Oorspronkelijk geplaatst door
vulvasonic
Als mijn prioriteiten helder zouden zijn, dan kon ik inderdaad het beste beginnen bij prioriteit nummer 1 en van daaruit het lijstje afwerken. Helaas is het stellen van prioriteiten niet altijd even gemakkelijk.
De reden dat mijn stratje niet de hoogste prioriteit krijgt, weet je inmiddels. Je zou zeggen dat een van mijn amps op dit moment absoluut de hoogste prioriteit zou moeten krijgen. Echter, op dit moment speel ik alleen nog maar live met De Zingende Fresia's en daar maak ik gebruik van een Marshall die eigendom is van De Zingende Fresia's en die perfect klinkt, al gebruik ik alleen het cleane kanaal (het echte geluid komt namelijk van mijn Koch Pedaltone). Mocht de Marshall onverhoopt uit komen te vallen, dan kan ik de Koch rechtstreeks over de PA gooien. En mocht de Koch kaduuk gaan, dan kan ik gewoon de overige kanalen van de Marshall gebruiken.
Zolang ik nog geen uitzicht heb op een tweede band, heeft het laten repareren van mijn eigen versterkers nog geen al te hoge prioriteit. Daar komt bij dat dit meteen een van de duurdere uitgaves zal zijn, waarvoor ik dus ook twee andere dingen kan aanschaffen, of laten repareren.
Hetzelfde geldt ook weer voor een aantal effecten. De meeste effecten gebruik ik helemaal niet bij De Fresia's.
Ik wil je echter wel GEWELDIG bedanken voor je aanbod en hulpvaardigheid. Dat waardeer ik enorm!
Ik heb vandaag zelfs even die ouwe strat onder het stof vandaan gehaald om er eens goed naar te kijken. Het inspireerde me meteen om er zelf maar eens mee te gaan klooien. Er was namelijk NOG een reden waarom ik haar niet meer zoveel gebruikte. Het ding stond perfect afgesteld voor gebruik met een standaard .009 setje, terwijl ik op alle andere gitaren een .011 setje gebruik. Ik zie het als een uitdaging om het ding net zo goed en lekker bespeelbaar te maken met een .011 setje.
Met de tremolo lijkt het allemaal nogal mee te vallen. Na grondig onderzoek blijkt het alleen te gaan om enige slijtage van de 'bushing'. Hoe ik dat het beste kan oplossen ga ik straks even vragen op de gitaarbouw-afdeling.
Ik heb weer een doel. En met een beetje mazzel kost het me straks niet meer dan 4 nieuwe veren om een van mijn gitaren weer in topconditie te brengen!

Ik heb er zin in!!!!!!
Favorieten/bladwijzers