Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 12 van 37 EersteEerste ... 2101112131422 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 111 t/m 120 van 363
    Senior Member

Standaard

awright zeppo alhoewel: flakes is al a giant step voor mij maar deze multi colour flake van blauw en groen ...kweetnie... if there ever was a redneck disco telecaster, this is it

Senior Member

Standaard

small update

Had probleem dat ik input niet goed gecentreerd had gespeedboord. Dus terug opgevuld. Daarna opnieuw geboord en een inputcover gemaakt: dun gerond stukje es met een zwarte rubber ertegen gelijmd. Veel werk voor een klein prutsstukje, maar nu zijn alle afdekplaatjes van hout. I like unity...

Body net voor de eerste keer in de olie gezet: nice 'n shiny, maar dat mindert natuurlijk als de olie is ingetrokken. Ben wel tevreden omdat ik voor deerste keer een hard ash body biljartvlak heb gekregen met poriënvullers maar vooral veel schuren.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    Barno,

wanneer ik zo tegen de zijkant van de body/neck aankijk, lijkt het wel heel erg massief, en erg veel hout. Zou dit afgeschuind kunnen worden om de bespeelbaarheid/bereikbaarheid van de hogere frets te verbeteren?
    Of wordt de constructie daarmee tezeer verzwakt?

En: oeioeioei, wat zal dit mooi worden! Het was toch een 'order' als ik het me goed herinner uit dit topic?

Senior Member

Standaard

small update

Had probleem dat ik input niet goed gecentreerd had gespeedboord. Dus terug opgevuld. Daarna opnieuw geboord en een inputcover gemaakt: dun gerond stukje es met een zwarte rubber ertegen gelijmd. Veel werk voor een klein prutsstukje, maar nu zijn alle afdekplaatjes van hout. I like unity...

Body net voor de eerste keer in de olie gezet: nice 'n shiny, maar dat mindert natuurlijk als de olie is ingetrokken. Ben wel tevreden omdat ik voor deerste keer een hard ash body biljartvlak heb gekregen met poriënvullers maar vooral veel schuren.

*mooi*

wat voor olie gebruik je? mijn ervaring met danish is dat je beter niet al te lang kunt wachten met verwijderen van excessieve olie, want het wordt gauw plakkerig en hard.. als je erna eroverheen gaat met wat staalwol krijg je dat wel weg, maartoch.. maar dit wordt een hele mooie! (mss zelfs de mooiste tot nog toe)
    fenders stuiteren, gibsons breken

stem op mijn vriendin..! please?
    --Jenneke - Bestemming Onbekend--

Senior Member

Standaard

hi jimih
    thx man!
    jij bent juist de man die ik moet hebben nu want ik geloof dat het jouw strat was die me ertoe aanzette olie te proberen.
    Ik gebruik olie van Woca, natural, een Deense firma, dus dit moet wel Danish oil zijn ...
    Ik heb er nooit mee gewerkt so help me out:
    - hoeveel lagen ? tussentijd en schuur je ook fijn tussenin?
    overtollige olie weghalen: fijne tip, nu, ik had het al goed uitgestreken maar ik dacht dat alle olie wel zal intrekken, not dus blijkbaar.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zeppo Bekijk bericht
    Barno,

wanneer ik zo tegen de zijkant van de body/neck aankijk, lijkt het wel heel erg massief, en erg veel hout. Zou dit afgeschuind kunnen worden om de bespeelbaarheid/bereikbaarheid van de hogere frets te verbeteren?
    Of wordt de constructie daarmee tezeer verzwakt?

En: oeioeioei, wat zal dit mooi worden! Het was toch een 'order' als ik het me goed herinner uit dit topic?

hi zeppo,
    nee dit is niet echt een order, da's die andere in dit topic. Ik ben pas nog met een extra band gestart, 3 piece roots (van lightnin hopkins tot hendrix) daarin wil ik deze gaan gebruiken.

die bereikbaarheid hoge frets: door het vooraanzicht denkt men vaak dat die bij dit model super moet zijn, maar dat is niet zo omdat de cutaway weliswaar laag zit maar de bovenste horn zit dan weer hoog.
    Door afschuining body zou ik dat kunnen verhelpen, maar laten we zeggen dat dit nu eenmaal een feature is van dit soort guttlins, beetje zoals dano's die vaak ook niet uitblinken in super high access.
    Mss doe ik het subconsiously ook om alle shredders ter wereld ver weg te houden van mijn gitaren ..

Senior Member

Standaard

hij word echt weer super mooi!

Senior Member

Standaard

hi jimih
    thx man!
    jij bent juist de man die ik moet hebben nu want ik geloof dat het jouw strat was die me ertoe aanzette olie te proberen.
    Ik gebruik olie van Woca, natural, een Deense firma, dus dit moet wel Danish oil zijn ...
    Ik heb er nooit mee gewerkt so help me out:
    - hoeveel lagen ? tussentijd en schuur je ook fijn tussenin?
    overtollige olie weghalen: fijne tip, nu, ik had het al goed uitgestreken maar ik dacht dat alle olie wel zal intrekken, not dus blijkbaar.
    ik ben ook nog maar een danish beginner.. Wo(n)ca olie heb ik geen ervaring mee, wel Rustin's..

hoeveel lagen?
    - heb er zelf 4 gedaan, maar een laagje of 6 is ook niks mis mee
    - heb zelf steeds een hele dag laten drogen, maar volgens beschrijving is 5 uur (dacht ik) ook goed
    - in het begin vind ik schuren wel aan te raden, of niet echt schuren, maar meer de vezels wegvegen.. dit kan bv. met fijne staalwol (0000 of 00000), met schuurpapier ga je er zo doorheen.. aan het einde is dit niet meer echt nodig

bij de eerste laag echt ruimschoots aanbrengen, dan na een 15-30 minuten de boel schoonvegen (overal vegen, vergeet de neckpocket en alle cavities niet!).. daarna kun je wat dunnere lagen aanbrengen, mijn ervaring is dat je dan de meest smoothe finish krijgt.. en dus echt niet te lang wachten met schoonvegen, ik vond een 30 min prima, daarna begon t al echt plakkerig te worden

overigens; mijn body is inmiddels een stuk lichter gaan kleuren, die amber tint gaat dus wel vervagen.. hij voelt wel nog steeds goed beschermd aan.. als je hem amber wil houden is het misschien geen slecht idee om een kleurtje door de olie te mengen.. maar daar is t nu mss te laat voor..

in ieder geval, met olie kun je eigenlijk nauwelijks onherstelbare fouten maken
    fenders stuiteren, gibsons breken

stem op mijn vriendin..! please?
    --Jenneke - Bestemming Onbekend--

Senior Member

Standaard

thx,
    ik heb toch alvast een fout gemaakt, de olie zit er namelijk al twee uurtjes op, eerste laag, ik dacht dat dat helemaal zou intrekken: not dus. nu is het al heel kleverig. Dus ik zal maar wachten tot het nog drogeris en dan de kleefboel wegschuren?

Senior Member

Standaard

Inderdaad een mooi vlak resultaat na die porievuller.
    Stond het niet in de gebruiksaanwijzing dat je na x minuten moest schoon vegen?
    Bij Mijn Rustins"DanishOil staat:
    "Apply Liberally, then wipe of excess after a vew minutes. For superior smooth finish rubbing in direction of the grain with with plastic scouring pad and wipe of with soft cloth/kitchen paper towels. New or bare wood should be oild 3 times initialy"
    Als WOCA ongeveer gelijk is aan Rustins DanishOil, zou dit misschien kunnen helpen?
    Religion is the root of all evil (Richard Dawkins)

Mijn Snake gitaar getest
    Mijn akoestische getest

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten