Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 5 EersteEerste ... 345
Weergegeven resultaten: 41 t/m 47 van 47

Discussie: Marshall JCM 900

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Misery Signals Bekijk bericht
    TSL vind ik ook niet goed klinken, DSL al iets beter. Allez verspreking: ik bedoel preamp=printplaat zonder lamp die er ergens tussenkomt, erop of niet, zifters.

Als eens een JVM gehoord? Verschil met de DSL en TSL is wel groot vind ik. Distortion wordt niet opgebouwd met transistoren/solid state maar met lampen gainstages die elkaar oversturen voor zover ik weet.

MS
    Ik ben wel benieuwd naar die JVM's, iedereen is er nogal positief over. Nu ben ik sowieso geen Marshall fan, maar altijd leuk om te zien waar ze mee bezig zijn. De TSL was op het 3e kanaal gewoon diep triest. Fuzzy, geen grom/ballen, ongedefinieerd. Beetje jammer. Kanaal 2 was beter, maar daar was de DSL dan weer beter in.

Senior Member

Standaard

http://link.marktplaats.nl/206440422

Ik denk dat zo'n DSL combootje van 40 watt meer waar voor je geld is, om je toch verder te helpen, prijs is ok.

MS

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Realeigo Bekijk bericht
    DSL, TSL en JVM's zitten ongeveer evenvol met solidstate meuk als jcm 900's

Het ligt hem dus deels aan het ontwerp en niet doordat er een paar transistoren in zitten.
    Dat is zeer ongenuanceerd. Het signaalpad van een JCM 900 zijn preamp is grotendeels solid state. Zowel de DSL, TSL als JVM hun signaalpad is grotendeels of volledig lampen spul. Het schakel circuit daarentegen bevat wel heel wat solid state, maar bij welke moderne amp is dat niet?

Standaard

Ik heb zo'n 2100 SL-X. Na een tijdje kreeg ik er wel een goed geluid uit, maar het komt allemaal heel nauw met pre-amp/post gain. De equalizer had verder weinig effect, de ingestelde bands waren voor mijn gitaar niet optimaal.
    De fx loop op die van mij is echt 3 keer niks. Enorme tonesuck. Al het hoog eruit, klonk nergens naar.
    Die 2 mastervolume kanalen optie mis ik wel op de amp die ik nu gebruik, maar met een clean boost pedaaltje is dat ook opgelost.
    Op zich zit er een prima geluid in deze bakken. Je moet alleen er wel een tijdje aan sleutelen, en je geluid is vrij statisch. Geen reverb, geen leadkanaal. Met pedalen kom je een heel eind, maar deze amp kan je eigenlijk beter niet als cleane pedalenamp gebruiken. Ook zonde van de vette scheur. Aan te raden als je een motörhead/guns and roses geluid zoekt, ipv noem eens wat, Linkin Park.

Senior Member

Standaard

oke misery signals bedankt voor je link maar is 40 w genoeg in een rockband met een harde drummer? in ons oefenhok beschikken we niet over pa..

Julie hebben het over een jcm 900 sl-x maar het gaat hier dus over een jcm 900 type 4502
    er zitten twee JJ E34L's lampies in. maakt dit hem beter? ik heb wel eens van iemand gehoord dat na dat hij deze buize er in had gezet de amp veel beter klonk
    "Till I Cadillac"

Zoekt een setje TV Jones of Filtertrons

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MR. DYNAMITE Bekijk bericht
    Julie hebben het over een jcm 900 sl-x maar het gaat hier dus over een jcm 900 type 4502
    er zitten twee JJ E34L's lampies in. maakt dit hem beter? ik heb wel eens van iemand gehoord dat na dat hij deze buize er in had gezet de amp veel beter klonk
    Is mijn ervaring wel idd. Moderne Marshalls knappen meestal echt op vind ik met JJ's t.o.v. de standaard buizen.
    My Róisín Dubh is my one and only true love

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MR. DYNAMITE Bekijk bericht
    oke misery signals bedankt voor je link maar is 40 w genoeg in een rockband met een harde drummer? in ons oefenhok beschikken we niet over pa..
    40 watt is normaal voldoende hoor.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten