Ik heb het al vaak genoeg geroepen, het is een kwestie van samenwerken. Je moet er wel op durven vertrouwen dat diegene achter die schuivendoos niet voor niets aan een knop gaat draaien. Tuurlijk, hoe beter jij je volumes en sounds voor elkaar hebt, hoe minder hij hoeft te doen. Maar als hij jouw volume aanpast, zal daar (als het goed is) een reden voor zijn.
En misschien is het voor jou bij een bepaald nummer niet erg dat je te zacht staat (eigen schuld)... Echter... een techneut die zijn vak verstaat en de hele tijd een top-mix probeert te maken (ofwel: het type techneut waar je blij van wordt) denkt daar heel anders over en zal toch echt effe die aanpassing maken, of je het nu wilt of niet... het wordt er namelijk wel beter van...
Als je echt niet wilt dat een techneut je volume aanpast, dan stel ik voor dat jullie het mengtafeltje lekker op het podium zetten en die techneut naar huis sturen, ziet die zijn vrouw en kinderen ook nog eens... dan heb je alles zelf onder controle... maar hoe het dan uiteindelijk voor het publiek klinkt kun je helaas niet beoordelen... Beetje overtrokken, maar je begrijpt waar ik heen wil, toch?
Voor verder commentaar verwijs ik graag naar mijn eerdere posts.
Ajoo!
Favorieten/bladwijzers