Godin '04 LGX-SA, Tokai '86 Partscaster, S. Cortez CS-240 -> Zoom G3
Boss FZ-5>K's90>Clyde McCoy RI Wah>Maxon SD9>Danelec CTO-1>Arion SCH-1>Zoom CDR-70 / Marshall Blues Breaker mk1>Zoom G3
Te koop: ...
@Valerius: Echt een te gek uitziend pedalboard, hoewel het ontbreken van een scheurpedaaltje me wel een beetje verontrust. Kun je er niet eentje bij zetten, al was het maar voor de vorm?
@ Kevz0r: geef idd merk en type van je amp even door, dan kunnen we je makkelijker verder helpen.
https://soundcloud.com/paul-van-egmond/
"Unfortunately Common sense on this rock we call Earth is so rare it's a damn superpower." - Anon.
Ik heb een Marshall MG30dfx
Volgens mij heeft die geen FX loop.
Wel heel veel ingebakken FX. Wat voor pedalen heb je allemaal behalve je Wah?
vette plank Valerius! Echt mooi gedaan!
Ja er zit indd een ingebakken FX in (reverb,chorus flanger en delay), naast mn wah heb ik nu alleen nog een Boss blues driver bd2, meer pedalen volgen nog.
Zijn er ergens op het web te vinden hoe je deze precies maakt? Een schema o.i.d. Klinkt heel handig!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kevz0r Bekijk bericht
Die speciale aansluiting op je pedalboard voor de in en output, hoe werkt dat precies?
Moet je daarvoor een send and receive input hebben op je amp of gaat dit over de normale input?
speciale input/output is vaak een doorluspunt;
dus een 'lege behuizing' met aan elke kant een jack-paar in/uit:
hierdoor kan je gitaar op 'n centrale plek het board in, zonder dat je de input van je pedalen 'overbelast'..
output is hetzelfde; ga van de laatste output van je pedaal, naar input van de 'output' jacks... van die input gaat het dan weer naar 'n output (jack-paar in/uit 2) waarna het naar de amp kan gaan;
ideaal om input en output kabels bij elkaar te houden..
Laatst gewijzigd door Kevz0r; 18 november 2008 om 11:16
In dat geval is het echt simpel.
Een pedalboard is niet echt noodzakelijk. Kan natuurlijk wel.
Ik had in de 90's ook zoiets, Wah met Overdrive. Heb er wel een plankje voor gemaakt maar de gitaarkabel ging in de Wah, vervolgens een patch kabeltje naar de Overdrive en van de Overdrive naar de amp.
Ik gebruikte toen nog batterijen wat op zich prima te doen is maar je moet wel zorgen dat je altijd een (liefst 2 natuurlijk) reserve batterijen hebt.
Het verhaal van Nitefly gaat mijn pet te boven maar ik denk wel dat ik weet wat hij bedoelt.
Hij maakt het alleen een beetje te ingewikkeld (waarschijnlijk heeft ie meer gestudeerd dan ik).
een schema hiervoor kun je éénvoudig zelf maken maar is niet echt nodig.
het is simpeler dan je denkt:
Je gitaarkabel gaat in de input (dit kan dus een speciale (female) jack input op je pedalboard zijn maar ook een input van b.v. je Wah.
De female jack verbind je vervolgens met de input van je Wah.
Vervolgens ga je met patchkabeltjes naar je BD. Van daaruit ga je naar je amp (of naar de speciale ouput jack en dan naar je amp).
@ Valerius,
Ten eerste, mooi board!
Maar ik heb een vraagje met betrekking tot de footswitch. Hoe heb jij die kabel weg gewerkt? Heb jij die ook in een soort van "patchbox" verwerkt oid of komt de kabel er aan de achter kant ergens uit en plug je hem daar in in de versterker.
Erg strak verder, een van de mooiste boards de afgelopen tijd!
Ps, is dat een showmaster 48 case?
Favorieten/bladwijzers