Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 17 van 17

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door heavy-metal-thunder Bekijk bericht
    http://www.youtube.com/watch?v=7Z8thvjtcSY dit vind ik wel lekker, maar is toch nog erg anders dan mijn ex non TB.
    Jup, inderdaad heel erg anders dan een non-TB. Ik denk ook niet dat je die vergelijking moet willen maken, je vergelijkt dan immers twee verschillende versterkers. De non-TB's op de meeting waren wel erg mooi vox clean met belletjes.. Overigens was de handgebouwde AC15 echt fenomenaal.

ja, spijtig dat ik de meeting gemist heb. Want ik ben vooral nieuwsgierig hoe hij het doet met pedalen.
    tja, pedalen is niet echt vergeleken op de meeting. Vooral de versterkers onderling. Ik heb de Vox van Mitch gehoord met een OCD, clone centaur, tubeking en nog wat pedalen, en het wordt vooral tricky als je met een AB switch wil gaan werken (en high/low inputs).

Naar mijn bescheiden mening moet je gewoon het EF86 kanaal gebruiken en die dan lekker open draaien

Senior Member

Standaard

Ik zal het topic van de meeting eens doornemen.

Ik heb al gehoord dat het Normal kanaal van de ouwe TB's gelijk zou zijn aan het normal kanaal van de de oude non TB's. Geen idee of dit klop, maar oude TB's kom je vaker tegen dan de non-TB's.

Moderator

Music

De audio en video op onze site is een Korg-reissue, AC30TB met een geknepen mastervolume en een GT8 ervoor. Een CC klinkt beter naar mijn mening...
    het TB kanaal van de CC en H2 zijn voor zover ik het kan beoordelen identiek maar dat EF86 kanaal is gewoon superlekker. Het voldoet waarschijnlijk niet aan je 'net zo lekker als een ouwe' eis, maar ik kom net van repetitie van de band waar ik wel hoofdzakelijk elektrisch speel en het was weer niet vervelend
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    De audio en video op onze site is een Korg-reissue, AC30TB met een geknepen mastervolume en een GT8 ervoor. Een CC klinkt beter naar mijn mening...
    het TB kanaal van de CC en H2 zijn voor zover ik het kan beoordelen identiek maar dat EF86 kanaal is gewoon superlekker. Het voldoet waarschijnlijk niet aan je 'net zo lekker als een ouwe' eis, maar ik kom net van repetitie van de band waar ik wel hoofdzakelijk elektrisch speel en het was weer niet vervelend

thx Mitch. Het is nu niet bepaald zo dat hij identiek aan mijn ex nont TB moet klinken. Maar ik bridgde Normal met Bright kanaal en dan had ik een mooi vol clean (met toch aangename hoge belletjes). Od en disto was met pedaaltjes, een Maxon ROD 881 (= Iba Tubeking) gaf dat dikke vette sound. De typische TB sound, zoals the edge of zoals op jullie site, ben ik niet zo voor te vinden. Ik vind dat te braaf, te netjes en gepolijst.

Senior Member

Standaard

Ik heb al gehoord dat het Normal kanaal van de ouwe TB's gelijk zou zijn aan het normal kanaal van de de oude non TB's. Geen idee of dit klop, maar oude TB's kom je vaker tegen dan de non-TB's.
    ja, de normal kanalen van alle AC30's (muv het treble model) zijn hetzelfde, geldt ook voor de de CC alhoewel die een paar waarden in het circuit niet helemaal orgineel JMI heeft.

het TB kanaal van de CC en H2 zijn voor zover ik het kan beoordelen identiek
    ze zijn niet identiek, wel bijna: de H2 heeft twee buishelften parallel in de voortrap. dit heeft geen enkele AC30 ooit gehad. is eigenlijk meer zoals matchless het doet. je zou van die halve buis teveel een normal kanaal kunnen maken op een H2. dan heb je en normal en de orginele TB...

VOX zegt zelf dat de triode stand van het EF86 kanaal op een H2 zou moeten klinken als het normal kanaal. maar dat hebben we helaas ook niet geprobeerd op de meeting

Aart

Moderator

Music

Triode stand op EF86 is voor watjes, dat klinkt alleen maar cleaner en met minder ballen Bedankt voor de info over het TB kanaal beus!

@h-m-t: Tube King over de Heritage is een prettige combinatie, beter dan bijv. de OCD (die op een aantal andere amps weer prettiger kan klinken).
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Triode stand op EF86 is voor watjes, dat klinkt alleen maar cleaner en met minder ballen Bedankt voor de info over het TB kanaal beus!

@h-m-t: Tube King over de Heritage is een prettige combinatie, beter dan bijv. de OCD (die op een aantal andere amps weer prettiger kan klinken).
    ja, mijn Maxon Rod ging ook geweldig op mijn ex. Ik gebruikte een boss OD-3 of SD-1 voor overdrive en de Maxon voor heavy (geen metal maar toch erg gainy).

Bedankt alvast voor de tips. Ondertussen heb ik in Nederland een winkel gevonden die de prijzen van de UK ernstig kraakt (ruim 100 euro minder)... ga wellicht daar eens iets uitproberen.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten