Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 160 van 1797 EersteEerste ... 601101501581591601611621702102606601160 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1.591 t/m 1.600 van 17961

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Badman Bekijk bericht
    Vind het vreemd dat een gozer daar 999999999 euro opgeboden heeft.
    gewoon iemand die denkt dat hij grappig is

Senior Member

Standaard

Ik kan niet zien of hij echt of nep is, maar ik vind 2700,- euro wel erg weinig voor een volledig originele '69-'70 strat... Er staat er op marktplaats ook één met een refinish die er 8500 voor vraagt... Verder vind ik de slapplaat nogal wit, maar ik heb er verder geen verstand van dus een uitspraak doe ik niet...
    epi G400 met SD jazz/JB zebra
    gepimpte Squier affinity Strat
    S. Sgroi Silvestri klassieke gitaar
    Marshall S80

Senior Member

Standaard

Ik vind 'm er opzich niet heel nep uitzien, maar had Fender in '70 geen 3-punts halsbevestiging?
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

de microtilt/3punts is pas in voege gekomen rond 1973, daarvoor was het nog een gewone 4-punts bevestiging. Gitaar heeft wel alle kenmerken van een laat 1969 strat (decal met alleen maar een Pat-nummer onder Fender, 1 stringtree, geen walnut-stop of bullet, maar een gewone vintage trussrod langs hielzijde, "Fender Pat.Pend" zadeltjes (ipv de jaren '70 "Fender Fender"-zadels),...). Misschien omdat het een scam-advertentie is (plaatjes kan iedereen van het internet halen, en met een engelse tekst erbij is het nogal verdacht)
    Dit bericht ter lering en vermaak is tot u gebracht met 97% gerecycleerde elektronen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

Senior Member

Standaard

http://link.marktplaats.nl/214203180

Ziet er goed uit; weet iemand iets meer daarover?

Senior Member

Standaard

volgens mij heeft de bassist van onze band 2 weken geleden een Kasuga bass gitaar op de kop getikt. Nou weet ik niet 100% zeker of dat een Kasuga was. De naam leek er wel heel heel veel op. De basgitaar ziet er wel echt prima uit en speelt heel fijn. Onder hals pen zefs. Ding komt uit 1975 ongeveer. Is wel ongeveer de periode dat Kasuga blijkbaar actief was.

300 euro vind ik dan wel weer erg veel geld!

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KamikazaGuitar Bekijk bericht

Kasuga is een gitaarfabriek uit Nagoya, Japan. Sinds de jaren 60 maken ze o.a. kopieën van 'westerse' gitaren. De kwaliteit is te vergelijken met die van de Fuji gen fabrieken (waar Hoshino de meeste van haar merken liet bouwen, o.a. Ibanez). Kasuga schijnt ook wel voor Hoshino en Tokai gebouwd te hebben. Ik heb zelf een Kasuga Jazz Bass die letterlijk identiek is aan de Ibanez 2365B uit 1973 en dat is een geweldige bas (vreemd genoeg met een mahonie body, maar dat had de Ibanez ook).

Deze Les paul kopie is in ieder geval een pre-lawsuit model want hij heeft nog de Gibson 'moustache'-kop. De Japanse gitaarbouwers stopten in modeljaar 1976 met het imiteren van deze kop, dus de gitaar zal van voor dat jaar zijn. Het gaat om de versie met geboute hals, wat niet zozeer van invloed zal zijn op het geluid, maar wel op de prijs. Een Kasuga in prima staat met gelijmde hals is wat mij betreft wel €300 waard, ééntje met geboute hals al gauw €100 minder.
    Laatst gewijzigd door BamBuFan1; 14 januari 2009 om 18:40
    Hoogachtend,
    Bambufan
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jannest
    die gozert speelt op 2 gitaren en beide klinken ze kut
    heb het vage vermoeden dat het niet aan de gitaren ligt

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BamBuFan1 Bekijk bericht
    Kasuga is een gitaarfabriek uit Nagoya, Japan. Sinds de jaren 60 maken ze o.a. kopieën van 'westerse' gitaren. De kwaliteit is te vergelijken met die van de Fuji gen fabrieken (waar Hoshino de meeste van haar merken liet bouwen, o.a. Ibanez). Kasuga schijnt ook wel voor Hoshino en Tokai gebouwd te hebben. Ik heb zelf een Kasuga Jazz Bass die letterlijk identiek is aan de Ibanez 2365B uit 1973 en dat is een geweldige bas (vreemd genoeg met een mahonie body, maar dat had de Ibanez ook).
    Ja die heeft onze bassist ook! 150 euro. Echt tof ding idd!

Senior Member

Standaard

Hartstikke bedankt

Aangezien m'n pa in Amsterdam woont, zal ik die verkoper binnenkort misschien maar es een mailtje sturen ^^

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KamikazaGuitar Bekijk bericht

Te laat

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten