Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 39 van 41 EersteEerste ... 293738394041 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 381 t/m 390 van 408

Discussie: 1ste zelfbouw plank

Senior Member

Standaard

Kerstkadot is iets verlaat, maar ik heb hem toch alvast onder de boom.

Ik heb zo goed en kwaad als het ging de verkeerde dots uitgeboord en opgevuld. Daarna nieuwe dots geplaatst.
    Ik ben niet tevreden, maar het kan er voorlopig mee door.

Het analoge gedeelte (alles behalve de Roland GK set) heb ik in elkaar gezet en getest. Het werkt.
    De Langcasters klinken onvoorstelbaar helder en met een heerlijk volume.

Alleen is de actie nog helemaal verkeerd. Eerst stond de hals iets teveel omhoog. Dat heb ik verholpen door heel ligt iets uit de de nekpocket weg te schuren.
    Nu is de stand wel aardig, maar in het geheel is de hals iets te laag. De snaren staan dus te ver van de Frets af, +/- 1.5mm.
    Ik heb dus een plaatje Padouk gemaakt van 2 mm dat ik weer in de nekpocket ga verlijmen.
    De kam heb ik zitten verprutsen evenals de batterij houder (tijdens het solderen smolt het plastic weg) Die moet ik beiden dus opnieuw bestellen.
    Dan, met wat hulp, ga ik de Roland GK3 onderdelen plaatsen en aansluiten op het analoge gedeelte. Er komen dus nog in de bovenste 2 lege gaten 1 schakelaar en 1 ledje, plus onderaan in het lege gat 1 keuze schakelaartje voor GK only, GK + Langcasters, of Langcasters only.
    Voor die GK inbouw pickup moet ik eens iets anders verzinnen, of het netter in elkaar prutsen, want cosmetisch bevalt het me niet.

De rest van de gitaar is aardig geworden wat ik me ervan had voorgesteld en het geluid overtreft mijn verwachtingen.
    Even wat sfeer plaatjes

Bijna een 3D diepte tekening in het Padouk

De achterzijde met het contrast van het Padouk in de hals. het knalt er mooi uit.

Onderaan de gitaar 2 aansluitingen, links de 13polige midi aansluiting en rechts de standaard plug.

De snaren lopen mooi recht over de kam naar de tuners, zonder echt een hoek te maken.
    Laatst gewijzigd door grizzly; 28 december 2008 om 17:19
    Religion is the root of all evil (Richard Dawkins)

Mijn Snake gitaar getest
    Mijn akoestische getest

Senior Member

Standaard

mooi!! ik vind het ook goed dat het padoek door de afwerking blijkbaar iets minder oranje is geworden (die felle kleur is mss wat anderen juist mooi vinden aan padoek, not me)
    ik hoop dat je de gitaar goed krijgt afgesteld, want dit is echt zo een gitaar waarvan je verwacht dat hij supersoepel speelt (met die speciale electronica candy etc...)
    Hele dikke proficiat!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    mooi!! ik vind het ook goed dat het padoek door de afwerking blijkbaar iets minder oranje is geworden (die felle kleur is mss wat anderen juist mooi vinden aan padoek, not me)
    ik hoop dat je de gitaar goed krijgt afgesteld, want dit is echt zo een gitaar waarvan je verwacht dat hij supersoepel speelt (met die speciale electronica candy etc...)
    Hele dikke proficiat!
    Jammer genoeg zal na verloop van tijd de padouk donkerder kleuren.
    Mooie gitaar man!
    Respect,
    Hilko
    "I heard the use of stratocasters is closely followed by having to tell your folks you're gay..."
    HilkoCustomBuilt
    Facebook Pagina

Standaard

Hoera! Te gek Grizzly! Echt wel een heel bijzonder ding.
    Hij ziet er zwaar uit; is ie dat ook? Van mij mag een gitaar wel wat wegen.

Het verloop van de snaren over de topkam naar de mechanieken heeft ook goed uitgepakt.
    Ik ben heel erg benieuwd naar het geluid. Kun je dat laten horen?
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

Senior Member

Standaard

Bedankt voor de complimenten broeders, als resultaat van mijn eerste gitaar ben ik er ook wel redelijk tevreden over.
    Hij is nog niet echt af, maar ik weet nu al dat een 2de gitaar beter zal worden.
    Het gewicht is rond de 7,5 kg, dus best wel heavy. Voor mij echter geen probleem want ik speel alleen zittend.

Het geluid zal ik zeker nog laten horen, maar eerst wil ik de elektronica helemaal af hebben.
    Ergens in het nieuwe jaar zal ik voor YouTube een filmpje schieten.
    Religion is the root of all evil (Richard Dawkins)

Mijn Snake gitaar getest
    Mijn akoestische getest

Senior Member

Standaard

Grizzly, gefeliciteerd! Heel mooie gitaar geworden en een geheel eigen model, petje af. Zowat 9 maand bevalling als ik goed geteld heb. Succes bij het afronden van de electronica. En die dots.... ach, over een tijdje is het alleen nog een leuke anekdote.

Wim
    Gitaarbouwersmeeting dus niet op 25 oktober 2025 in Veenendaal www.gitaarbouwersmeeting.org

Senior Member

Standaard

Grizzly, dat heb je mooi gedaan.

Senior Member

Standaard

grizz, je hebt je er in vastgebeten en je hebt het voor elkaar gekregen.
    dat het misschien op sommige punten wat anders is gelopen dan gedacht is logisch.
    maar het is een uniek en mooi instrument geworden!

Senior Member

Standaard

Die ziet er erg geslaagd uit! Prachtig!
    I've got an inferiority complex - but it's not a very good one...

Standaard

Grizzly,

Ik had al een tijdje het topic niet gevolgd, dus was het mooi om te zien hoe goed je vorderingen waren. Mooi eindresultaat. Prachtig hout. Mooie hals. Mooi hardware. Leuk detail in dat handvat, net als Steve Vai, maar dan anders.

Gefeliciteerd !

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten