helemaal goed, werkt prima en heb mijn vertrouwde geluid weer terug!!"
De Boss PSM-5 Power Supply (zodat alle pedalen aan elkaar geschakeld zijn)
De Boss GE-7 Graphic Equalizer
De Boss DS1 Distortion
De Boss Digital Delay DD3
De Boss Super Overdrive SD-1
De Boss TU2 Tuner
"
niet de meest logische volgorde, mag ik vragen waarom je voor deze volgorde gekozen hebt?
PSM-5; goede plek
GE-7; is een 'overall geluidseffect', dat je gehele geluid nog even kan aanpassen (op het eind van de keten), of verschillende gitaren beter op elkaar kan afstemmen als je meerdere gitaren hebt (aan het eind).. Het kan ook als een extra boost gebruikt worden, of me overstuurde geluid aan te passen (hetzij voor of na de SD-1..)
Van de GE-7 kun je jaren-lang plezier hebben..!
DS-1 gebruikt om je overstuurde geluid nog even over z'n nek te laten gaan (voor solo's e.d.), dus na je gitaar, en na je SD-1..
LET OP!: de DS-1 klinkt ook erg lekker als je meer 'volume' dan 'drive/gain' hebt; dan kun je een versterker of je SD-1 pedaal een extra stoot 'drive' geven.. probeer eens de setting 14:00/12:00/9:00 (of 14:00/12:00/10:00) (zoals de wijzers van een klok) met de 3 knoppen..
Delay, of andere 'ruimtelijke geluiden' (zoals reverb/galm e.d..) klinken IMHO het lekkerst na al je overdrive pedalen; je overstuurde geluid wordt dan vertraagd... als je je delay vóór een overdrive pedaal zet, gaat het OD-pedaal de delay oversturen; vaak leidt dit tot 'lelijke' geluiden..
mijn suggestie (en een soort vuistregel):
PSM-5
TU-2 vooraan (is het meest accuraat vaak, dichtst bij je gitaar.. achteraan kan ook, even kijken wat je het prettigst vindt klinken...)
SD-1 (gitaar; oversturen, en daarna met GE-7 en DS-1 'na-bewerken')
DS-1 (gitaar ->SD-1 -> overstuurd en dan nog een scheut extra distortion..)
GE-7 (om totaal geluid van SD-1 + DS-1 (apart of samen) nog bij te regelen, of misschien enkel als clean boost of extra volume regelaar...!)
DD-3 (eind van de rit, voor vertraging en galm)..
als je 'n versterker met FX-loop hebt, kun je de DD-3 (en evt. GE-7) ook in de loop zetten; daar krijg je de minst 'viezige' vertraging en het geluid dat de meesten van ons associëren met een 'rock-solo'...
nogmaals dank
Favorieten/bladwijzers