop aansluitschema's; altijd de moeite waard om even te kijken als je een oplossing zoekt.

    EDIT:
    Behalve 2 vol 1 tone, dat is hier ook omgedraaid; maar heel eenvoudig om te bedraden naar jouw configuratie.
    Laatst gewijzigd door aaronstonebeat; 18 januari 2009 om 21:33
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

  10. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ferraririk Bekijk bericht
    maar het project is mislukt, hij wil niet aangaan, mijn oom gaat kijken of hij er wat aan kan doen, maar ik denk het niet het was eigenlijk ook te mooi om waar te zijn
    Je maakt wel wat bij me los, Rik Zo'n project kan niet mislukken door de elektronica. Waarschijnlijk is het iets heel simpels, een verbinding vergeten of een verkeerde gemaakt. Het zou ook kunnen dat er iets kapot is, dat heb ik zelf nog zeer onlangs aan de hand gehad; anderhalve dag zitten solderen voordat ik erachter kwam dat het niet aan mij lag maar aan een kapotte schakelaar.

    In het ergste geval zijn de pickups kapot (maar zelfs daar kan soms nog iets aan te doen zijn). Eerst alles lossolderen en dan doormeten of alles doet wat het moet. Dan netjes stap voor stap weer in elkaar zetten; dat zou in een uurtje te doen moeten zijn.
    Houd moed, het komt vast goed!
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top