Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 100 van 341 EersteEerste ... 50909899100101102110150200 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 991 t/m 1.000 van 3402
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Vreemd, jij hebt "flush" polepieces op je brugelement (dewelke normaal alleen op '50 telecasters voorkomt), echte vintage customs hebben "stacked" polepieces (dus die er een beetje uitsteken).

Hier onderscheid een "emperor" zich van de "yedi"
    Staggered heet dat, oh waarde keizer!!
    Grappig inderdaad, maar dat zal wel zijn omdat het een japanner is, die zijn niet tot in het laatste detail RI. Heeft die van jou dat wel? Die mex?
    Er komen trouwens binnekort Nocasters of iets van die aard in. Deze zijn nogal microfonisch.
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

De mijne heeft inderdaad staggered polepieces. Die staggered dingen zorgen er trouwens voor dat de twang wat ingetoomd wordt, mijn telecaster klinkt nog redelijk braafjes.
    Dit bericht ter lering en vermaak is tot u gebracht met 97% gerecycleerde elektronen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

Senior Member

Standaard

De mijne heeft inderdaad staggered polepieces. Die staggered dingen zorgen er trouwens voor dat de twang wat ingetoomd wordt, mijn telecaster klinkt nog redelijk braafjes.
    Die staggering is dan toch op de G en meer op de D snaar waardoor deze is meer een mid benadrukt karakter krijgen? Althans, zo heb ik dat op mijn TS brug pickup en die is toch wat sterker mid georienteerd dan de no-caster pickup die ik er ook wel in gehad heb. Mogelijk dat daardoor de twang minder sterk naar voor komt maar nog wel immer en alom aanwezig is?

Ik vind die '62 MIJ Tele's wel zo gaaf btw! Als het eventueel kan lijden komt er dit jaar nog een zwarte bij...(hoewel een een Andy Summers replica me helemaal het einde lijkt maar ik ga toch echt geen > 8000 euro voor een zwaar beschadige gitaar neerleggen)
    Laatst gewijzigd door VanBiLL.com; 29 december 2008 om 15:11
    Ik pakte de gitaar op vanmorgen, en wat bleek. Ik heb er nog steeds geen talent voor. Naast de ochtenderectie zijn er gelukkig NOG meer zekerheden in het leven!
    VIVA FUI IN SILVIS
    SUM DURA OCCISA
    SECURI DUM VIXI TACUI
    MORTUA DULCE CANO

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Hij twangt nog hoor en inderdaad, de polepieces voor D&G staan iets hoger dan de anderen (3mm tov 1.5mm). Hij klinkt in ieder geval warmer dan een '50, maar mits op de juiste manier op z'n kloten geven komt daar nog steeds een schelle sound uit!
    Dit bericht ter lering en vermaak is tot u gebracht met 97% gerecycleerde elektronen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

Senior Member

Standaard

...komt daar nog steeds een schelle sound uit!
    Lekker hé?
    Ik pakte de gitaar op vanmorgen, en wat bleek. Ik heb er nog steeds geen talent voor. Naast de ochtenderectie zijn er gelukkig NOG meer zekerheden in het leven!
    VIVA FUI IN SILVIS
    SUM DURA OCCISA
    SECURI DUM VIXI TACUI
    MORTUA DULCE CANO

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VanBiLL.com Bekijk bericht

Die staggering is dan toch op de G en meer op de D snaar waardoor deze is meer een mid benadrukt karakter krijgen? Althans, zo heb ik dat op mijn TS brug pickup en die is toch wat sterker mid georienteerd dan de no-caster pickup die ik er ook wel in gehad heb. Mogelijk dat daardoor de twang minder sterk naar voor komt maar nog wel immer en alom aanwezig is?

Ik vind die '62 MIJ Tele's wel zo gaaf btw! Als het eventueel kan lijden komt er dit jaar nog een zwarte bij...(hoewel een een Andy Summers replica me helemaal het einde lijkt maar ik ga toch echt geen > 8000 euro voor een zwaar beschadige gitaar neerleggen)
    Nee dat komt omdat een texas special meer output heeft en dus meer mid en minder twang.
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

Senior Member

Standaard

en pict nummer 2

Nou hieroo mijn thinline.
    Body flamed maple is met hulp van PK uit Weurt tot stand gekomen.

Je vindt 'm oerlelijk of je ben op slag verliefd op het ding.
    Het speelt i.i.g. als de brandweer en vedertje licht.

Senior Member

Standaard

helemaal niet lelijk.

Senior Member

Standaard

Ik zie tot mijn verbazing dat ik hier nog niet gepost had

Bij deze dan:

Sinds November 2004 mijn droomgitaar (mensen die rond die tijd de "Guitar Techniques" lazen, weten wat ik bedoel )
    Sinds augustus 2008 werkelijkheid.
    Franc.
    "I live my life like there's no tomorrow"
    www.VernetAmps.com

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Luke-wannabe Bekijk bericht
    Er komen trouwens binnekort Nocasters of iets van die aard in. Deze zijn nogal microfonisch.
    Dat zou een goeie zet zijn man! Ik heb gisteren net een setje Nocasters in mijn '62RI gepropt, het verschil mag er wel wezen.
    Vooral de brugpickup is veel afgeronder in het hoog, er is nog wel twang, maar de regen van ijspegels die die op sommige amps op kan roepen is echt absluut verdwenen. Ook heeftie veel meer body en ook mid/strakheid op de brugpickup.
    De neckpickup is ook lekker helder met genog body om heel erg lekker vol en glassy te klinken met lead, zeker met wat heavy overdrive. Ik had trouwens eerst de tonepot op alleen de brugpu gezet om die wat te kunnen temmen qua felheid en de halspu wat opener te laten zijn, nu heb ik het weer teruggezet omdat de halspu niet opener hoeft te zijn en omdat ik de brugpu nu weer met de tonepot vol open kan gebruiken.

Damn, die dingen hebben van mijn tele echt een hele veelzijdige bak met attitude gemaakt, lekker!
    Band: Hot Funk Sundae - Funky Covers

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten