Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 53 van 81 EersteEerste ... 343515253545563 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 521 t/m 530 van 801
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thijssie Bekijk bericht
    Helemaal mee eens..., en met een FAQ van 50 pagina's schiet je aardig je doel voorbij.

Als ik modder-eter zou zijn, had ik per definitie alle postings met vragen zonder melding verwijderd uit een FAQ onderwerp.... En off-topic postings als deze, trouwens ook
    Wat je op andere fora vaak ziet is dat als een topic te lang wordt, het topic gesloten wordt en een nieuw topic geopend wordt met een samenvatting van de vorige.

Goed voorbeeld is http://gathering.tweakers.net/ en dan zoiets als een GSM topic: http://gathering.tweakers.net/forum/...ages/1249227/0
    Laatst gewijzigd door HaroldA; 19 december 2008 om 12:37

Senior Member

Standaard

Ja, dat werkt echt goed inderdaad.

(Zolang we hier maar niet zo gaan reageren op nieuwe leden met "noob" vragen als daar )

P.S. Heej: nog een Kruikenzeiker!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hole Bekijk bericht
    P.S. Heej: nog een Kruikenzeiker!
    Hoho: ik WOON in Tilburg maar ben zeker geen native!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ibanez666 Bekijk bericht
    Dat wordt dan wel een hoop gedoe met extra kabels neem ik aan? Nu heb ik alles ervoor en twee kabels is dan genoeg.
    dat is het relatieve nadeel van 't gebruik van je fx-loop..
    vaak wordt dit verholpen doordat de fx-loop voor rackspul wordt gebruikt..

in feite zijn het 2 extra kabels naar je amp toe, is geen groot gedoe; en kan ook via 'n pedalsnake, of gewoon kabels samenpakken met gaffa o.i.d..

het voordeel is wel dat delays in de loop, zeker bij gebruik van preamp distortion, veel beter en subtieler voor 'n solosound kunnen zijn..
    de clean boost IN de loop is ook 'n favoriet van veel mensen; je krijgt dan een soort extra master voor je amp..
    Godin '04 LGX-SA, Tokai '86 Partscaster, S. Cortez CS-240 -> Zoom G3
    Boss FZ-5>K's90>Clyde McCoy RI Wah>Maxon SD9>Danelec CTO-1>Arion SCH-1>Zoom CDR-70 / Marshall Blues Breaker mk1>Zoom G3
    Te koop: ...

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nitefly7 Bekijk bericht
    dat is het relatieve nadeel van 't gebruik van je fx-loop..
    vaak wordt dit verholpen doordat de fx-loop voor rackspul wordt gebruikt..

in feite zijn het 2 extra kabels naar je amp toe, is geen groot gedoe; en kan ook via 'n pedalsnake, of gewoon kabels samenpakken met gaffa o.i.d..

het voordeel is wel dat delays in de loop, zeker bij gebruik van preamp distortion, veel beter en subtieler voor 'n solosound kunnen zijn..
    de clean boost IN de loop is ook 'n favoriet van veel mensen; je krijgt dan een soort extra master voor je amp..

Thnx, zal er eens over gaan brainstormen. Er zitten trouwens al wel 2 masters op deze amp. Een voor clean en een voor drive
    VAARWEL ALLEN, HET GA U GOED!

Standaard wah pedaal bij boss bak?

even een vaagje. ik heb een boss bsb-60 pedal board met daarin:
    De Boss PSM-5 Power Supply (zodat alle pedalen aan elkaar geschakeld zijn)
    De Boss TU2 Tuner
    De Boss Super Overdrive SD-1
    De Boss DS1 Distortion
    De Boss GE-7 Graphic Equalizer
    De Boss Digital Delay DD3

nu wil ik graag een wah kopen en op mijn set aansluiten. wie kan mij helpen om aan te geven op welke plek die wah dan buiten mijn bak zou moeten komen? ik vermoed zelf nog voor de power suplly.maar weet het niet zeker

thanks

Member

Effect !

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sanderr Bekijk bericht

nu wil ik graag een wah kopen en op mijn set aansluiten. wie kan mij helpen om aan te geven op welke plek die wah dan buiten mijn bak zou moeten komen? ik vermoed zelf nog voor de power suplly.maar weet het niet zeker

thanks
    Volgens mij heb je gelijk en moet je hem gewoon voor je powersuply hangen. Dat geeft in de meeste gevallen het gewenste effect!
    Als het maar analoog is . . .

Moderator

Exclamation

Zo, deze is ontkleefd. Er staat nu een gesloten FAQ bovenaan met een link naar dit topic voor als er nog vragen zijn. Let wel: lees eerst goed die FAQ, alle meest voor de hand liggende zaken (al dan niet beginnersvragen) staan erin. Pas als je er dan nog niet uitkomt hier posten...
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sanderr Bekijk bericht

thanks
    Één pagina terug stel ik een 'andere wah'-vraag, daar had je iets anders uit kunnen opmaken; vrijwel iedereen zet z'n wah vooraan in de keten, maar als je'm ACHTER je drives/distortions zet, wordt je wah-filter nog eens extra benadrukt en krijg je een typische 'kwaak', die ik net iets frisser vind klinken dan eerst... geen groot verschil, maar wel een leuke variatie...!
    Godin '04 LGX-SA, Tokai '86 Partscaster, S. Cortez CS-240 -> Zoom G3
    Boss FZ-5>K's90>Clyde McCoy RI Wah>Maxon SD9>Danelec CTO-1>Arion SCH-1>Zoom CDR-70 / Marshall Blues Breaker mk1>Zoom G3
    Te koop: ...

Senior Member

Standaard

Zouden jullie eens naar mijn rijtje kunnen kijken en eventueel tips of opmerkingen geven?

Gitaar -> Loop * -> Whammy -> Fuzz factory -> dunlop wah * -> Dt 10 -> Ts-9 -> amp

Fx loop: -> loop * EHX nano phaser -> DD6 * -> RC-20xl -> return fx

Tussen de sterretjes zit dus in een loop. Iets waar ik zelf over twijfel: De tuner misschien in de dry-out van de whammy? daar kan bv een tuner op toch?
    Band: View for a Day (alternatieve poprock, eigen werk)
    KLIK: Site, facebook, twitter, youtube

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten