Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 281 van 593 EersteEerste ... 181231271279280281282283291331381 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 2.801 t/m 2.810 van 5928
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic Bekijk bericht
    Even tussen een paar duizend haakjes..., maar weet hier iemand of de Gotoh/Wilkinson VS100 (zie afbeelding hieronder) zonder verdere modificaties de brug van een American Standard of American series stratocaster kan vervangen?

Helemaal 1000% zeker ben ik niet maar het zouden drop-in-replacements moeten zijn.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chris Winsemius Bekijk bericht
    Helemaal 1000% zeker ben ik niet maar het zouden drop-in-replacements moeten zijn.
    100% zeker is genoeg he Chris
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door J-sus Rulez Bekijk bericht
    De belgische prijzen trekken op geen hol
    TE KOOP:
    Marshall Valvestate I 8280 Bi-Chorus 2x80W Hybride!
    Dunlop Crybaby GCB-95
    Zelfbouwpedaaltjes, switches, e.d... PM!
    GEZOCHT:
    Opknapproject gitaar en/of bas (mag veel werk aan zijn!)

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Even tussen een paar duizend haakjes..., maar weet hier iemand of de Gotoh/Wilkinson VS100 (zie afbeelding hieronder) zonder verdere modificaties de brug van een American Standard of American series stratocaster kan vervangen?

Geweldige tremelo! Hebt hem zelf op me Squiert liggen. Maar of je die er zo op kan zetten kan ik je zo niet vertellen!
    ----

// City Of Life //

Senior Member

Standaard

Ik heb al eens eerder in dit topic gepost... Maar toen was het meer om gewoon even uit te leggen welke Strats ik heb.

Onlangs hebben we een demo opgenomen. Allemaal leuk en aardig, maar binnen enkele minuten stond ik te spelen op iemand zijn Gibson Les Paul. Volgens onze producer klonk mijn gitaar alsof er een potje met bijen in zat. Op zich vind ik dat we wel wat langer de tijd hadden kunnen nemen om mijn setup even na te lopen, maar goed... de Les Paul was lang niet verkeerd!

Toch wil ik eigenlijk wel een lekkere sound uit mijn gitaar en setup halen. En wellicht dat hier iemand me kan helpen. (Mijn setup staat ook in mijn signature, maar hier even de essentiële onderdelen...)
    Fender Stratocaster Elite --> Boss GT Pro --> Marshall 9100 --> Marshall 1960A

Het probleem waar ik tegenaan loop is, dat met ietwat oversturing (dan probeer ik een bluesy crunch tot Pearl Jam sound te creëren) een losse g-snaar eerder zoemt dan een mooie toon geeft. Het is allemaal erg lastig te omschrijven, maar dat is een beetje hoe het "aanvoelt".

Nu heb ik om te beginnen al geen idee of het aan de gitaar of aan mijn GT Pro ligt. (Maar ik zoek het wel in die 2.) De Squier die ik heb hangen geeft minder zoem, maar deze heeft echter ook veeeeel minder aan output.
    ALLE reviews die ik over de Stratocaster Elite heb gezien zijn vol lof over de sound. ALLES schijnt men er uit te kunnen halen.

Ik heb ook overwogen om een JMP1 als preamp te gebruiken in plaats van de GT-Pro. Ik had echter het idee, dat ik met de GT Pro aardig goed zat! Maar misschien is het toch het emulatiedeel dat de zoem erin gooit... Door een JMP1 te gebruiken zit ik weer op een full tube setup. (Samen met de 9100.)
    Ik heb ooit een TSL100 van Marshall gehad, maar dat gaf ook niet echt het gewenste resultaat.

Eigenlijk zit ik dus met het probleem, dat ik "iets" hoor in mijn geluid wat me niet aan staat. Ik weet niet precies wat dat "iets" is; laat staan dat ik weet hoe ik het kan verhelpen. Is er iemand die me hier mee op weg zou kunnen helpen? Of zijn er muziek zaken in Zwolle en omstreken waar ik samen met een ervaren gitaar-deskundige eens naar zo'n probleem kan kijken?

Overigens wil ik de Fender wel in originele staat laten. Als blijkt dat er iets aan de strat stuk is waardoor het slecht klinkt moet dat gerepareerd worden, maar als dit het maximum is dat er uit te halen is dan moet ik maar ooit een nieuwe gitaar halen...aan deze wordt verder niet gesleuteld... (Principe kwestie )
    [*]Fender Stratocaster Elite Deluxe & Squier Stratocaster[*]Boss GT-Pro preamp & Roland FC-300 footcontroller[*]Marshall 9100 power amp & Marshall 1936 cabinet

Senior Member

Standaard

Als je met dezelfde setup maar dan met een Les Paul geen gezoem hoort ligt het wel degelijk aan je gitaar of aan de combinatie gitaar met setup.
    Je zou er evt. mee naar Big One kunnen gaan maar dat kun je denk ik het beste op afspraak doen zodat ze wat tijd voor je kunnen vrijmaken.
    Op een doordeweekse ochtend b.v.

Senior Member

Standaard

Hmmm...ja... Als ik zo naar je reactie kijk zie ik ook dat ik wat vergeten ben te vertellen.

Bij de Les Paul had ik mijn preamp setting nodig die ik normaal gezien enkel gebruik voor de vetste sounds. (System of a down, Metallica enz). Daarmee hebben we nu Love rears it's ugly head opgenomen. Dus ik denk dat de output van die Gibson ook gewoon wat lager was.
    Bovendien hebben we er heeeeeel veel hoog uitgedraaid.

Als ik hetzelfde geluid met de Stratocaster creëer als dat we met de Les Paul voor de opnamen hebben gebruikt heb ik daar ook niet echt een zoem. Ik haal dan ook heel wat presence uit de eindversterker en ik zet de switches van de 9100 op "voice A" (=minder gain).
    Alleen in dat geval ben ik blij, dat ik geen solo's hoef te spelen! Het klinkt lekker voor een ritme partij, maar er zit eigenlijk weinig catchy achtig iets aan...

Nog tips bij wie ik moet zijn bij Big One? Ik heb daar al eens geopperd wellicht een JMP1 te willen hebben (en ze hadden er volgens mij ook nog 1 staan), maar ik kreeg eerlijk gezegd niet echt de indruk, dat men mijn gedachtengang kon volgen!
    [*]Fender Stratocaster Elite Deluxe & Squier Stratocaster[*]Boss GT-Pro preamp & Roland FC-300 footcontroller[*]Marshall 9100 power amp & Marshall 1936 cabinet

Senior Member

Standaard

Ja, past er zonder aanpassingen in. Heb ik bij mijn Strat+ ook gedaan, werkt uitstekend! Je kunt zelfs de oude studs laten zitten.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Van Dattum Bekijk bericht
    Ja, past er zonder aanpassingen in. Heb ik bij mijn Strat+ ook gedaan, werkt uitstekend! Je kunt zelfs de oude studs laten zitten.
    MOOI!!!!

Dan nog een setje locking mechanieken, grafieten topkammetje en een nieuw element en dan kan ik een verrekt leuk stratje verder opleuken.

Eigenlijk ook niet goedkoop hè, zo alles bij elkaar.....
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

6 voor allen en allen voor 6!!!

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

welk stratje ga je opleuken!

Ik heb op me squier, die tremelo, Sperzel locking tuners, en Gisbon jaren 80 elementen. klinkt echt te gek!
    ----

// City Of Life //

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joene20 Bekijk bericht
    welk stratje ga je opleuken!

Ik heb op me squier, die tremelo, Sperzel locking tuners, en Gisbon jaren 80 elementen. klinkt echt te gek!
    Mijn nog aan te schaffen stratje die als backup moet gaan dienen voor mijn meest gebruikte strat.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

6 voor allen en allen voor 6!!!

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten