Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 13
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 december 2007
    Locatie
    Broeksterwoude
    Berichten
    862

    Amp ! '65 SuperReverb VS. '65 TwinReverb

    Heren,

    voor een nieuw band project zit ik een beetje te kijken naar een Fender amp.

    Na wat te hebben gelezen hier en daar, schijnen er toch nogal grote verschillen te zitten tussen Fenders. Ik heb zelf alleen ooit eens een Hot Rod Deluxe gehad dus ik heb zelf niet te veel vergelijkingsmateriaal.

    Mij viel de Vintage Reissue Series op, en met name deze twee:

    1) '65 Super Reverb
    2) '65 Twin Reverb

    heb er ook 2 kleine filmpjes bij gevonden via de Fender site:

    1) SR: http://nl.youtube.com/watch?v=TbYsQo...eature=related
    2) TR: http://nl.youtube.com/watch?v=fFkleg...eature=related

    Lijken mij allebei Clean tot je halfweg de helspoorten bent, allermachtig man. Juist wat ik zoek. Heeft iemand eventueel meer informatie over de verschillen tussen deze twee bakken? Of misschien een goed alternatief?

    Van Meekeren
    1978 Gretsch Committee Bass
    2006 Epiphone Les Paul Standard Plustop Pro
    // Icetea-burst
    1974 Music Man Sixty-five // Tube Rectifier, Grey logo
    1991 Ampeg SVT410 (USA) + 2001 Ampeg SVT210 (USA)

  2. #2

    Standaard

    De Twin blijft in elk geval een stuk langer clean dan de Super.
    De Super heeft dan weer wat meer spreiding van het geluid en klinkt wat warmer volgens sommigen, door de extra "body".

    Beide zijn erg fijne versterkers...zeker als je graag met pedalen werkt. Ikzelf gebruik de Twin Reissue nu al een paar jaar en heb een Silverface Super Reverb gehad, maar helaas verkocht...stupid me.

  3. #3

    Talking

    Heb een '65 Superreverb gehad... deze versterker krijgt pas op standje 4 / 5 een 'randje'... en dat is echt F@#$ing loud! (ik was vaak op standje 3 al te hard in bandsituatie in een gemiddelde kroeg..). Heb altijd nog spijt dat ik 'm verkocht heb. Destijds had ik het idee dat ik a.g.v. de 10 inch speakers wat 'druk' miste .... Recent heb ik de '65 Ri Twin getest en die is mij behoorlijk tegengevallen, ik vindt persoonlijk de 100 watt (terug te schakelen naar 25 W) 2001 versie veel spankelender... maar daar is het overdrive gedeelte weer ruk

    you want fender ? ---> Super Reverb!

  4. #4

    Standaard

    Ik speel nu over de reissue en heb totaal geen probleem met het geluid. In het begin dacht ik dat 't 'm niet zou worden, maar na inspelen van de speakers en andere buizen klinkt ie erg goed.
    En inderdaad standje 4 op een Super is erg hard, maar de Twin krijgt bij 4 nog geen randje

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 september 2003
    Locatie
    Vleuten
    Berichten
    15.733

    Amp !

    Beide amps gaan ontzettend lang clean, TR ietsje meer maar zelf vind ik de SR (oude of replica) net iets lekkerder qua feel, punch en "blues-vervorming".

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 mei 2002
    Locatie
    Boskoop
    Berichten
    1.159

    Standaard

    Voor zowel twin als super reverb kan je beter een silverface pakken mooier gemaakt betere klank.

    twin 100w pakken en een super reverb de 45W

  7. #7

    Standaard

    Redelijk vroege silverface dan wel lijkt me.. De late vind ik minder te pruimen, hoewel misschien nog wel beter dan de reïssues...

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.341

    Standaard

    Ik zou voor de blackface modellen gaan, of de silverface modellen maar dan zonder mastervolumepot.

    Ik vind de super-reverb echt veel mooier, warmer en "vetter" klinken dan de Twin reverb.
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  9. #9

    Standaard

    Nou is een Twin ook meer voor het hele cleane werk en een Super meer om een randje aan te hebben. 't Zijn wat dat betreft heel verschillende amps....hoeveel ze ook op elkaar lijken.
    Inderdaad, een Super klinkt op zichzelf een stuk rauwer dan de Twin.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.341

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Comfortably Daniel Bekijk bericht
    ... 't Zijn wat dat betreft heel verschillende amps....hoeveel ze ook op elkaar lijken.. .
    +1 !! Klopt als een bus.
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top