Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 48 van 164 EersteEerste ... 3846474849505898148 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 471 t/m 480 van 1637

Discussie: Lak-Faq 1.0

Senior Member
    Blog Entries
    2

Standaard

ai, om die kleur zo mooi te krijgen zul je of alles weg moeten schuren (ik zou wel eerst afbeit proberen maar ik geef je weinig kans) dan wel zelf verf moeten mengen', clou groen door cellulose of door watergedragen lak en die over de bestaande lak heen spuiten

als je geen spuitinstallatie hebt dan zul je dus moeten schuren tot je helemaal op het blanke hout bent en er zelfs geen filler meer in de porieen zit (daar zou de kleur namelijk niet pakken )
    zodra de lak volledig verwijderd is al een keer even proberen met bijvoorbeeld clou waterbeits of ecoline (beiden zijn geschikt maar eco is in meer tinten te krijgen), dan zul je zien dat op sommige plekken toch nog lak of sealer/filler zit en moet je nog even schuren
    daarna ga je inderdaad eerst even fillen (in dit geval met een mahonie kleurige filler) en
    schuur je de body weer glad zodat alle excess filler weg is.dan ga je stainen, laat het een uurtje of wat drogen (de kleur wordt wat lichter maar zodrag er lak op komt wordt hij weer donker)
    vervolgens zul je moeten aflakken (zie lakfaq )
    life sucks and then you die

Senior Member

Standaard

Hoe heb je dat mengsel opgebracht?

Senior Member

Standaard

Klinkt als een grote klus Fred , vooral de body kaal maken is iets waar ik mij niet op verheug , maar ga ik wel proberen , als het niet lukt kan ik hem altijd nog dekkend afwerken.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hendriks Bekijk bericht
    Hoe heb je dat mengsel opgebracht?
    Ik heb dat met een lakroller gedaan; dat kan heel mooi regelmatig op die manier. Hierna nog een aantal keren blank lakken en schuren/polijsten.
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

Senior Member

Standaard

De body kaal maken : insmeren met afbijt ,inpakken met alu-folie , 24 uur laten zitten en dan afschrapen met bv een oude bankpas.

Klopt dit?

Standaard

Zou moeten kunnen. 24 Uur lijkt me wel lang, maar dan heeft het ook tijd om goed in te werken. Ik heb spul dat minimaal een uur moet zitten. Vroeger had je afbijt die echt onmiddellijk werkte, je zag meteen de blaren op de verf komen; dat zal nu wel verboden zijn.

Bankpas oid lijkt me wel een veilig idee. Ik gebruik meestal een plamuurmes, maar dan moet je uitkijken dat je 't hout niet beschadigt, zeker als het doorweekt is.
    Aaron Stonebeat

Senior Member

Standaard

poriënvuller uit een body schuren, ik zou er niet aan willen beginnen ... is het geen optie om deze body voor iets anders te gebruiken en een kale body te kopen (of te maken?)

Senior Member

Standaard

Ik twijfel ook enorm , het punt is :ik heb een fantastische nieuwe hals , deze is echter geel/oranje (honey gloss) en deze kleur matcht net bij de body , maar de bodt is ook perfect , goede gewicht, houtsoort ,mooie nerf en niet onbelangrijk : de hals past perfect . de body verkopen en een nieuwe kopen is ook een optie, maar dat verkopen is wat lastiger , ik wil er 175 voor hebben en dat hebben de meeste niet over voor een goede tele-body , dan dus maar een refinish.

Standaard

Als je lak zou gebruiken, zou je naar mijn idee de oude filler kunnen laten zitten. Misschien zou je zelfs de lak kunnen laten zitten; beetje opschuren en er dan overheen. Als oud en nieuw elkaar maar verdragen.
    Aaron Stonebeat

Senior Member

Standaard

Dus licht opschuren en dan dekkend lakken?

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten