Gitaren van links naar rechts:
1. Ibanez GAX (Ergens op de kop getikt, wil er vanaf, iemand? :P)
2. Dean Playmate (Oude bass van de basgitarist in mijn band, staat hier voor opnames met cubase e.d.)
3. VanLeest Spaanse gitaar (Ja, DE Van Leest, die verkochten 20 jaar geleden ook gitaren :P) Mijn eerste gitaar, deze heeft mijn moeder toen ze klein was gekocht, ik heb deze zo'n 4 jaar geleden maar even van haar gejat, en zo ben ik begonnen.
4. Spaanse 'Castilla' was eerst van mijn zusje, maar is een tijdje geleden gestopt met gitaarspelen, en heeft deze aan mij gedoneerd.
5. Modena Steelstring, mijn eerst echte eigen gitaar, schitterend ding en speelt fantastisch, hij is semi-akoustisch en klinkt zowel unplugged als versterkt geweldig!.
6. Jamaha RGX-112, lag kapot bij mijn Oom, heb deze opgelapt en sindsdien eigenlijk nooit meer teruggegeven, wil er vanaf, dus ga hem binnenkort teruggeven.
7. Mijn Mexican Fender Stratocaster Deluxe Player met Noiseless pickups.
Net helemaal opnieuw af laten stellen, schaller-tuners, nieuwe dunlop straplocks, nieuwe zadels en speelt nu echt weer als een droom! De luthier was dan ook geweldig, zijn naam is Robert en werkt in Eindhoven bij de We-Music, die kerel is 65, komt uit californie en heeft samengewerkt met onder andere The Ventures, Stevie Ray Vaughan, Jefferson Airplane, etc. Ben nu superblij! Overigens heb ik 5 veren in de tremolo zitten, omdat ik op .12 speel in Eb, plus ik wil de tremolo tegen de body hebben, ik gebruik hem toch alleen naar beneden, daarnaast lijkt het in mijn oren beter te zijn voor de sustain.
Dit is echt m'n favo gitaar!
Qua Amps:
1. Peavey Bandit 112, 60w, dit was mijn tweede versterker, heb hier heeeel lang op gespeelt, heb deze voor 150 euro overgekocht van de beheerder van onze oefenruimte, ze werden vervangen voor london city's (wat een K*T dingen).
Voor het geld een geweldige Amp deze!!
2. Roland Cube Bass 30w, oude amp van de basgitarist uit mijn band, staat hier voor opnames, maar weet niet of hij hem nog terug krijgt :P.
3. Fender Champion 30w, mijn eerste amp, de Clean is super! maar de distortion laat te wensen over, en ook de ingebouwde effecten zijn niet echt geweldig, deze staat ook te koop!.
Main Amp:
Marshall 100 Watt JVM410H + Marshall 1960BV, Monster Cabled en Custom Grille.
![]()
Favorieten/bladwijzers