Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 35 van 41 EersteEerste ... 253334353637 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 341 t/m 350 van 408

Discussie: 1ste zelfbouw plank

Senior Member

Standaard

zoiets bv, slordige photoshop maar soit

door de felle kleur van het hout feature je natuurlijk wel die slagplaat, ikzelf zou ze durven maken in het zelfde materiaal als de back zelf, maar da's smaak. zou het rustiger houden.
    Ik zou zelfs de batterijhouder en de hele zwik durven integreren in de slagplaat. maar waarschijnlijk heeft iedereen hier zijn idee over, gelukkig maar, anders zouden we allemaal dezelfde gitaren maken

Standaard

Ik vind dat een heel mooie oplossing van barno! Eenvoudig, weinig onderdelen, weinig werk. Fraai en functioneel.
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

Standaard

Vind ik toch mooier als 1 hele grote afdekplaat. Vindt dit toch iets minder storend dan zo'n hele grote plakaat hout.

Wordt erg cool die gitaar
    "dat is niet uit de maat, dat is in de maat maar een halve tel te vroeg! "

Senior Member

Standaard

ik zou voor een grote plaat zijn, word het geheel veel harmonischer cq vloeiender van mijn inziens. Zou het batterij vakje idd ook in de slagplaat verwerken. Vind meerdere plaatjes meteen zo rommelig.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Vraag jij aan een filatelist ook hoe vaak hij die zeldzame postzegels nou daadwerkelijk opplakt?
    Official Member of the Gun Guitars Owners Association

Senior Member

Standaard

Dat is ook geen verkeerd idee Barno, op die manier kwam het bnog niet in me op.
    Ik zat al wel te denken om dat nieuwe gedeelte van Wenge te maken, zodat het minder opviel.
    Mijn keuze voor 2 houtsoorten kwam oorspronkelijk voort uit het 2-tone model, maar wordt steeds minder aantrekkelijk.

Het batterij vakje is niet alleen maar een ruimte waar je een batterij in doet, maar een soort slim kantel systeem. Het kantelt eerst open en ontvouwt zich dan verder zodat je er een batterij in kan leggen. Die maakt direct contact zonder dat je er verder iets mee hoeft te doen. Voordeel is, dat de batterij niet ergens los in je gitaar ligt, die je dan weer moet vastmaken.

Ik neig er nu naar, om eerst de nieuwe cavity met de bestaande kleine te vergroten en als afdek plaat Wenge te gebruiken. Als de boel dan niet echt mooi afsteekt tegen de centrale grote pup cavity van Padouk, kan ik die eventueel ook van Wenge maken.
    Dat featured idd veel minder.

Thanks voor het meedenken, ik kom steeds verder.

ps.Barno,

daar heb je aardig wat werk aan besteed om het zo mooi te maken, je bent duidelijk beter dan ik met die programma's
    dank je
    Laatst gewijzigd door grizzly; 28 november 2008 om 18:47
    Religion is the root of all evil (Richard Dawkins)

Mijn Snake gitaar getest
    Mijn akoestische getest

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    zoiets bv, slordige photoshop maar soit

door de felle kleur van het hout feature je natuurlijk wel die slagplaat, ikzelf zou ze durven maken in het zelfde materiaal als de back zelf, maar da's smaak. zou het rustiger houden.
    Ik zou zelfs de batterijhouder en de hele zwik durven integreren in de slagplaat. maar waarschijnlijk heeft iedereen hier zijn idee over, gelukkig maar, anders zouden we allemaal dezelfde gitaren maken
    dit is zeker mooi, maar als je het echt 'clean' wilt hebben, gewoon wenge dus

Senior Member

Standaard

Hmm waar ik bang voor was gebeurde promt. Ik was met een bijtel de verzonken rand van de nieuwe cavity aan het bijwerken en het Wenge spleet over de cavity dwars door midden in de lengte richting van de body. Staat weer in de lijmtangen, maar het schiet niet echt op.
    Wenge is mooi hout, maar erg splinter en scheur gevoelig.
    Ik zie er al tegenop om de afdekplaat van Wenge te maken. Dat wordt een groot stuk met vereemde vormen en niet veel dikker dan 5 a 6 mm.......?

Mijn Snake gitaar getest
    Mijn akoestische getest

Senior Member

Standaard

Weer een paar uurtjes bezig geweest met het verlijmen van de gebroken delen en een afdek plaatje kunnen maken van Wenge. Viel dit keer mee.

Nu ga ik zsm de cavity's met ALU beplakken en de 2 bodydelen op elkaar verlijmen.
    Dan is dat Wenge niet meer zo gevoelig.

Mijn Snake gitaar getest
    Mijn akoestische getest

Senior Member

Standaard

ziet er goed uit alleen zou ik dan die middelste ook in dezelfde houtkleur proberen te krijgen als je daarvan nog wat over hebt
    dit knalt er nogal in vind ik persoonlijk

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

kijk, dit is nu nog eens prachtwerk! raar dat 'mijn' luthier het niet erg vindt om met wenge te werken.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten