Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 20 van 37 EersteEerste ... 10181920212230 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 191 t/m 200 van 363
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hedge Bekijk bericht
    Zijn er nog vorderingen te melden over die acoustische gitaar?
    pfff hedge wil je mij nog meer stress bezorgen ? ac project ligt voorlopig even stil.

Heb mezelf wel opgelegd nog in 2009 een acoustische te bouwen. Ook al omdat ik een goede acoustische nodig heb. Ik heb nu een martin Dm waar ik niet tevreden over ben. Die wil ik verkopen en met dat geld degelijk hout kopen voor een zelfbouw a la Blues King van Gibson.
    Wat denk je, is het mogelijk dadelijk een goede acoustische te bouwen (als eerste zelfbouw) voor iemand met wel wat ervaring maar alleen electrisch, of mss beter eerst een uke bouwen als oefening?

Senior Member

chicken

Het was niet om te stressen...

Bleus King... dat is toch een L-00, leuk model. Lekker compact, maar ook weer geen parlor.

Zoals ik volgens mij al vaker heb geschreven, als je maar geduld hebt, zal het zeker lukken. Ik raad je wel aan het boek van Kinkead (nee ik heb geen aandelen, maar het is wel mijn favoriet) te lezen/ernaast te houden. Deze geeft hele bruikbare en goede foto's.

Om te roepen dat hij in 2009 af moet, dat zou ik dan weer niet doen. Ik heb een paar keer gezien dat bouwers haast kregen op het laatste moment. Dat kan hele vervelende fouten opleveren.

En natuurlijk moet je realistisch zijn over je eerste gitaar. Mijn eerste project klinkt gelukkig goed, maar er zitten toch behoorlijk uiterlijke fouten op. Ik ben nu met mijn tweede en derde gitaar bezig, en ook daar maak ik weer (nieuwe) fouten. Echt goed bouwen vraagt meer ervaring.

Senior Member

Standaard

@barno
    kon natuurlijk niet uitblijven dat het een keer mis zou gaan.
    gezien het aantal gitaren die je gemaakt hebt eigenlijk als een speer ging zonder echte grote problemen.
    blijft natuurlijk knap klote.
    hoop dat de reparatie wel wat vlot verlopen zal

Standaard

Knap hoor! Heel mooi ontwerp ook! Ik vind ook dat je het essen zou moeten kunnen blijven zien door de finish. Moet toch te doen zijn; see-through orange...

Had je de GFS pups al eens gehoord of is dit de eerste keer dat je ze gebruikt? Ben je er tevreden over? Ik denk er zelf ook aan ze in een LP model te gaan gebruiken.

Banned

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    Dat komt door die kerel die me op het forum ooit verzekerde dat truss rod met platte kant naar onder moet: NIET dus.
    Zo doe ik het ook meestal, en het werkt prima. Is trouwens ook hoe Stew Mac het adviseerd. Ik zet wel een dotje kit bij beide messing blokken.

Easy to install. The Hot Rod® fits in a straight channel. For proper operation, this truss rod must be installed so that the active rod (the rod with the adjustment nut) is below the passive rod. A wooden filler stick is not required.

Senior Member

Standaard

@knarf: de toekomstige eigenaar gaat ondertussen akkoord met een seethrough afwerking, het wordt een soort butterscotch yellow, afgewerkt met danish oil

GFS is niet mijn keuze, ken ze (nog) niet.

@GG: ik heb trussrod al op beide manier geïnstalleerd. met platte (passieve) kant naar onder werkt ook goed heb ik gemerkt, maar dat kan dus gerammel geven, zelfs als ie vast is gekit. Dus vanaf nu doe ik het altijd met platte kant tegen de toets, zoals blijkbaar ook door stewmac wordt aangeraden.

Standaard

Nou, laat je maar horen als je iets meer kan vertellen over de klank van de pups! Ben benieuwd.

Veel succes met de see-tru finish! Misschien is-ie ondertussen af??

Senior Member

Standaard

maar even update (tegen mijn principes zonder foto): stainen body is ook mislukt - ongeveer alles bij dit project mislukt (uiteraard door de fout van de bouwer ...)
    Stain paktje wel op de grainfiller maar de oranjestain die ik in mind had, gaf gewoon niet het gewenste resultaat (had maple ipv es moeten zijn).
    Dus nu moet ie toch dekkend gelakt worden want de stain is er met niks meer uit te krijgen.

Ook de hals ligt nog steeds uiteen. Ebben fretboard is binnen maar zie er tegenop ... bang voor wat er nu weer fout zal lopen (en die attitude zorgt er zeker voor dat er iets fout zal lopen ...)

Funny, ik zal waarschijnlijk twee andere gitaren waaraan ik later ben begonnen eerder af hebben als deze. if it doesn't kill you, it makes you stronger en dito zever ... zullen we maar denken

Standaard

Jammer, jammer. Maar gewoon volhouden, daar word je idd sterker van. Ik zit in hetzelfde schuitje met die blauw gestainde gitaar; die zit nu in de witte grondverf Wordt dan ook maar dekkend. Gek genoeg kan ik er steeds (na uiteraard aanvankelijk balen) weer om lachen; gewoon vrolijk verder en proberen er het beste van te maken.

Mijn eerste bouw wilde ik aanvankelijk wit stainen; is ook totaal mislukt.
    Die rode (AS / ES335) is wel goed gelukt; verf gemengd met blanke lak. Dat wil ik in de toekomst toch wel meer gaan doen.

De verfhandel zal in ieder geval blij met ons zijn
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

Senior Member

chicken

He Barno, we gaan niet zitten sikkeneuren he.

Balen dat die stain-job is mislukt, maar je vindt er vast wel een goede kleur voor.

Die volgorde met bouwen is trouwens heel herkenbaar. Ik ben nu weer plannen aan het maken om verder te gaan met NR 2, omdat NR 3 bijna af is. NR 2 ligt al praktisch een jaar in de kast omdat ik op zie tegen de volgende stappen.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten