Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 16 van 16
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 april 2007
    Locatie
    Sevenum
    Berichten
    438

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door charles Bekijk bericht
    Sorry voor de evt. verwarring. Ik reageerde niet op jouw post, maar op die van Steeff (die de topic heeft gestart). En ik geef je gelijk, een Taylor verkopen lijkt me makkelijker dan andere merken.

    Ik wou gewoon zeggen, als hij 700 euro over heeft voor een gitaar die hij leuk vindt, moet hij het kopen. Misschien betaal je inderdaad iets meer voor een naam als Taylor (nogmaals, ik geef je gelijk), maar daar is weinig aan te doen. Anders moet je maar genoegen nemen met een gitaar die je minder leuk vindt.
    Sorry, fout geïnterpreteerd.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2007
    Locatie
    Purmerend
    Berichten
    346

    Standaard

    Natuurlijk betaal je voor de naam!

    Maar de naam 'Taylor' staat dan ook ergens voor. Oftewel: als het product in de loop van de tijd slecht had gebleken te zijn, had de naam niets waard geweest - en had je er ook niet voor betaald.

    De naam heeft waarde verkregen door bewezen kwaliteit. Toch zijn er altijd mensen die niet voor een naam willen betalen omdat het geen tastbare waarde vertegenwoordigt, maar dat soort prietpraat moet je gewoon negeren.

    Leef je uit en koop een Taylor (als je erop gespeeld hebt en zelf ook vindt dat het de gitaar is die bij jou pasdt!)

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 augustus 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    124

    Standaard

    Eens, maar over dat laatste moet ook wel worden gezegd dat de naam meestal voornamelijk van de 'betere' modellen af komt. Taylor staat immers niet bekend om zijn 214 - of het nou een goede gitaar is of niet.

    En ik wil best voor een naam betalen, mits het dat waard is. Als ik voor hetzelfde geld een andere, betere gitaar zou kunnen kopen, vind ik dat het niet waard.

    Maar dank u allen voor de replies, ik ga binnenkort weer eens gitaren testen en dan een beslissing maken

  4. #14

    Standaard

    Mmmm... weet niet. Ik ben persoonlijk van mening dat voor alle Taylors onder de 4xx series veeel betere gitaren te vinden zijn in de daarbij behorende prijsklasses. 5xx en daarboven daarentegen...
    "When all the nukes have gone off all that have survived are cockroaches... and Boss-pedals"

  5. #15

    Standaard

    Hi,

    Ik dnek dat je gewoon de gitaar moet koen die je lekker vind spelen/klinken onafhankelijk merk of prijs. Ik heb van Taylor alle series en modellen sombeetje gespeeld en vond de 214 het lekkerste qua plrijd kwaliteit en feel. niet te veel lak, goede sound, roadready. ik denk dat je bij duurdere gitaren vaak meer voor het merk betaald. oké ze gebruiken duurder hout enzo, maar gaat mij om de sound en feel niet om de showoff van kijk eens een echte gitaar van peperduur houtr en topkwaliteit wet ik veel wat en dat het eigenlijk bijna te zonde is om op te spelen/werken.

  6. #16

    Standaard

    2 mnd geleden een Taylor GA-3 gekocht!
    Geen dag spijt van!
    Superkwaliteit en afwerking en een goede sound.
    1100 euro met croq-hardcase.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top