Shit, had ik dan toch maar die Stagg gekocht ipv die dure PRS...
Te koop: ENGL Blackmore top + ENGL 412 Standard cabinet + Z5 footswitch
Nu reageren jullie wel heel raar op die opmerking over fender/gibson. Vandaag met de repetities op 2 Marshall JCM900's gespeeld, met 4x12. Met gibson klonk het al meteen goed, met Fender moesten we toch wel heel erg zoeken naar de juiste sound. Maar met deze versterker maakt het wel degelijk uit met fender of gibson.
jaja..
IK heb daarstraks bij Caliban (dank u om mijn JVM te C83-modden, wat een verschil) de preamp vastgehad van een JCM900. Printplaatje zonder lamp op. Nou begrijp ik wel waarom ik die amp zo'n akelig geluid vind hebben...
't Is een ideale beginners lampenbak. Hij kan vanalles wel een beetje maar niets echt goed. Ik kan me inbeelden dat een LP die kilte wat punch geeft maar echt warm of mooi zal het geluid er niet van van worden.
Soit, ben je een beginner en wil je niet teveel geld spenderen tweedehands, go for it.
MS
Laatst gewijzigd door Misery Signals; 23 november 2008 om 02:40
En de oude plexis hadden zelfs geneens een printplaat om buizen op te zetten!
Ik denk dat iedereen wel weet wat misery signals wil zeggen hè. Printplaat van de preamp zit vol met solidstate.
DSL, TSL en JVM's zitten ongeveer evenvol met solidstate meuk als jcm 900's
Het ligt hem dus deels aan het ontwerp en niet doordat er een paar transistoren in zitten.
TSL vind ik ook niet goed klinken, DSL al iets beter. Allez verspreking: ik bedoel preamp=printplaat zonder lamp die er ergens tussenkomt, erop of niet, zifters.
Als eens een JVM gehoord? Verschil met de DSL en TSL is wel groot vind ik. Distortion wordt niet opgebouwd met transistoren/solid state maar met lampen gainstages die elkaar oversturen voor zover ik weet.
MS
Laatst gewijzigd door Misery Signals; 23 november 2008 om 20:47
Favorieten/bladwijzers