Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 21 van 43 EersteEerste ... 11192021222331 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 201 t/m 210 van 421

Standaard

Goede avond Barno,

Die gedachte was bij me opgekomen; maar ik had die neckangle wel zo gepland. Ik ken dat en het bevalt me. En de expliciete bedoeling was ook om zo hoog uit te komen dat de knoppen en schakelaars niet 'boven het maaiveld' uitsteken; tussen de snaren en de knoppen nog een heel smal slagplaatje waarop ik steun kan vinden.

Inmiddels denk ik ook al dat ik de brugpup ahw kan laten zweven; of deels. Ik heb zo'n vermoeden dat het zo uitkomt dat ie aan de voorkant net onder de top valt en aan de achterkant net erboven.

EDIT:
    Diepte van de pocket zou wel een makkelijke aanpassing zijn. De toets steekt nu nog 8 mm uit aan de onderkant; kan evt nog wel iets zakken.
    Maar ik moet sowieso nog preciezer gaan meten. Hals eerst echt vastzetten en rekening houden met dikte van frets en snaarhoogte.
    Laatst gewijzigd door aaronstonebeat; 17 november 2008 om 02:36
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

Standaard

Freesjes met bovenlager en 8 mm schacht ( € 15,35 incl):

http://shop.jvl-europe.com/epages/61...zen/groeflager

helaas zijn ze niet voor alles geschikt, want de doorsnee van de frees zelf is met 15,8 mm nogal fors.

Wilem

Standaard

Dat is idd wel dik. Maar die bij GuitarSupplies zijn ook nog altijd 12,7; vind ik nog best dik voor bv neckpocket of pupcavities.
    Maar misschien is dunner moeilijk ivm het lager?
    Aaron Stonebeat

Banned

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door aaronstonebeat Bekijk bericht
    Dat is idd wel dik. Maar die bij GuitarSupplies zijn ook nog altijd 12,7; vind ik nog best dik voor bv neckpocket of pupcavities.
    Voor de neckpocket gebruik ik altijd een normaal recht 8 mm freesje. Ik kan met mijn bovenfrees zakken totdat de spanbus op het hout ligt. Ik gebruik de gladde schacht als geleider wat prima werkt zolang je maar blijft bewegen.

Senior Member

Standaard

Hey,

Stewmac heeft ook 2 goede freesjes voor neckpockets en pupcavities.
    Zijn wel freesshafst in inch maar kun je m.b.v. een spanhuls zo gebruiken in een Ø8mm spantang. Ik geloof dat Guitarsupplies deze spanhulzen verkoopt.

Hey Aaronstonebeat,

niet 'boven het maaiveld' uitsteken
    Ben je een geo-nozem of werk je in de bouw?
    Verder overigens een leuk bouwproject hoor!

vr.gr.

Branko

Standaard

Geo-nozem noch medewerker in de bouw. Hoezo ?

Ik denk dat ik een freesbak ga maken, kan ik in ieder geval gecontroleerd lijnen loodrecht op elkaar frezen. Als het schuin moet, plaats ik een Barno-geleider (of leg de zaak schuin in de bak als dat kan).
    Vrijere vormen blijven dan ongeleid. Maar tot dusver maak ik steeds verschillende dingen. En het is net zoveel werk om een goede mal te maken als een nette frezing; het risico is in het eerste geval kleiner.

Zodra je 2x dezelfde body wil maken, wordt het natuurlijk wel heel handig.
    Laatst gewijzigd door aaronstonebeat; 19 november 2008 om 00:11
    Aaron Stonebeat

Senior Member

Standaard

Ik denk dat ik een freesbak ga maken, kan ik in ieder geval gecontroleerd lijnen loodrecht op elkaar frezen. Als het schuin moet, plaats ik een Barno-geleider (of leg de zaak schuin in de bak als dat kan).
    Vrijere vormen blijven dan ongeleid. Maar tot dusver maak ik steeds verschillende dingen. En het is net zoveel werk om een goede mal te maken als een nette frezing; het risico is in het eerste geval kleiner.

Zodra je 2x dezelfde body wil maken, wordt het natuurlijk wel heel handig.
    dubbelkleef houten latjes: geen barnogeleider hoor doen veel mensen hier. Mal is idd veel werk en rendeert meer als je de mal vaak gebruik idd, maar zelfs voor eenmalige frezingen is het de moeite waard: het resultaat is gewoon een stuk strakker en "cnc-achtiger".

Standaard

Ik vond het wel een mooi woord, Barno, ik kon het niet laten Dat het strakker wordt met mal, daar zul je absoluut gelijk in hebben.

Ik laat alle info nog ff op me inwerken, ik hoor toch heel verschillende dingen over kopieerfrezen. Als de tijd rijp is, zal ik vast overstag gaan.
    Aaron Stonebeat

Senior Member

Music

veel gebruikte uitdrukking in de bouw.

groeten Pasqual.

Standaard

Zo, ik heb me maar eens wat goede raad ter harte genomen en de voorste pupcavity mbv geleiders gefreesd. En ik moet zeggen: overtogen en opgetuigd :+)

Het was eigenlijk dit hulpstukje dat het allemaal makkelijk maakte. Vind ik dan weer idioot dat ik daar niet eerder aan heb gedacht. Ik heb wel eens met een geleider gefreesd en heb toen eerst eindeloos staan uitmeten en controleren of die wel goed zat; vond ik helemaal niet leuk.
    Dit werkt perfect, uiteraard met de frees zelf op maat gemaakt (zal ik 'm dan de stonebeat-spacer noemen :-))) :

Toch wel m'n netste freeswerkje tot dusver; en zonder brandsporen op deze manier. Ik ga dit nog leuk vinden.

Aaron Stonebeat

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten