Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 11 van 37 EersteEerste ... 91011121321 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 101 t/m 110 van 363
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    dat moet idd wel zeppo want ongeveer identiek idee is al es geopperd (ik geloof dat het Fingers of Kakihara was) in een ander guttlin topic, paars flake metalic guttlin, beetje a la gitaar van J Mascis die er toen bij gepost werd.

En ik vind het ook een bijzonder goed idee, metalic en paars en flakes: normaal gezien niet mijn smaak, maar als ik dat in guttlin vorm picture, zou dat wel een leuke gitaar kunnen opleveren.
    Dat was mijn idee:
    http://www.gitaarnet.nl/forum/showpo...&postcount=278

En ik blijf er inderdaad bij dat het een goed idee is.

Senior Member

Standaard

hey barno, m'n ontwerpje van de akoustische wat afgewerkt

heb je nog geen plannen om zoiets te bouwen?
    no life without music

Senior Member

Standaard

at Bram: sorry idd: you came up with the Purple flake eerst.
    at Kakihara: die Ron Kirn is idd off limits: demotiverende perfectionist maar toch wel leuk om het allemaal te zien

at Pueblo: nice, die acoustic al vind ik zelf het guttlin model niet echt geschikt voor acoustische uitvoering, al was het maar omdat de bochten volgens mij te scherp zijn om te kunnen buigen.
    Ik vind het slagplaatje wel nog steeds super. match headstock bodyhout zou ik zelf anders doen. but i'm flattered that this model is inspiring you.

Ik ga zeker ooit een acoustische bouwen maar waarschijnlijk een iets conventionelere vorm voor tekenen, die wel nog refereert aan Guttlin op een of andere manier.
    Laatst gewijzigd door barno; 19 november 2008 om 18:34

Senior Member

Standaard

update van de Thin King werknaam "woody" (ja ik weet het, wordt ook wel eens harde plasser mee bedoeld in het Engels

Brug en tail verzonken gemonteerd, topkammetje ingevijld en snaren derop. Hij is verre van af maar vermits er geen kleurlakprocedure meer volgt, begint het toch aardig te lijken op hoe hij zal worden.
    De klank is alleszins veelbelovend en feel van de hals is perfect (voor mij)

wat nog moet gebeuren grosso modo:
    - nog wat schuurwerk
    - lakken of olieën
    - nieuwe topkam vijlen, dit was een oude die ik toch niet helemaal tegoei meer kreeg
    - nog wat frets vlakken, niet veel, goodfretjob barno (ik zal waarschijnlijk een van de weinigen zijn maar I love dunne vintagefretjes, geweldige feel)
    - tail nog iets meer verzinken om de hoek nog wat strakker te maken, die gibson mensuur levert echt wel slappe snaartjes op en de dikke E schiet soms uit het zadel.
    - heel electronica en pickup gedoe. der komen p90's in, alleen geen zin nu om er te kopen, dus ik ga ze nemen van een vande andere gitaren, weet alleen niet welke (i love 'm all

feauteaux:

Laatst gewijzigd door barno; 20 november 2008 om 23:09

Senior Member

Standaard

trussrod cover

moet nog wat schuren aan halshiel

Senior Member

Standaard

Whow Barno, Dat is mooi met een grote M
    heb je de mogelijkheid om iets te laten horen?
    Wat ik van plan ben, om als mijn gitaar klaar is, er iets op te laten spelen, opnemen met mijn mobieltje en uploaden naar Youtube.
    Lijkt me leuk om er een gewoontje van te maken, dat als iemand een gitaar heeft gebouwd, dat we dan niet alleen het resultaat zien, maar ook horen
    Religion is the root of all evil (Richard Dawkins)

Mijn Snake gitaar getest
    Mijn akoestische getest

Senior Member

Standaard

grizzly hij is nog niet af:P geen elementen en bedrading dus laten horen gaat in dit stadium denk ik moeilijk, tenzij barno daar anders over denkt

Echt weer heel tof bezig barno! Super gewoon!

Senior Member

Standaard

Geweldig, Barno! Lijkt me mooi om deze gitaar te oliën waardoor -ie een beetje bruin word. Hij is nu nog zo rauw..
    Maar echt heel gaaf!
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

Senior Member

Standaard

ik post wel es filmpje als ie af is.
    ja ik moet dat hout nog wat behandelen. die rotporieënvuller is nog zichtbaar, hate it. wilde hem wel olieën maar dat maple fretboard gaat dan toch nog supervlug vuil worden, dus zal toch wel lak worden. Als je goed kijkt op de eerste foto zie je dat het fretboard al wat vuil is: ik heb er drie minuten op gespeeld met propere handen ...
    Laatst gewijzigd door barno; 21 november 2008 om 01:09

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    ... die Ron Kirn is idd off limits: demotiverende perfectionist maar toch wel leuk om het allemaal te zien.
    Toen ik via dit draadje weer terechtkwam op het Telecaster forum, herinnerde ik me een draadje daar wat ik met veel plezier en verbazing van A tot Z heb gelezen. Mogelijk is er al eerder naar verwezen op dit forum, maar een herhaling kan m.i. geen kwaad:

The Buttercaster Project

Hier had ik ook het Flake Guttlin visioen ...

Sorry voor de grote foto :

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten