Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 18 van 18
    Senior Member
    Blog Entries
    2

Standaard

ik had toevallig gisteren op je site zitten kijken, ziet er erg goed uit!

ik heb ook gemerkt met het polijsten dat je inderdaad niet te lang op dezelfde plek moet blijven hangen (bij mij liet op die plek de lak los van de onderlaag)

het probleem bij mij is ook dat de lakruimte niet verwarmd is en dan is ktm helemaal niet te lakken (ik geloof dat ik het blik wat ik nu nog heb staan kan weggooien wegens bevriezings verschijnselen ) Cellulose lukt gek genoeg wel bij deze temperaturen (ik bewaar mijn lak wel op kamertemp maar heb de afgelopen dagen bij temperaturen rond de 0 gespoten en dat ging prima)

Ik blijf nog wel experimenteren met ktm omdat ik weet dat het goed kan gaan maar ik blijf voorlopig cellulose er naast gebruiken
    life sucks and then you die

Senior Member

Standaard

Cellulose lukt gek genoeg wel bij deze temperaturen (ik bewaar mijn lak wel op kamertemp maar heb de afgelopen dagen bij temperaturen rond de 0 gespoten en dat ging prima)

Ik blijf nog wel experimenteren met ktm omdat ik weet dat het goed kan gaan maar ik blijf voorlopig cellulose er naast gebruiken[/QUOTE]

Das een vreemd verschijnsel fred...ik heb van het herfst gelakt(blanke cellulose) met temparaturen rond de 10 graden en de lak werd erg stroperig/bobbelig na het drogen...

jj
    To Quo or not To Quo....The Status Quo will rock forever all over the world...again and again.

Senior Member
    Blog Entries
    2

Standaard

hoe spuit jij ? (spuitbussen of spuitpistool ? )

ik spuit mijn cellulose met spuitbussen en de bussen staan wel in een verwarmde ruimte , (22 graden).ik spuit ze verder in dunne lagen die gelijk uitharden dus van dat stroperige heb ik geen last gehad. Ik was bang voor vocht (witte uitslag) maar dat was niet het geval

Ik denk wel dat als ik de lak eerst in een koud pistool had gedaan het inderdaad stroperig was geworden

Senior Member

Standaard

Ik heb met nitro ook nog geen problemen gehad wat betreft temperatuur. Ik denk dat die witte uitslag meer te maken heeft met vocht in de lucht.

Ik spuit ook dunne lagen. De laatste keer dat ik gespoten heb was het een graad of 8. Hout op kamer temperatuur. Na het spuiten laten drogen op kamertemperatuur.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fred dons Bekijk bericht
    hoe spuit jij ? (spuitbussen of spuitpistool ? )

ik spuit mijn cellulose met spuitbussen en de bussen staan wel in een verwarmde ruimte , (22 graden).ik spuit ze verder in dunne lagen die gelijk uitharden dus van dat stroperige heb ik geen last gehad. Ik was bang voor vocht (witte uitslag) maar dat was niet het geval

Ik denk wel dat als ik de lak eerst in een koud pistool had gedaan het inderdaad stroperig was geworden

Ik heb niks met spuitbussen,al heb ik mn laatste telecaster wel wit gespoten met spuitbussen en de laatste 2 lagen met blanke lak uit de electrische verfspuit.(totaal een laag of 8 a 9)Dus gewoon met een goeie wagner electrische verfspuit waarbij ik de lak in een liter blik heb staan bij kamertemperatuur.

jj
    To Quo or not To Quo....The Status Quo will rock forever all over the world...again and again.

Senior Member
    Blog Entries
    2

Standaard

ik hoor wel vaker dat je met een wagner een wat grover resultaat krijgt (ongeacht de temperatuur) dus dat in combi met een lagere temp kan er misschien toe leiden dat het nog stroperiger wordt. al geprobeerd om meer thinner te gebruiken ?

Senior Member

Standaard

Dirk, heb even op je site gekeken, ziet er mooi uit. Ik heb vandaag met een professionele shopper/ bike spuiter/ airbrusher gesproken en hij experimenteerde ook met alle mogelijke lakken omdat hij ook graag op watergedragen produkten over zou gaan maar hij was er echt overtuigd van dat voor een eindlaag echt nog steeds een thinner based lak gebruikt moest worden omdat alle andere niet dezelfde slijtvastheid/ bescherming en zo bieden.
    Een andere spuiter (dit was op de airbrush beurs) beweerde wel dat je een afzuigwand van 2 bij 1 voor een euro of 1000/ 1500 zou kunnen kopen. Je hebt dan natuulijk nog steeds geen overdruk, maar je kunt wel goed spuiten op deze manier. Dit is echter natuurlijk geen oplossing voor het milieu...
    Aangezien je in de buurt woont zou ik graag een keer een kijkje komen nemen in jouw werkplaats en de passie delen, vind je dat ok?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fred dons Bekijk bericht
    ik hoor wel vaker dat je met een wagner een wat grover resultaat krijgt (ongeacht de temperatuur) dus dat in combi met een lagere temp kan er misschien toe leiden dat het nog stroperiger wordt. al geprobeerd om meer thinner te gebruiken ?
    ne niet echt want de blanke lak lijkt me echt zo al dun genoeg.Ik heb wel een liter of 30 cellulose gekocht(3 verschillende kleuren)wat ik zelf nog moet verdunnen voor het spuiten afgelopen herfst,maar voor ik daar ooit mee bezig ga wil ik een andere verfspuit hebben dan die wagner.Mischien nog wat suggesties?

JJ

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten