Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 15 van 104 EersteEerste ... 513141516172565 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 141 t/m 150 van 1037
    Moderator

Standaard

Komt er ook een topic over vervelende bandjes vanaf de andere kant van de geluidstafel gesproken?
    Het is een gitaarforum weetjewel, dus we praten vanuit de muzikant, maar je kunt het altijd proberen.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

Senior Member

Standaard

Ik denk nu ook dat het eigenlijk niet verstandig is, anders voelen een hoop mensen zich weer besproken (... iets met lange tenen...)

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door B_2_the_a Bekijk bericht
    Natuurlijk...

Maar tijdens de soundcheck, check ik ook het verschil tussen slag/solo, indien dit te groot is zal ik de muzikant in kwestie vriendelijk verzoeken om dit aan te passen ten behoeve van het zaalgeluid.
    Agree, zo doe je dat. Maar leer mij die gitaristen kennen! (Ik ben er zelf een) In de praktijk, zo na een halve set is het toch wel lekker om er een schepje bovenop te gooien. En dan kom jij subtiel in aktie.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
    Ik snap niet waarom al die metalbands altijd doodshoofden gebruiken.
    Ik vind schoonmoeders veel enger.
    www.aardappeleters.net
    www.sleepwalkers.nl
    Te koop:
    Richwood Hollow body, dikke jazzbak.
    Yamaha APX-SPL II, elektro-akoestische gitaar.

Senior Member

Standaard

Het meest relaxte is als je een paar vaste geluidsmensen hebt waar je het goed mee kan vinden.
    Eerst even bijpraten onder het genot van een kop koffie/bier/etc., vervolgens aan de slag en goed overleggen.

Vanuit de muzikant gezien (ik dus).
    Maar waarschijnlijk heeft iedereen daar baat bij.

Als je het niet kan vinden met zo iemand, probeer je dan te schikken.
    Maar ideaal is het niet.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bert k Bekijk bericht
    Maar als jij zit te mixen dan heb je het totaalvolume in de gaten. Dan heb je toch zeker wel je hand op de fader van de sologitaar? Voor als hij veel te hard of te zacht gaat?
    Bij de eerste paar nummers wel. Als ik dan in de gaten heb dat de gitarist in kwestie het zelf goed voor elkaar heeft, laat ik hem lekker staan. En zo nemen we bij onze bluesband ook de geluidsmensen een hoop werk uit handen. Na een paar nummers staat het spul goed en doen ze er bijna niks meer aan. Tenminste, die mensen die we zelf altijd mee hebben.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

Senior Member

Standaard

Agree, zo doe je dat. Maar leer mij die gitaristen kennen! (Ik ben er zelf een) In de praktijk, zo na een halve set is het toch wel lekker om er een schepje bovenop te gooien. En dan kom jij subtiel in aktie.
    Ik ben 1 stukje vergeten te vertellen, ik werk voornamelijk voor 1 band

Standaard

Dan is het dus steeds dezelfde gitarist die halverwege de set toch stiekem iets harder gaat.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
    Ik snap niet waarom al die metalbands altijd doodshoofden gebruiken.
    Ik vind schoonmoeders veel enger.
    www.aardappeleters.net
    www.sleepwalkers.nl
    Te koop:
    Richwood Hollow body, dikke jazzbak.
    Yamaha APX-SPL II, elektro-akoestische gitaar.

Senior Member

Standaard

Het enige wat hij aanpast tijdens de show is z'n master volume (helaas, moet het hem nogsteeds afleren) en de speed van z'n delay.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door skanky Bekijk bericht
    Ik vind ook dat de gitarist z'n volume grotendeels zelf moet bepalen. Maar doelde in m;n vorige post meer dat je ook gitaristen heb waarvan de solo 10x zo luid is dan z'n slagsound. Het is niet de bedoeling dat de technicus bij iedere gitaarsolo een duikvlucht naar de fader van het gitaarkanaal moet maken om'm dicht te gooien omdat het geluid uit de versterker toch al de trommelvliezen van de bezoekers laat knappen.
    Daarom wil ik ook het liefst het zaalgeluid laten afstellen op mijn hardste sologeluid, zodat dat niet TE hard is, en dan draai ik hem zelf wel dicht voor het subtielere en akkoordenwerk.

Senior Member

Standaard

Ik denk niet dat je als gitarist enig idee hebt van het zaalgeluid, je staat immers achter de PA. Ook wil je jezelf graag duidelijk horen, prima, maar niet altijd in de juiste verhouding met de rest van de band.
    Daar heb je een geluidsman voor. Die bepaalt de volumes en de verhouding met de andere instrumenten. Als hij dat niet kan moet je zo snel mogelijk een ander zoeken, maar niet denken dat je het vanaf het podium beter kan.
    Nee, dat denk ik ook niet, daarom (wederom) wil ik graag door de geluidsman afgesteld worden op mijn harde sologeluid. het beste kan dit worden gedaan tijdens de laatste soundcheck als er al publiek in de zaal is. Daarna wil ik graag dat de geluidsman van mijn gitaargeluid afblijft. Het harde is dan niet te hard, en als ik mezelf terugschroef in in verhouding tot de rest van de band iets te zacht sta: so what, mijn eigen schuld, zo belangrijk is dat geluid op dat moment ook niet. Het gaat tenslotte niet om het afmixen van een plaatopname! Ook is daarom een goed monitorsysteem waarover je de hele band hoort als het even kan heel belangrijk, dan merk je het wel als je jezelf te zacht zet.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten