Metronome Online doet toch geen 1/8 noten? Alleen 1/4 volgens mij.
Metronome Online doet toch geen 1/8 noten? Alleen 1/4 volgens mij.
Meestal geeft een metronoom alleen een tik bij de kwartnoten, als je 1/8sten wilt spelen moet je 2 noten per tik spelen.
Iets "fouts" afleren is vele malen moeilijker dan iets goed aanleren, maar ik weet niet of fout in dit geval fout is, er zijn zat goede gitaristen zonder een goede opleiding, maar ook ik huldig het standpunt om iets goed aan te leren, dan kun je later zelf freeweelen, als je basis goed is kun je daar altijd op terugvallen.Oorspronkelijk geplaatst door looneycooney
Groet Dirk Jan
Fijn topic. Ik heb jaren klassiek les gehad maar loop gigantisch aan tegen het verschil in techniek bij een electrische gitaar tov akoestisch.
Wat zou de beste manier zijn om mijzelf om te scholen???
Is www.justinguitar.com al gepost, erg leerzaam. Hij legt veel technieken goed uit, duidelijk en het is ook gewoon een goede gitarist..
Goed initiatief btw
Laatst gewijzigd door hugo123; 6 december 2008 om 12:58
Ik heb helaas niet zoveel tijd om te lezen of dit al behandeld is, maar ik wil het toch delen.
Om gitaar spelen makkelijk en snel te oefenen, kun je Guitar Pro gebruiken.
Ik ga hierbij geen linkjes geven om een gekraakte versie te downloaden
Als je Guitar Pro hebt (ik raad je aan versie 5.2 te gebruiken) kun je o.a. bij www.ultimate-guitar.com om tabs te downloaden...
Let op dat je alleen versies gebruikt waar 5 sterren bij staan, anders klopt de tab waarschijnlijk niet en leer je een nummer verkeerd aan.
groetjes,
Michiel
(ge-Edit)
Maar da's mooie software..
http://downloads.sourceforge.net/tux...-installer.exe
Is legaal, gratis en opent ook guitar pro bestanden.
(werkt ook in Linux)
justinguitar is echt een goede site. Overigens is hij ook de (oud)-leraar en gitarist van Katie Melua.
Op deze website kan je je inschrijven voor gratis gitaarlessen voor beginners in je mailbox:
http://www.ikwilgitaarlerenspelen.com
grtz,
Marv
Favorieten/bladwijzers