Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 8 EersteEerste ... 34567 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 74
    Senior Member
    Blog Entries
    4

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tho Bekijk bericht
    oh hij's vet!!! Volgens mij scheurt dat als een tierelier
    Als een dolle nachtvlinder tegen een bouwlamp

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    @macwilliams: ongelooflijke eikel Wat een gave gitaar!! Ik zit er serieus aan te denken 'm zelf ook te doen. Twijfel nog tussen deze en een BFG...
    Met dat idee zat ik eerst ook te spelen een bfg te kopen den dan vervolgens de vlammen eraf te schuren
    zodat het hout mooier naar voren komt en dat in z'n geheel te bewerken met een verdunde beits zodat
    het in het hout zou trekken. Om dan vervolgens de blackouts er in te proppen.
    Maar omdat ik de eigenschappen van de blackouts ken wilde ik het eigenlijk gaan proberen met een
    hollere gitaar. En daar heb ik dus echt geen spijt van gehad. Ik wil niet beweren dat het het mooiste geluid
    is dat je uit een gitaar kan halen, dat wilde ik ook niet bewerkstelligen. Het is gewoon een lekkere en vooral
    bruikbare thrashmetal plank geworden die ondanks de powerpups ook clean lekker klinkt.

Het is een beetje maf eigenlijk, je zou het zelf eens moeten proberen.

Standaard

Mac Williams, ik had al de complimenten gegeven in de 'Les Paul' topic.
    Wat betreft je element ringen, zou je ook aan zoiets kunnen denken:

Groovie Guitar Guus

Te koop: Music Man Luke III / Gibson 2006 Faded / Fender Concert II (Rivera ptp amp)

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Als een dolle nachtvlinder tegen een bouwlamp

Met dat idee zat ik eerst ook te spelen een bfg te kopen den dan vervolgens de vlammen eraf te schuren
    zodat het hout mooier naar voren komt en dat in z'n geheel te bewerken met een verdunde beits zodat
    het in het hout zou trekken. Om dan vervolgens de blackouts er in te proppen.
    Maar omdat ik de eigenschappen van de blackouts ken wilde ik het eigenlijk gaan proberen met een
    hollere gitaar. En daar heb ik dus echt geen spijt van gehad. Ik wil niet beweren dat het het mooiste geluid
    is dat je uit een gitaar kan halen, dat wilde ik ook niet bewerkstelligen. Het is gewoon een lekkere en vooral
    bruikbare thrashmetal plank geworden die ondanks de powerpups ook clean lekker klinkt.

Het is een beetje maf eigenlijk, je zou het zelf eens moeten proberen.
    bfg: geen inleg
    studio faded: inleg
    bfg: grove top
    studio faded: gladde top
    bfg: p90+humbucker
    studio faded: 2x humbucker (ik wil n nieuwe gibson om er nieuwe pups in te zetten. dean hands without shadows in de hals en een mountain of toneeee in de brug, dus das handiger dan de studio faded).
    bfg: maple top
    studio faded: mahonie top
    beiden: uitgehold.

Ik vind de studio faded VEEL meer bang for the buck dan de bfg...

Senior Member
    Blog Entries
    4

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door groovieguitarguus Bekijk bericht
    Mac Williams, ik had al de complimenten gegeven in de 'Les Paul' topic.
    Wat betreft je element ringen, zou je ook aan zoiets kunnen denken:

Daar heb ik ook al aan gedacht, leek mij heel mooi.
    Maar weet je wat ook heel mooi staat? Koperen ringen

Misschien bij mn volgende die ik ga kopen....?? Wie weet

bfg: geen inleg
    studio faded: inleg
    bfg: grove top
    studio faded: gladde top
    bfg: p90+humbucker
    studio faded: 2x humbucker (ik wil n nieuwe gibson om er nieuwe pups in te zetten. dean hands without shadows in de hals en een mountain of toneeee in de brug, dus das handiger dan de studio faded).
    bfg: maple top
    studio faded: mahonie top
    beiden: uitgehold.

Ik vind de studio faded VEEL meer bang for the buck dan de bfg...
    Ik vond vooral de uitstraling van mijn studio, nu die gestripped is much more bad ass dan die van de bfg. Die vlam top spreekt mij niet aan, is wel mooi maar is niet mij.
    Als die andere de Bad Fucking Guitar is dan is die van mij
    Bad Ass Mother Fucking Unique Cunt Killer Guitar

Dat ze beiden uitgehold zijn is hier dus geen issue omdat het juist de bedoeling was om die S-D op deze wijze te proberen en dat is waarachtig gelukt.

Maaaaar vertel wat ben je van plan en wat zijn dat voor elementen waarover je spreekt?

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

@mac:

ik wil 'm ook!!! het is trouwens geen flame op de bfg, maar gewoon een ruwe carve

Ik wil de dean hands without shadows pickup ingooien in de hals, das de signature van michael angelo batio. In de brug. tja weet 't nog niet... Twijfel tussen de baker patch (zo heet ie geloof ik...) dies wat hotter, wat steviger in de mids en laag, of de 'mountain of tone' van leslie west. die is enorm rauw, vet, ranzig, scheurt als een tierelier, megagoeie pinches, maar de baker heeft dat ook. En dan wil ik nog een tweede van deze (ghehe, heb ik 7 gibsons!!) voor de michael schenker Lights Out pickup set. Een keer rood, een keer bruin. lijkt me wel mooi (hoewel... i kheb dan DRIE rooie LP's...)

Senior Member

Standaard

duister gitaartje :6:

Vet!

Senior Member
    Blog Entries
    4

Cool

@mac:

ik wil 'm ook!!! het is trouwens geen flame op de bfg, maar gewoon een ruwe carve

Ik wil de dean hands without shadows pickup ingooien in de hals, das de signature van michael angelo batio. In de brug. tja weet 't nog niet... Twijfel tussen de baker patch (zo heet ie geloof ik...) dies wat hotter, wat steviger in de mids en laag, of de 'mountain of tone' van leslie west. die is enorm rauw, vet, ranzig, scheurt als een tierelier, megagoeie pinches, maar de baker heeft dat ook. En dan wil ik nog een tweede van deze (ghehe, heb ik 7 gibsons!!) voor de michael schenker Lights Out pickup set. Een keer rood, een keer bruin. lijkt me wel mooi (hoewel... i kheb dan DRIE rooie LP's...)
    Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar die leslie west (mountain of tone) vooral dat "rauw" spreekt me wel aan. Maar wat versta jij onder rauw?

Om even te verduidelijken wat ik onder rauw versta:

Het geluid van Slayer zoals die ze live gebruiken
    Het geluid van St Anger van metallica.

Als je dat bedoeld dan is het wel wat ik zoek, Dit geluid krijg ik bijvoorbeeld uit mijn strat met dimarzio implantaten met een klein beetje gain er op. Heel gek maar die klinkt echt als een nazi sergeant die thuiskomt en zn vrouw met een jood in bed vind. Dat wil ik dus ook met deze LP en de duncans klinken eigenlijk te mooi. Begrijp me goed hoor hij scheurt als valentino rossi op z'n motor met een nauwkeurigheid van een chirurg en dat is allemaal heel mooi maar dat wil ik dus niet in deze gitaar.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dweezman Bekijk bericht
    duister gitaartje :6:

Vet!
    Hell YEAH thnx

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

dat, rauw? nee, neee!! overprocessed, dichtgesmeerd. voor mij is rauw iets heel anders. de sound van 'she's tight' van cheap trick, das rauw, of uhm, de sound van los lonely boys, of nja lastig uit te leggen, maar zeker niet dat. Het clipje dat je hoort van de mountain of tone, DAT is rauw.

maar nee, ik heb afgezien van dit project. Ik heb een veel leukere gitaar op 't oog. Nog even, en dan ga ik 'm posten... Effe tussendoortje voor mijn custombuilds af zijn. duurt n EEUWIGHeid...

Senior Member

Standaard

Ik ga vanmiddag even bij de lokale muziekboer informeren naar de Blackouts

Senior Member

Standaard

Het installeren van de Blackouts laten doen kost zon 50 a 60 euro.. voor dat geld ga ik het wel zelf proberen of samen met iemand doen.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten