@ Niekb: ik heb iets gekocht dat Plastico heet, was ook nog 20 euro; maar het werkt wel.

Inmiddels is m'n benen topkam op maat en heb ik een cover voor de truss rod gemaakt, van een dun stukje eikenhout.

Ik ga ook nog een slagplaatje maken, niet dat ik daar tegen sla, vooral om wat steun voor de vingers van de rechterhand te hebben; dat wordt ook eikenhout, dat leek me wel aardig corresponderen. En dan blank gelakt, zoals de achterkant van de hals.

Gisteren was ik bij de aldi om het kerstbier te halen en toen viel mijn oog op een prachtig opbergsysteem. Een bak met 33 laatjes (32 kleine, elk nog in 3-en te delen, en een grote) voor 9 euro! Ik heb 3 van die dingen mee genomen en nu kan ik eindelijk al die kleine zooi die ik verzameld heb, ordenen.
Eindelijk wat minder chaos in mijn werk (en leef-)hok; en hopelijk nu wat minder tijd kwijt aan het zoeken naar dingen:

De sint was ook al gekomen met 10 opbergbakken; er staan er een paar rechts bovenop. Hartstikke handig, per bak kun je ongeveer de hardware van 1 gitaar kwijt.