Welkom op het GitaarNet.
Discussie gesloten
Pagina 675 van 1214 EersteEerste ... 1755756256656736746756766776857257751175 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 6.741 t/m 6.750 van 12136
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TimmU Bekijk bericht
    waar komen die heule dunne plugs eigenlijk vandaan? En die dingetjes die eigenlijk gewoon 2 jackplugs zijn?
    Uit de fabriek (daarna overigens uit de winkel!)

Dat ter zijde: Ik zou "2 jackplugs" niet kopen. Leuk dat je dan je pedaaltjes iets dichter tegen elkaar aan kan zetten, maar je pedalen staan nooit 100% recht tegenover elkaar en zijn ook niet 100% haaks op je bord, waardoor er altijd spanning op zou staan en dus een slecht contact.

Senior Member

Standaard

Dunne pluggen? Bij mij bedoel je TimmU? Ik heb gewoon simpele Boss patch kabeltjes en Yellow Cable's gebruikt Die van Boss had ik nog liggen van m'n BCB-6/3 en de Yellow Cable's zijn mooi goedkoop en toch degelijk. Zodra er een nieuw board komt, komen er denk ik ook meteen nieuwe kabels die mooi op maat zijn (zelf maken zodra ik kan solderen )

Niels, valt reuze mee eigelijk! Ligt natuurlijk ook deels welke volgorde je de pedalen zet en hoe je ze verder afsteld op de overige pedalen+versterker. Ik heb er eerlijk gezegt vrij weinig last van maar goed, ik vind het goed zo. Ik speel A. niet in een band en B. voor thuis is dit echt prima hoor. Ik heb er wel veel (Boss) modulatie pedalen op staan maar echt gek veel gebruik ik ze niet. Meeste gebruik ik de delay's, pitchshifter, wah en phaser. Af en toe een chorusje bij cleane stukken.

United, yeah!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Ik wás lief, maar ik heb nu een Marshall.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldAling Bekijk bericht
    Dat ter zijde: Ik zou "2 jackplugs" niet kopen. Leuk dat je dan je pedaaltjes iets dichter tegen elkaar aan kan zetten, maar je pedalen staan nooit 100% recht tegenover elkaar en zijn ook niet 100% haaks op je bord, waardoor er altijd spanning op zou staan en dus een slecht contact.
    +1.
    Ik heb ook wel eens z'n plug gebruikt maar werkt niet fijn en na paar keer gebruiken is die plug ook aardig krom ik moet eerlijk zeggen, bij pedalen van het zelfde merk en zelfde serie wil het wel redelijk werken (Boss compact pedals bijv.) maar echt idiaal vind ik het persoonlijk niet. Je hebt ook van die pluggen waar tussen de beide connectors een hoogte verschil is, misschien dat dat wel redelijk werkt als je pedalen hebt van diverse merken/series zoals Boss en Ibanez. Zo kun je dat hoogte verschil misschien wel oplossen maar beter is denk ik toch een goed en kort kabeltje.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Ik wás lief, maar ik heb nu een Marshall.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TimmU Bekijk bericht
    waar komen die heule dunne plugs eigenlijk vandaan? En die dingetjes die eigenlijk gewoon 2 jackplugs zijn? ( voor tussen boss pedaaltjes bijv)? Lijkt me nogal handig als ik zelf ga bouwen.Verder nog inkooptips voor het ombouwen van een showmaster48 case?
    Als je dunne jacks zoekt zou ik voor Switchcraft 228 gaan of voor knockoff's..
    Te Koop:
    MoogerFooger EP2 Expression Pedal, amper gebruikt.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door robert-gitarist Bekijk bericht
    +1.
    Ik heb ook wel eens z'n plug gebruikt maar werkt niet fijn en na paar keer gebruiken is die plug ook aardig krom ik moet eerlijk zeggen, bij pedalen van het zelfde merk en zelfde serie wil het wel redelijk werken (Boss compact pedals bijv.) maar echt idiaal vind ik het persoonlijk niet. Je hebt ook van die pluggen waar tussen de beide connectors een hoogte verschil is, misschien dat dat wel redelijk werkt als je pedalen hebt van diverse merken/series zoals Boss en Ibanez. Zo kun je dat hoogte verschil misschien wel oplossen maar beter is denk ik toch een goed en kort kabeltje.
    Ik heb zulke met een hoogteverschil. het voordeel is dat die zich als het ware goed 'draaien' zodat ze allebei plat staan. is wel lastig om zo meerdere aan elkaar te verbinden.
    Gitaar: Fender '72 Dlx Gflake
    Amp: JCA 20H+24s
    Pedal: Ep - Pitchblack - Riot - Dl-8

Senior Member

Standaard

Bij deze mijn brouwsel Het board zelf is op een zaterdag in een ijskoude garage in elkaar gezet, de rest is de week daarna ingebouwd en eergisteren heb ik de voeding gebouwd en erin gezet. Het is niet zo'n mooi ding als de meesten hier hebben maar het ging me voornamelijk om de functionaliteit.

Met de klok mee: Boss CE5 chorus, EA tremolo, Orange squeezer comp, tubescreamer kloon, channel/boost switch en stemapparaatje, Rebote 2.5 delay met wat aanpassingen.

De achterkant met links alle aansluitingen (gitaar, amp, send/return en switch). Heb er ook een buffer ingebouwd waardoor het signaal wat helderder blijft. Rechts zit de aansluiting voor het netsnoer, voor de voeding. Uiteraard met schakelaar en zekering.

Het 'balkon' kan omhoogklappen zodat ik makkelijk bij de patchbox kan en de kabels wat beter kan rangschikken. Links zit de zelfgebouwde voeding, het is een dubbele '7809' voeding. Ik had een dubbele nodig vanwege de positive ground van de Boss (m'n eigen pedalen zijn allemaal negative ground). De voeding kan 2 keer 250 mA leveren, ruim zat dus. En lekker stil
    Ibanez RG 3120, Blade Texas Standard Pro, Anvil tube preamp, G-Major, Rocktron Velocity 120, E-bow, Boss GT-10, Rebote 2.5 delay
    MySpace - Skybicycle

Senior Member

Standaard

dat display van die tuner is live op een donker podium toch niet leesbaar? daar ben ik wel eens gruwelijk mee de fout in gegaan, ik meende een E af te lezen terwijl er F stond
    Gibson ES 335 Studio '91 | Fender Telecaster Pink Paisley '85 | Gibson J35 | Vox AC10

Senior Member

Standaard

Ik weet niet, maar trekt (en levert) een 7809 geen 1 ampere ipv de door jou genoemde 250 mA?
    Dus eigelijk zou er een travo van iets meer dan 2 ampere voor moeten zitten. En aan de grote te zien ziet die er nie echt uit als 2 ampere..

Standaard

Heb mijn pedalboard weer gewijzigd. Heb er ook een Microamp tussen liggen voor de overdrive en distortion te boosten

Gitaar > Tuner > Wah > Micro amp > OCD > Distortion > Versterker

FX in > Delay > MXR 401 > FX out

Senior Member

Standaard

mooie pedalen! Mooi board ook!

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten