Het is een gitaarforum weetjewel, dus we praten vanuit de muzikant, maar je kunt het altijd proberen.Komt er ook een topic over vervelende bandjes vanaf de andere kant van de geluidstafel gesproken?
Het is een gitaarforum weetjewel, dus we praten vanuit de muzikant, maar je kunt het altijd proberen.Komt er ook een topic over vervelende bandjes vanaf de andere kant van de geluidstafel gesproken?
Ik denk nu ook dat het eigenlijk niet verstandig is, anders voelen een hoop mensen zich weer besproken (... iets met lange tenen...)
www.aardappeleters.netOorspronkelijk geplaatst door Nielsje
www.sleepwalkers.nl
Te koop:
Richwood Hollow body, dikke jazzbak.
Yamaha APX-SPL II, elektro-akoestische gitaar.
Het meest relaxte is als je een paar vaste geluidsmensen hebt waar je het goed mee kan vinden.
Eerst even bijpraten onder het genot van een kop koffie/bier/etc., vervolgens aan de slag en goed overleggen.
Vanuit de muzikant gezien (ik dus).
Maar waarschijnlijk heeft iedereen daar baat bij.
Als je het niet kan vinden met zo iemand, probeer je dan te schikken.
Maar ideaal is het niet.
Bij de eerste paar nummers wel. Als ik dan in de gaten heb dat de gitarist in kwestie het zelf goed voor elkaar heeft, laat ik hem lekker staan. En zo nemen we bij onze bluesband ook de geluidsmensen een hoop werk uit handen. Na een paar nummers staat het spul goed en doen ze er bijna niks meer aan. Tenminste, die mensen die we zelf altijd mee hebben.
Dan is het dus steeds dezelfde gitarist die halverwege de set toch stiekem iets harder gaat.![]()
www.aardappeleters.netOorspronkelijk geplaatst door Nielsje
www.sleepwalkers.nl
Te koop:
Richwood Hollow body, dikke jazzbak.
Yamaha APX-SPL II, elektro-akoestische gitaar.
Het enige wat hij aanpast tijdens de show is z'n master volume (helaas, moet het hem nogsteeds afleren) en de speed van z'n delay.
Nee, dat denk ik ook niet, daarom (wederom) wil ik graag door de geluidsman afgesteld worden op mijn harde sologeluid. het beste kan dit worden gedaan tijdens de laatste soundcheck als er al publiek in de zaal is. Daarna wil ik graag dat de geluidsman van mijn gitaargeluid afblijft. Het harde is dan niet te hard, en als ik mezelf terugschroef in in verhouding tot de rest van de band iets te zacht sta: so what, mijn eigen schuld, zo belangrijk is dat geluid op dat moment ook niet. Het gaat tenslotte niet om het afmixen van een plaatopname! Ook is daarom een goed monitorsysteem waarover je de hele band hoort als het even kan heel belangrijk, dan merk je het wel als je jezelf te zacht zet.
Favorieten/bladwijzers