Nou ik geef ook wel duizenden euro's uit aan gear hoor, daar gaat het niet om .
Nou ik geef ook wel duizenden euro's uit aan gear hoor, daar gaat het niet om .
HERRIE.
In dat geval neem ik mijn woorden terug en moet je, zodra die Behringer in elkaar stort gewoon jezelf een goede tuner gunnenOorspronkelijk geplaatst door Timmu
![]()
"Het is maar een spelletje" - Confucius
Dat zal ik misschien ook wel doen.Punt blijft, dat je het wel relatief moet zijn. 90 euro voor iets wat aangeeft of je gestemd bent of niet.Vind ik aan de prijs!en deze doet het net zo goed.
HERRIE.
Maar, een juiste stemming is het belangrijkste van alles. En ik moet zeggen dat ik de Behringer niet getest heb, maar er zit wel degelijk verschil tussen de diverse tuners. Ik wil het risico zelf niet lopen, het moet gewoon goed zijn.
Ik zou trouwens graag eens die Behringer 1 op 1 willen testen met mijn DT-10, kijken of ie idd net zo goed is.
Voor me nieuwe pedalboardje direct een Boss tu2 opgehaald, omdat ik het gewoon belangerijk vind.
maar als een Behringer net zo goed voor jou werkt klaar toch!
Alleen ik vind het zonde! wat kosten die dingen nieuw? 40 eu? gooi daar een beetje bij en je hebt een Korg dt10 of een tu2?
----
// City Of Life //
Even wat spec's op een rijtje, wat betreft de nauwkeurigheid:
Boss TU-2: +/- 3 cent
Korg DT-10: +/- 1 cent
Korg Pitchblack: +/- 1 cent
Korg Pitchblack+: +/- 0,1 cent
Peterson Strobostomp: +/- 0,1 cent
Sonic Research TurboTuner: +/- 0,2 cent
Behringer TU-300: kan ik niets over vinden, maar aangezien ze technologie van anderen jatten, neem ik die van de TU-2 over, dus +/- 3 cent. Wat een USP bij de Strobo als de Turbo kan zijn, is de "Sweetened tunings" functie.
Wie zal er horen dat zijn/ haar gitaar met een nauwkeurigheid van 1 of 3 cent is gestemd, om nog maar te zwijgen over het verschillen tussen 0,1 en 0,2 cent.
Het is natuurlijk wel handig om te weten of een A bij bijv. een Behringer ook daadwerkelijk 440 Hz is. Als de referentiefreq. maar okay is.
Wat is het nou?FYI, the Pitchblack is +/- 1.0 cent, the StroboStomp is +/- 0.1 cents, and the Turbo Tuner is +/- .02 cents. Just throwing that out there before the numbers get all confused.
http://www.thegearpage.net/board/sho...9&postcount=17
De turbotuner doet +/- 0,02 cent.
Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.
Favorieten/bladwijzers