Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 6 EersteEerste ... 3456 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 60

Discussie: One Spot Brom

Standaard

Probleem opgelost!

Net een Boss adapter op de daisychain aangesloten en zo goed als ruisvrij op een ongeaard stopcontact met beide gitaren!
    Ik weer blij dus! Maar nu moet ik dus nog een vervangende adapter kopen (deze is geleend), de adapter van Boss werkt dus zonder problemen, maar die levert (in verband met toekomstige aankopen) misschien wat weinig mA.

Wat zal ik nu voor één kopen dan, ik wil namelijk niet weer het probleem met brom?

Hier is trouwens het adapter-aanbod van thomann: misschien dat iemand me
    zonder veel moeite iets goeds aan kan wijzen?

Standaard

Zou deze voeding ook problemen geven?

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Hij is lelijk!!!!!!!

Kun je niet gewoon zo'n standaard boss adapter scoren?
    HERRIE.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Mess Bekijk bericht
    Net een Boss adapter op de daisychain aangesloten en zo goed als ruisvrij op een ongeaard stopcontact met beide gitaren!
    Als het echt aan de onespot ligt dan zou het probleem kunnen zijn dat jouw setup niet werkt met 'dat soort' voeding, te weten geschakelde voeding (...toch heren technici???). Mogelijk is die boss dan waarschijnlijk een 'conventionele' gestabiliseerde voeding, en in dat geval zul je daar dan naar op zoek moeten: een gestabiliseerde voeding.

Hopelijk zwam ik nou niet totaal uit mijn nek, maar mss wil iemand die er wel daadwerkelijk verstand van heeft voor alle zekerheid nog even zijn vakkundige licht over schijnen.
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TimmU Bekijk bericht
    Hij is lelijk!!!!!!!

Kun je niet gewoon zo'n standaard boss adapter scoren?
    Nou en? Hij levert 2000 mA

Member

Effect !

Peter heeft gelijk.
    Die voeding die je linkte is een geschakelde voeding. Ik heb een soortgelijke maar geen enkel probleem (deze werkt wel weer lekker weg in je pedalcase, vandaar). Onespot's zijn ook geschakelde voedingen, en ik zou denken als je onespot bromt, dan brommen alle geschakelde voedingen.

Een gewone Boss / Ibanez adapter is gestabiliseerd, dat merk je omdat ze rete zwaar zijn (in verhouding) en als je ze opensloopt zitten er twee magneten in.

Neem maar van me aan dat gestabiliseerde voedingen "schoner" zijn en minder brom en ruis veroorzaken. Of google op voedingen . . .

Kortom, soms heb je een effectketen die gaat brommen van geschakelde voedingen, jammer maar helaas. Soms helpt het om de volgorde te vervangen of er een pedaal uit te halen. Bijna altijd werkt een betere voeding.

Succes.
    Als het maar analoog is . . .

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Denniel Bekijk bericht
    Peter heeft gelijk.
    Die voeding die je linkte is een geschakelde voeding. Ik heb een soortgelijke maar geen enkel probleem (deze werkt wel weer lekker weg in je pedalcase, vandaar). Onespot's zijn ook geschakelde voedingen, en ik zou denken als je onespot bromt, dan brommen alle geschakelde voedingen.

Een gewone Boss / Ibanez adapter is gestabiliseerd, dat merk je omdat ze rete zwaar zijn (in verhouding) en als je ze opensloopt zitten er twee magneten in.

Neem maar van me aan dat gestabiliseerde voedingen "schoner" zijn en minder brom en ruis veroorzaken. Of google op voedingen . . .

Kortom, soms heb je een effectketen die gaat brommen van geschakelde voedingen, jammer maar helaas. Soms helpt het om de volgorde te vervangen of er een pedaal uit te halen. Bijna altijd werkt een betere voeding.

Succes.
    Thx! Dat is heel duidelijk
    Zijn er gestabiliseerde voedingen die geen brom bij mij zouden geven maar wel net even iets meer kracht kunnen leveren? (300-400 mA zou wel leuk zijn, veel meer gok ik niet nodig te hebben, ben niet zo'n pedaljunkie.)

Moderator

Music

Fijn dat het werkt! Nothing like a good old fat ass-wall wart
    Ibanez heeft een 500mA versie...
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Fijn dat het werkt! Nothing like a good old fat ass-wall wart
    Ibanez heeft een 500mA versie...
    Ik denk dat je het over deze hebt:
    http://www.thomann.de/nl/ibanez_ac509.htm
    Lijkt me opzich een perfect ding, maar is dit ook gestabiliseerd, m.a.w. zou deze ook bromvrij werken?

Moderator

Music

Ja, anders raad ik 'm je niet aan.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten