Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 272 van 593 EersteEerste ... 172222262270271272273274282322372 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 2.711 t/m 2.720 van 5928
    Senior Member

Standaard

Dit is "Het grote Stratocaster" topic....

Ik zal beide Strats 's testen.
    Ondertussen ben ik ook wat Fernandes Stratjes tegengekomen.
    Ik heb in de jaren 90 al 's zo'n gitaar gehad maar weer ingeruild, hoofdzakelijk omdat de hardware nogal corrodeerde.
    Er zat op zich wel een lekkere Strat sound in en hij speelde erg lekker.
    Misschien een idee om die te "upgraden"?

Member

Standaard

Hey

ik heb een mexiacaan uit 1990 prima gitaar om overal mee naar toe te slepen.
    Ook een Custom shop usa in daphne blue. 2000
    Robert cray Custom shop usa. geen idee wat het jaartal is :P
    Het zijn gewoon de beste gitaren.
    Gr max

Senior Member

Standaard

Weet je wat ik nooit snap? Dat mensen een gitaar kopen om te upgraden..? (afgezien als het een squier is en het om het pimpen an sich gaat).

De Fernandes, Highway en classics zijn allemaal erg goede gitaren waar zeker de eerste tijd dat je er op speelt echt nog geen upgrades aan gedaan hoeven te worden.
    Gitarist van mijn band heeft naast zijn Japanse Strat een Mex standard Tele, en dat ding klinkt echt ontzettend lekker. Is wel eens iets anders dan dat je hier leest hoe slecht die MIM std wel niet is.

Koop gewoon een leuke strat zoals een Mex classic, Jap RI, US std, Highway of een Fernandes of Tokai ofzo en je hebt echt een goede gitaar waar je de eerste paar jaar PRIMA mee vooruit kunt. Als het echt gaat opvallen dat er iets beter kan aan de gitaar, verander je dat. Maar bij voorbaat al zeggen dat alles vervangen moet vind ik vrij vreemd, omdat je nog helemaal niet weet wat er scheelt aan de gitaar (misschien alleen van hier van het forum, maar hier staan ook adviezen en beweringen op dat ik denk van... Nouja het zal wel.)
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

Member

Thumbs up

Luke +1
    Ik heb bij een paar gitaren wel eens wat veranderd, maar niet voordat ik er eerst een aanzienlijke tijd op had gespeeld en dat dingen me gingen irriteren.
    Hou je gitaar gewoon eerst eens stock, de mensen die ze ontwerpen weten echt wel wat ze doen....bij de classic players iig
    Fender Classic Player Baja Tele(Desert Sand, CS PU's)
    Squier strat(3TSB, RW, USA Pickups)
    Fender Lite Ash Special(Naturel, Boat-like birdseye MN, SD SSL-5 Custom Staggered)
    Heerlijke RebelRelic Stratocaster
    Fender American Standard(Blackie, MN, Noiseless PU's) ( Net verkocht )
    Custom Made Les Paul(Trans Blue, SD Antiquity's)
    Door trapbakkies
    Door Fender Twin Reverb '65 RI.

Senior Member

Standaard

@Luke: Het houdt je van de straat hè?

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Luke-wannabe Bekijk bericht
    Weet je wat ik nooit snap? Dat mensen een gitaar kopen om te upgraden..? (afgezien als het een squier is en het om het pimpen an sich gaat).

De Fernandes, Highway en classics zijn allemaal erg goede gitaren waar zeker de eerste tijd dat je er op speelt echt nog geen upgrades aan gedaan hoeven te worden.
    Gitarist van mijn band heeft naast zijn Japanse Strat een Mex standard Tele, en dat ding klinkt echt ontzettend lekker. Is wel eens iets anders dan dat je hier leest hoe slecht die MIM std wel niet is.

Koop gewoon een leuke strat zoals een Mex classic, Jap RI, US std, Highway of een Fernandes of Tokai ofzo en je hebt echt een goede gitaar waar je de eerste paar jaar PRIMA mee vooruit kunt. Als het echt gaat opvallen dat er iets beter kan aan de gitaar, verander je dat. Maar bij voorbaat al zeggen dat alles vervangen moet vind ik vrij vreemd, omdat je nog helemaal niet weet wat er scheelt aan de gitaar (misschien alleen van hier van het forum, maar hier staan ook adviezen en beweringen op dat ik denk van... Nouja het zal wel.)
    wellicht omdat het hout goed is, en je dat hoort onversterkt, maar versterkt het klinkt als een plank karton, en betere hardware en pickups de gitaar echt goed kunnen maken?

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Ach orpheo, jij hebt er sowieso een handje van om alles helemaal tonewise perfect te hebben. Daar gaat het mij niet om , en Luke Wannabe ook niet. Ik vind het statement wat hij maakt te gek. Mij gaat het er meer om ,dat ik beter word als gitarist, en tuurlijk koop ik af en toe eens een nieuwe gitaar,maar dat doe ik alleen om het klankenpallet te verbreden (tele,strat,les paul,ibanez,rare yamaha ,enz).

Super Luke Wannabe, post van de dag!
    en@ max2 , ik heb dezelfde strat als jij dan, denk ik. CS USA strat, daphne blue.
    HERRIE.

Senior Member

Standaard

Whaha thnx Timmu. Lang niet al mijn gitaren zijn stock, maar veel ook wel omdat ik niet zo'n mierenneuker ben qua gitaar (zoek het vaak meer in amp, pedalen). Maar ik vind echt dat je pas echt kunt beoordelen wat er anders moet als je eerst eens minimaal een half jaartje zo hebt gespeeld.
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TimmU Bekijk bericht
    Ach orpheo, jij hebt er sowieso een handje van om alles helemaal tonewise perfect te hebben. Daar gaat het mij niet om , en Luke Wannabe ook niet. Ik vind het statement wat hij maakt te gek. Mij gaat het er meer om ,dat ik beter word als gitarist, en tuurlijk koop ik af en toe eens een nieuwe gitaar,maar dat doe ik alleen om het klankenpallet te verbreden (tele,strat,les paul,ibanez,rare yamaha ,enz).

Super Luke Wannabe, post van de dag!
    en@ max2 , ik heb dezelfde strat als jij dan, denk ik. CS USA strat, daphne blue.
    beter als gitarist is ook een doel van mij, maar daarbij hoort betere tone. als ik weet dat ik een tone niet eruit krijg, en mijn gear is dusdanig dat het daar niet aan kan liggen, dan ligt het DUS aan mij, en weet ik dus beter waar ik aan moet werken.

Senior Member

Standaard

Wie van de Strat guru's kan mij meer vertellen over een 60th anniversary strat? rosewood toets, sunburst, case + candy aanwezig.
    Is dit een standard USA met wat extra 60 logo's, of zitten er ook nog andere onderdelen op.

En uiteraard: Wat zou zoiets ongeveer moeten kosten?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Maar goed, je kunt er uren over lullen op gitaarfora

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten