Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bert k Bekijk bericht
Ik denk niet dat je als gitarist enig idee hebt van het zaalgeluid, je staat immers achter de PA. Ook wil je jezelf graag duidelijk horen, prima, maar niet altijd in de juiste verhouding met de rest van de band.
Daar heb je een geluidsman voor. Die bepaalt de volumes en de verhouding met de andere instrumenten. Als hij dat niet kan moet je zo snel mogelijk een ander zoeken, maar niet denken dat je het vanaf het podium beter kan.
Nee, dat denk ik ook niet, daarom (wederom) wil ik graag door de geluidsman afgesteld worden op mijn harde sologeluid. het beste kan dit worden gedaan tijdens de laatste soundcheck als er al publiek in de zaal is. Daarna wil ik graag dat de geluidsman van mijn gitaargeluid afblijft. Het harde is dan niet te hard, en als ik mezelf terugschroef in in verhouding tot de rest van de band iets te zacht sta: so what, mijn eigen schuld, zo belangrijk is dat geluid op dat moment ook niet. Het gaat tenslotte niet om het afmixen van een plaatopname! Ook is daarom een goed monitorsysteem waarover je de hele band hoort als het even kan heel belangrijk, dan merk je het wel als je jezelf te zacht zet.