Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 16 van 37 EersteEerste ... 6141516171826 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 151 t/m 160 van 363
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hezz Bekijk bericht
    Oh nee zo bedoelde ik het niet hoor, ik vind ze hartstikke tof! Ik vroeg me meer af wat je er zelf van vindt, omdat je nieuwere builds natuurlijk beter zijn geworden sinds je eersten en of je dat speciale gevoel er nog bij hebt nu je het ontwerp in meerdere vormen hebt gebruikt. Ik zou zelf waarschijnlijk het gevoel hebben dat ik een aantal 'mindere' modellen kwijt zou willen.
    Natuurlijk is excitment bij het finishen van een gitaar wat gematigder dan bij de eerste maar het blijft steeds spannend omdat de gitaren telkens andere specs hebben en halzen die ik maak merkelijk beter zijn.

Bij deze ben ik bv heel enthousiast over het geluid van de P90's, de halsfeel, de afwerking (that's a first!) en ook over de oliefinish: wat een zaligheid, een strakke afwerking verkrijgen zonder te zitten klooien met stinkende lakken. Alleen jammer dat ik toch vooral van kleurtjes op gitaren hou, dus dat lakken moet ik toch onder de knie gaan krijgen.

Er is nu nog één ding dat beter moet aan het ontwerp: de access van de hoge frets, en daar heb ik een ideetje voor.

De eerste twee (van de zes) Guttlins gebruik ik niet meer. maar de andere vier zijn allemaal in bedrijf naast en op het podium.

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Waarom gebruik je de eerste twee niet meer dan? is toch zonde!
    ----

// City Of Life //

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    Alleen jammer dat ik toch vooral van kleurtjes op gitaren hou, dus dat lakken moet ik toch onder de knie gaan krijgen.
    wat betreft olie kan ik je toch de wood dye aanraden van rustins.
    dat zijn dan wel niet massieve kleuren, maar om het hout toch een tint te geven vind ik het erg bruikbaar samen met danish.

vind hem zelf wat bleek zo als die nu is, maar dat is natuurlijk persoonlijk.

Standaard

Er is nu nog één ding dat beter moet aan het ontwerp: de access van de hoge frets, en daar heb ik een ideetje voor.
    Ik neem aan dat je de hals verder laat doorlopen in de body om zo meer sterkte te creeëren zodat je de body en hals beter kunt vormgeven?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zeppo Bekijk bericht
    Ik neem aan dat je de hals verder laat doorlopen in de body om zo meer sterkte te creeëren zodat je de body en hals beter kunt vormgeven?
    Ja, zoiets, er komt een soort trapje achterkant body ter hoogte van de neck. Het zal nooit een all access neck worden, maar je opmerking van even geleden heeft me wel aan het denken gezet. Ikzelf heb niet veel last van moeilijkere access, maar heb geleerd van niet enkel mezelf als criterium te nemen. Ik ben nl niet echt veeleisend qua bespeelbaarheid, ik doe mijn ding op zowat alles, maar anderen hebben vaak heel preciese eisen bij een gitaar, en dat begrijp ik wel

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door no 1 hops Bekijk bericht
    wat betreft olie kan ik je toch de wood dye aanraden van rustins.
    dat zijn dan wel niet massieve kleuren, maar om het hout toch een tint te geven vind ik het erg bruikbaar samen met danish.

vind hem zelf wat bleek zo als die nu is, maar dat is natuurlijk persoonlijk.

Ja, maar ik had het dus over massieve kleuren, seafoamgreen, eggshell pink en dat soort zaken dus lakken ...

Bleek: ik heb juist mijn best gedaan om 'm zo bleek mogelijk te houden ... beetje het "hij is nog niet af-effect" wilde ik.

Senior Member

Standaard

Bleek: ik heb juist mijn best gedaan om 'm zo bleek mogelijk te houden ... beetje het "hij is nog niet af-effect" wilde ik.
    hoe zeggen ze dat in het engels
    'spot on'
    want dat 'hij is nog niet af idee' was juist mijn gedachte ;-)

Senior Member

Standaard

ik vind dat bleke juist wel mooi aan deze. Vooral ook omdat het thema helemaal doorgetrokken is tot de totale gitaar. Kan ik erg waarderen.

Daarnaast is er bijna geen mooier kleurpallet dan die oude fender pastel tinten, geniaal gewoon.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Vraag jij aan een filatelist ook hoe vaak hij die zeldzame postzegels nou daadwerkelijk opplakt?
    Official Member of the Gun Guitars Owners Association

Senior Member

Standaard

idd saf, wilde hem een vers van de boom-feel geven Omdat mensen tegenwoordig vooral allerlei tropische donkere soorten kiezen als decoratief voor gitaren, doe ik het eens met proletarisch essen en maple.

departement decal: maar even wat pics getrokken van de stapjes:
    voor de tr cover een nieuw model logootje

1 logo uitprinten op decalpapier, even weken in lauw water
    2 voorzichtig plaatsen, de dunne film vasthouden en het blauwe karton eronderuitschuiven
    3 sealen met decal film
    (ik spuit er daarna nog een laagje blanke lak over)

ahja, logo ook met oorstokje goed vlak op het hout dippen (is hier nog niet gebeurd: zie onder de G van Guttlin)
    overigens is foto's trekken tijdens decal-operatie niet aan te raden ...

cheers,
    barno
    Laatst gewijzigd door barno; 2 december 2008 om 18:44

Senior Member

Standaard

ziet er behoorlijk professioneel uit barno!
    no life without music

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten