Laatst gewijzigd door Henri H; 17 november 2008 om 18:27
Oke bedankt, ik snap het nu al wat beter.
Ik ben nu niet thuis dus ik kan niet kijken of ik een FX loop aansluiting heb, ik dacht van niet..
Nee, niet gemeten maar ik voed m'n FC-50 en m'n Ibanez WH10 (Wah pedaal) met 1 voeding van 1,5 A. en dat gaat goed.
Ik zal 's opmeten hoeveel spanning er overblijft.
Edit: met een adapter van maar 60 mA lukte het niet.
ja hoor, men vorige board had een verhoog, maar is te klein geworden... het materiaal voor het verhgoog heb ik al, maar 'k heb nog niet de tijd voor genomen om alles uit te werken. Dat die delay gekanteld staat vind ik vooral handig om niet per ongeluk op de tap-tempo te trappen.
0,0172*6meter/2(?)mm^2=0,516ohm
De weerstand in je pedaaltjes bij elkaar: Rped
Aantal ampere dat dan gaat stromen: 9/(Rped+0,516)
Aantal ampere * weerstand = spanningsval (Vdraad)
(9/(Rped+0,516))*0,516=Vdraad
We stellen 0,516 even gelijk aan 0,5, en gaan omschrijven
Vdraad=4,5/(Rped+0,5)
Trek je in totaal 1 ampere, wat nogal veel is, dan is je weerstand 9 ohm.
4,5/10,5=0,4Volt.
Dan moet je er flink wat pedaaltjes aan hangen. De interne weerstand van een adapter is denk ik hoger.
Laatst gewijzigd door Rude Perception; 17 november 2008 om 21:23
Dreadmember
Na een tijdje knutselen is mijn pedalboard af:
.
Gewoon een paar pedalen waarvan ik door de jaren heen achter ben gekomen dat ik die ook daadwerkelijk gebruik, niet meer. De bedrading loopt onder de plank door. Die TB-looper in het midden kan in een keer alles uitschakelen, zodat het geluid direct van gitaar naar amp gaat.
De distortion die uit mijn versterker komt vind ik heerlijk, dus bewust geen overdrive/gain pedaaltje. Alles is ruim opgezet, zodat ik bij het zingen niet in de problemen kom (i.e. tapdans-taferelen, jeweettoch)
edit: ff prutsen met de plaatjes
Laatst gewijzigd door Valerius; 17 november 2008 om 21:28
Screw you guys, I'm going home!!!!
Je foto doet het niet..
@Valerius: Ziet er strak uit!!
My FIRST amp was a PEAVEY & it's highly likely that a PEAVEY will also be my LAST!
Dean ML'79 - Dean Cadzilla - Dean Cadi-Kill
speciale input/output is vaak een doorluspunt;
dus een 'lege behuizing' met aan elke kant een jack-paar in/uit:
hierdoor kan je gitaar op 'n centrale plek het board in, zonder dat je de input van je pedalen 'overbelast'..
output is hetzelfde; ga van de laatste output van je pedaal, naar input van de 'output' jacks... van die input gaat het dan weer naar 'n output (jack-paar in/uit 2) waarna het naar de amp kan gaan;
ideaal om input en output kabels bij elkaar te houden..
Godin '04 LGX-SA, Tokai '86 Partscaster, S. Cortez CS-240 -> Zoom G3
Boss FZ-5>K's90>Clyde McCoy RI Wah>Maxon SD9>Danelec CTO-1>Arion SCH-1>Zoom CDR-70 / Marshall Blues Breaker mk1>Zoom G3
Te koop: ...
Favorieten/bladwijzers