Da's mooi, bij mij ging dat minder soepel gisteren. Sta ik met een akoestische gitaar op het podium voor de soundcheck zie ik geen d.i. Zegt de monitorman "euh, die hebben we niet".
Snoer te kort om vanaf het podium in zijn mengpaneel te pluggen dus ik pak een pedaaltje, gooi er nog een snoer tussen en voila. Maar onhandig want aangezien maar 2 snoeren bij me (snel low budget ding en backline aanwezig) heeft de Gretsch nu geen snoer meer dus steeds ompluggen geblazen.
Afijn, rondzingen van de akoestische gitaar. Na 4 gevraagd te hebben of de monitorvolume zachter kon de rondzingende gitaar weggezet en van het podium gelopen, dan lost zo'n probleem zich wat sneller op. En ja hoor, het rondzingen verstomde. Loop ik weer het podium op, zie ik de monitorman de gitaar vasthouden, zegtie.."ja, als ik hem loslaat gaat de gitaar rondzingen....."
Aan het eind van de set een paar nummers met akoestisch en elektrisch gitaar en sta ik dus zonder snoer. Monitorman staat het een beetje aan te kijken. Gelukkig had ik nog een snoertje aan het stemapparaat hangen van bijna een hele meter. Dat zag er wel grappig uit denk ik.