Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 52 van 81 EersteEerste ... 242505152535462 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 511 t/m 520 van 801
    Senior Member

Standaard Welke volgorde??

Ik heb nu een Boss TU-2, Boss CE-5 en een Line 6 Echo Park.
    Binnenkort komt er nog een Vox Wah Wah bij.

Mijn vraag dus; Op welke volgorde moet ik deze pedalen zetten?
    Ik ga binnen kort namelijk m'n pedal board maken,
    dus wel ff handig dat ik weet waar wat moet staan!

Alvast bedankt!
    Kennis is spreken,
    wijsheid is luisteren.

Rock on good people!

Standaard

Ik denk dat ik zou doen: Wah Tuner Chorus Echo

Moderator

vraagje

Ik weet niet, volgens mij ga ik hier toch maar een keer een gesloten FAQ van maken want niemand leest hier ook maar ene reet van, het is gewoon het Grote Vraag-maar-raak-voor-een-knaak-topic.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Ik weet niet, volgens mij ga ik hier toch maar een keer een gesloten FAQ van maken want niemand leest hier ook maar ene reet van, het is gewoon het Grote Vraag-maar-raak-voor-een-knaak-topic.
    Gelijk heb je. Ik heb mezelf ook al een aantal keer gequote en heb besloten dat niet meer te doen (tenzij ik in een chagrijnige bui ben en zin heb iemand op z'n eigen luiheid te wijzen ).

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje Bekijk bericht
    De voornaamste reden waarom wah's vaak na fuzzes werden geplaatst is vanwege het feit dat True Bypass fuzzen pas de laatste jaren 'echt' opkomen. Daarvoor had je altijd de simple schakeling met een spdt schakelaar (en dan wel of geen buffer in je wah circuit) wat er voor zorgde dat je signaal werd uitgekleed. Fuzzjes hebben gewoon een hoog-ohmig signaal nodig, dus meteen vanuit de gitaar, de fuzz in.

Zelf heb ik ook wel eens een paar drives voor en na m'n wah gehad, kijken wat het beste beviel. En alhoewel het wel leuk spelen is, vond ik het uiteindelijk toch niet bruikbaar om m'n drives voor m'n wah te hebben.
    kijk, eindelijk advies dat hout snijdt !
    ik was al bang dat ik in de lijn van : wat doe ik met pic wah, SD-9 en SCH-1 ... ? zat...

ik heb m'n wah nu achter m'n drive pedalen gezet en de wah heeft nu meer uitgesproken wah-kenmerken... ik kan niet zeggen dat ik dit een wereld van verschil vind, of echt 'beter', maar voorlopig denk ik dat ik wel 'n paar maandjes vooruit kan met deze opties; klinkt weer eens wat frisser en anders...
    heb wel meteen mijn phaser VOOR mijn drives gezet, en dat werkt toch net iets lekkerder voor funk..

volgorde nu :
    Phase90 mod ('K's 90')
    Pitchblack
    Gain Stage Blue
    SD-9
    (misschien een octavia, ottava magus o.i.d....)
    RMC3 (ik denk de hele tijd dat ik nog 'n Pic wah heb..)
    SCH-1
    DD-5

gewoon phaser(filter)->tuner->OD-DS-> wah (ander filter)->mod->delay...

rock on!

alleen misschien even SD-9 ergens laten modden, die tone-knob vind ik niet zo heel fijn na 12uur, heel erg scooped en geen laag meer....
    pedalen weer lekker resale-waardevermindering-gat laten vallen; board met alleen maar mods.. behalve die Jetter en Pitchblack..
    Godin '04 LGX-SA, Tokai '86 Partscaster, S. Cortez CS-240 -> Zoom G3
    Boss FZ-5>K's90>Clyde McCoy RI Wah>Maxon SD9>Danelec CTO-1>Arion SCH-1>Zoom CDR-70 / Marshall Blues Breaker mk1>Zoom G3
    Te koop: ...

Senior Member

Standaard

misschien nog niet eens zo'n slecht idee... maar zo'n vraag als de mijne lijkt dan ook weer zo noob'y

mod-overweging; ga je nutteloze topics wegkeilen, of nutteloze posts afbranden... ?
    Boss FZ-5>K's90>Clyde McCoy RI Wah>Maxon SD9>Danelec CTO-1>Arion SCH-1>Zoom CDR-70 / Marshall Blues Breaker mk1>Zoom G3

Standaard

Ok, ik heb nu een nieuwe amp die in tegenstelling tot mijn Basman wel een (twee zelfs) effect loop heeft. Ik heb hier dus totaal geen ervaring mee. Wat is aan te raden? Zie sig..

Deze amp: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=117312
    VAARWEL ALLEN, HET GA U GOED!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ibanez666 Bekijk bericht
    Ok, ik heb nu een nieuwe amp die in tegenstelling tot mijn Basman wel een (twee zelfs) effect loop heeft. Ik heb hier dus totaal geen ervaring mee. Wat is aan te raden? Zie sig..

Deze amp: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=117312
    korte antwoord: thread lezen
    langer antwoord: filters + distortion/overdrive voor de amp (OC-2 dus ook, is beter voor tracking) en modulatie/delay in loop (DD-7)
    eventueel je Micro Amp ook in de loop, dan heb je een extra clean boost/gain boost die je voortrap niet over z'n nek jaagt...

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nitefly7 Bekijk bericht
    korte antwoord: thread lezen
    langer antwoord: filters + distortion/overdrive voor de amp (OC-2 dus ook, is beter voor tracking) en modulatie/delay in loop (DD-7)
    eventueel je Micro Amp ook in de loop, dan heb je een extra clean boost/gain boost die je voortrap niet over z'n nek jaagt...

Dat wordt dan wel een hoop gedoe met extra kabels neem ik aan? Nu heb ik alles ervoor en twee kabels is dan genoeg.
    VAARWEL ALLEN, HET GA U GOED!

Senior Member

Standaard

Helemaal mee eens..., en met een FAQ van 50 pagina's schiet je aardig je doel voorbij.

Als ik modder-eter zou zijn, had ik per definitie alle postings met vragen zonder melding verwijderd uit een FAQ onderwerp.... En off-topic postings als deze, trouwens ook
    "Echte mannen spelen een Les Paul op een Marshall...."

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten