Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 31 van 37 EersteEerste ... 212930313233 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 301 t/m 310 van 366

Discussie: X Mirror Guitar

Standaard

Hej, nog even een vraagje.
    Ik heb er dus een Schaler Floyd Rose trem op zitten. Maar nu is het probleem dat de gashendel zelf vrij veel speling heeft.
    Ik heb dat schroefding helemaal vastgedraaid, maar toch zit ie los. (de hendel)

Kan hier wat aan gedaan worden, of is de enige oplossing een nieuwe kopen? (hij komt ook van een redelijk tot best wel oude gitaar af)

Standaard

Probeer er eens wat van dat witte tape tussen te doen dat gebruikt wordt op schroefdraad voor waterleidingen; teflon tape.
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RoelTM Bekijk bericht
    Hej, nog even een vraagje.
    Ik heb er dus een Schaler Floyd Rose trem op zitten. Maar nu is het probleem dat de gashendel zelf vrij veel speling heeft.
    Ik heb dat schroefding helemaal vastgedraaid, maar toch zit ie los. (de hendel)

Kan hier wat aan gedaan worden, of is de enige oplossing een nieuwe kopen? (hij komt ook van een redelijk tot best wel oude gitaar af)
    Nee, hier kun je vrij weinig aan doen, mijn Schaller heeft dat ook, en het kwam best veel voor. Tenzij je natuurlijk met de soldeerbout in de weer gaat, dit werk bij mij nog steeds prima!

Aaron, witte tape helpt niet, geloof me.
    Laatst gewijzigd door Dark_Tranquillity; 8 december 2008 om 20:43
    Gitaarloos > Volkswagen Jetta MKII <3

Standaard

Ik ben ook bang dat dat tape niet gaat werken. Maar DT, wat dacht je met die soldeerbout te gaan doen dan? (ja, solderen, duh...)
    Hij moet nog wel gewoon draaibaar zijn enzo.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dark_Tranquillity Bekijk bericht
    Nee, hier kun je vrij weinig aan doen, mijn Schaller heeft dat ook, en het kwam best veel voor. Tenzij je natuurlijk met de soldeerbout in de weer gaat, dit werk bij mij nog steeds prima!

Aaron, witte tape helpt niet, geloof me.
    Ik ben zelf helemaal geen tremolo gebruiker; ik denk maar hardop mee. Maar inmiddels geloof ik dat je de arm met 'n moer vastzet (?), en niet met een schroefdraad aan de arm zelf (zoals bij 'n strat trem) of met 'n kliksysteem; dus dan is dat teflon idee niet van toepassing.
    Het interesseert me wel omdat ik soms reparaties e.d. doe aan gitaren. En sowieso, alles aan gitaren interesseert me

Heb jij de arm vastgesoldeerd? Pakt soldeer aan dat staal?
    En waar ontstaat de speling precies?
    Aaron Stonebeat

Standaard

Er zit een pinnetje door de tremoloarm, die een soort holle moer tegenhoud. Deze moer kan er wel omheen.
    Pinnetje is rood:

Van een afstandje ziet dat er zo uit:

Met het moertje kun je de arm om een stukje schroefdraad aan de brug draaien.

Ik denk dat het gat in het moertje te groot is, of de arm te dun.

Standaard

OK, dan had ik inmiddels in ieder geval begrepen hoe het systeem werkt. En dan denk ik nog dat je het probleem zou kunnen oplossen door iets om het pinnetje te doen (misschien wel een vloeitje ofzo) dat de speling opvult. En/of iets onder het pinnetje; dan komt die kraag net iets hoger te zitten en heeft de moer weer iets om tegenaan te drukken.
    Aaron Stonebeat

Standaard

Het voetje wat in de baseplate zit vastsolderen vanaf de achterkant. Nadenken jongens, nadenken

Standaard

How, niet zo snel. Wie aan wat solderen???

Standaard

Read again.

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten