Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 48 van 81 EersteEerste ... 38464748495058 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 471 t/m 480 van 801

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nitefly7 Bekijk bericht
    "
    De Boss PSM-5 Power Supply (zodat alle pedalen aan elkaar geschakeld zijn)
    De Boss GE-7 Graphic Equalizer
    De Boss DS1 Distortion
    De Boss Digital Delay DD3
    De Boss Super Overdrive SD-1
    De Boss TU2 Tuner
    "

niet de meest logische volgorde, mag ik vragen waarom je voor deze volgorde gekozen hebt?

PSM-5; goede plek
    GE-7; is een 'overall geluidseffect', dat je gehele geluid nog even kan aanpassen (op het eind van de keten), of verschillende gitaren beter op elkaar kan afstemmen als je meerdere gitaren hebt (aan het eind).. Het kan ook als een extra boost gebruikt worden, of me overstuurde geluid aan te passen (hetzij voor of na de SD-1..)
    Van de GE-7 kun je jaren-lang plezier hebben..!

DS-1 gebruikt om je overstuurde geluid nog even over z'n nek te laten gaan (voor solo's e.d.), dus na je gitaar, en na je SD-1..
    LET OP!: de DS-1 klinkt ook erg lekker als je meer 'volume' dan 'drive/gain' hebt; dan kun je een versterker of je SD-1 pedaal een extra stoot 'drive' geven.. probeer eens de setting 14:00/12:00/9:00 (of 14:00/12:00/10:00) (zoals de wijzers van een klok) met de 3 knoppen..

Delay, of andere 'ruimtelijke geluiden' (zoals reverb/galm e.d..) klinken IMHO het lekkerst na al je overdrive pedalen; je overstuurde geluid wordt dan vertraagd... als je je delay vóór een overdrive pedaal zet, gaat het OD-pedaal de delay oversturen; vaak leidt dit tot 'lelijke' geluiden..

mijn suggestie (en een soort vuistregel):

PSM-5
    TU-2 vooraan (is het meest accuraat vaak, dichtst bij je gitaar.. achteraan kan ook, even kijken wat je het prettigst vindt klinken...)
    SD-1 (gitaar; oversturen, en daarna met GE-7 en DS-1 'na-bewerken')
    DS-1 (gitaar ->SD-1 -> overstuurd en dan nog een scheut extra distortion..)
    GE-7 (om totaal geluid van SD-1 + DS-1 (apart of samen) nog bij te regelen, of misschien enkel als clean boost of extra volume regelaar...!)
    DD-3 (eind van de rit, voor vertraging en galm)..

als je 'n versterker met FX-loop hebt, kun je de DD-3 (en evt. GE-7) ook in de loop zetten; daar krijg je de minst 'viezige' vertraging en het geluid dat de meesten van ons associëren met een 'rock-solo'...
    helemaal goed, werkt prima en heb mijn vertrouwde geluid weer terug!!

nogmaals dank

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sanderr Bekijk bericht
    helemaal goed, werkt prima en heb mijn vertrouwde geluid weer terug!!

nogmaals dank
    heel graag gedaan!

kijk, is mijn SOG'gen (Studie-ontwijkend-gedrag) toch nog ergens goed voor geweest..

heb je de delay ook in je loop geprobeerd ? of was dat teveel kabelwerk?
    DS-1 settings ook meteen geprobeerd ?

soms verlang ik terug naar de tijd dat ik All Boss was...
    ....soms... !
    Godin '04 LGX-SA, Tokai '86 Partscaster, S. Cortez CS-240 -> Zoom G3
    Boss FZ-5>K's90>Clyde McCoy RI Wah>Maxon SD9>Danelec CTO-1>Arion SCH-1>Zoom CDR-70 / Marshall Blues Breaker mk1>Zoom G3
    Te koop: ...

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nitefly7 Bekijk bericht
    heel graag gedaan!

kijk, is mijn SOG'gen (Studie-ontwijkend-gedrag) toch nog ergens goed voor geweest..

heb je de delay ook in je loop geprobeerd ? of was dat teveel kabelwerk?
    DS-1 settings ook meteen geprobeerd ?

soms verlang ik terug naar de tijd dat ik All Boss was...
    ....soms... !
    nee heb de delay gewoon achteraan in de bak geplaatst. de setting van de DS-1 heb ik geprobeerd ja. prima sound, maar van mij mag er iets meer distortion in. zet hem zelf dus rond de 13:00 / 12:00 / 12:00

heb je ook tips voor afstelling van de SD-1?

waar speel je zelf nu mee dan? en waarom geen boss meer?

gr Sander

Standaard

Hey!

K heb de volgende pedals in deze volgorde... suggesties?

Gitaar
    Boss TU-2
    Boss OD-1
    Boss CS-3
    Boss CH-3
    Boss DD-3
    Amp

K ben ook in de race voor een Wah en een distortion.. waar kan ik die het beste gaan plaatsen? Voor of na de overdrive?

Thanx!

Senior Member

Standaard

De volgorde die je hebt is eigenlijk prima! Wah zou ik altijd voor de overdrive/distortion doen, wordt anders veel te fel.

De distortion kan je na de OD-1 zetten zodat je de OD-1 als een soort tubescreamer kan gebruiken om de basissound van de distortion extra over zijn nek te helpen...

Member

Standaard

Ik heb toch wel een andere voorkeur dan de meesten hier.
    Distortion gaat bij mij altijd voor overdrive. Dan kan je meer gain pompen. Distortions hebben in mijn ervaring niet zo veel uitgangsignaal als overdrives. En speel met kilo's gain. Dan knijpt mijn distortion een stuk van mijn gain en da's niet de bedoeling.

Verder is het een kwestie van voorkeur, wil je een distorted overdrive of een overdriven distortion

Mijn 5 cents zou zijn:

Wah - CS - Distortion - OD -CH - DD

Voor de plaatsing van je compressor geldt weer een soort gelijk iets als met de overdrive / distortion. Wil je een compressed signaal distorten, of wil je een distorted signaal compressen. Als je dat niet weet moet je gewoon een paar keer wisselen en goed luisteren.

Waar je je tuner zet moet je zelf weten, na een distortion stemt alleen een beetje wazig soms Maar sommige wah's zijn weer matig met een dikke buffer er voor.
    Succes.
    Als het maar analoog is . . .

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ErikE Bekijk bericht
    De volgorde die je hebt is eigenlijk prima! Wah zou ik altijd voor de overdrive/distortion doen, wordt anders veel te fel.

De distortion kan je na de OD-1 zetten zodat je de OD-1 als een soort tubescreamer kan gebruiken om de basissound van de distortion extra over zijn nek te helpen...

En waar zou jij dan een wah zetten?

Thanx!

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door United Bekijk bericht
    En waar zou jij dan een wah zetten?

Thanx!
    Voor de overdrive/distortion zegt hij toch

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door United Bekijk bericht
    Hey!
    .....
    Gitaar
    Boss TU-2
    ....

Thanx!
    Niks meer aan doen!

wat je eventueel kan proberen is de CS voor je OD te zetten, dan kun je je funky/strakke/country/whatever klank oversturen..

CS achter je OD (huidige situatie) kan handig zijn om je geluid (met OD) net een beetje 'af' te maken; of de CS als een solo boost/solo setting te gebruiken..

Wah kun je achter Tuner, voor overdrive en comp zetten..
    distortion kun je achter overdrive, of achter comp zetten (compressor kan je overstuurde toon boosten/'compressen', of je distortion/solo-geluid boosten óf het kan je overdrive + distortion geluid aanpassen..)
    distortion achter compressor betekent dat je je overdrive met compressor erop, nog eens een stoot extra gain/boost geeft..

afhankelijk van je instellingen (subtiel of extreem) vind ik het prettig om een compressor als 'afmaker' in te zetten, dus na al je overdrive/gain-stages..
    maar distortion om je comp/od-geluid af te maken kan ook erg lekker klinken..

nee heb de delay gewoon achteraan in de bak geplaatst. de setting van de DS-1 heb ik geprobeerd ja. prima sound, maar van mij mag er iets meer distortion in. zet hem zelf dus rond de 13:00 / 12:00 / 12:00

heb je ook tips voor afstelling van de SD-1?

gr Sander
    die DS-1 setting die ik aanraadde, werkt ook vooral goed bij een amp die al aan't koken is, of al een lekkere crunch distortion heeft..

SD-1 zou ik het zelfde proberen, maar uit kijken dat 2x zo'n 'extreme' afstelling wel veel zaagtand/kettingzaag-distortion zal geven die misschien niet meer zo lekker 'organisch' (...bla bla) klinkt..!
    als je blij bent met de DS-1 setting, zou ik de SD-1 iets terugschroeven qua gain..

en eigenlijk zou ik voorstellen om je SD-1 setting tegen het 'randje' aan te zetten (dus dat niet alle gain/overdrive uit je pedaal komt), en dan de DS-1 ook iets te matigen..

mooiste distortion-geluiden vind ik die waarin elk onderdeel iets toevoegt..

zelf gebruik ik meestal een Bassman of Deluxe Reverb model uit een M-Audio Black Box modeller, waar ik de meeste gain uit mijn volumeknop (gitaar) haal, in samenwerking met een MI Audio Tube Zone..

Tot nu toe is die Tube Zone (net als de OCD) een van de weinige pedalen die ik lekker vind klinken om als 'extra kanaal' te gebruiken; een cleane versterker wordt met deze pedalen toch een bijna volwaardige 2-kanaals amp..
    Dat is een trucje dat ik met een DS-1 niet zo graag zou willen doen, dat pedaal is toch echt bedoeld om 'niet-cleane' amps verder te duwen.. of het distortion kanaal iets snijdender/viezer te maken (zonder dat het lelijk wordt..)
    DS-1 + cleane amp = lelijke heavy distortion..

gr Sander
    ik speel zelf met een M-audio Modeller via studio monitors (stereo) met een tikje reverb van een Lexicon-ding..
    drive haal ik meestal uit een MI Audio Tube Zone, maar live is dit een SHO-kloon + SD-9 (wordt waarschijnlijk Tube zone + SD-9...)

ik heb geen Bossjes meer, omdat ik ... geen Bossjes meer wilde..
    en uiteindelijk heb ik toch al bijna 12 jaar dezelfde DD-5 en blijft het toch een geweldig delay-pedaal..
    Godin '04 LGX-SA, Tokai '86 Partscaster, S. Cortez CS-240 -> Zoom G3
    Boss FZ-5>K's90>Clyde McCoy RI Wah>Maxon SD9>Danelec CTO-1>Arion SCH-1>Zoom CDR-70 / Marshall Blues Breaker mk1>Zoom G3
    Te koop: ...

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M@rtijn Bekijk bericht
    Voor de overdrive/distortion zegt hij toch
    Stakker ik....
    Bedankt voor je alertheid!!

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten