Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 6 EersteEerste ... 23456 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 60

Discussie: One Spot Brom

Moderator

Music

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Mess Bekijk bericht
    Ik moet nu gaan werken, maar ik zal het nog lezen.
    Maar hoe is het dan te verklaren dat ik bij de SG alleen brom heb als ik de snaren niet aanraak, en bij de Strat ook brom heb als de snaren wél aanraak.
    (Gaar element, slechte aarding?)
    Op een ongeaard stopcontact heb je een heerlijke brom op je enkelspoeler zitten, da's toch wel bekend hoop ik? Mede daarom is de humbucker uitgevonden...
    De storing die je hoort bij je SG ben je zelf en je aardt jezelf op het moment dat je de snaren aanraakt. Zie eerder genoemde beschrijving..

En dan blijf ik nog met het mysterie van de reststroom zitten.
    Bedoel je nou nog steeds dat beetje statische elektriciteit? Iets bouwt spanning op, je raakt het aan, spanningssverschil wordt via jou opgeheven? God, dat heb ik zelfs op mijn elektrische koffiemolen, moet ik nu een andere bestellen?
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kevervolks Bekijk bericht
    Same here... ik dacht dat eerst dat het aan mijn wah lag maar het was idd. de OneSpot, ik vind het wel raar dat hij het bij sommige wel doet???
    Ja vind ik ook vreemd, maar het kan aan vanalles liggen natuurlijk. Elementen, stopcontacten, omgeving, pedalen, snoeren etc.

Ik ben overgestapt naar een Burkey Flatliner SIX en dat werkt toch wel helemaal goed in ieder geval

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Op een ongeaard stopcontact heb je een heerlijke brom op je enkelspoeler zitten, da's toch wel bekend hoop ik? Mede daarom is de humbucker uitgevonden...
    De storing die je hoort bij je SG ben je zelf en je aardt jezelf op het moment dat je de snaren aanraakt. Zie eerder genoemde beschrijving..

Bedoel je nou nog steeds dat beetje statische elektriciteit? Iets bouwt spanning op, je raakt het aan, spanningssverschil wordt via jou opgeheven? God, dat heb ik zelfs op mijn elektrische koffiemolen, moet ik nu een andere bestellen?
    Ik heb geen verstand van elektronica whatsoever, dus het was gewoon een normale vraag. Ik zie de noodzaak niet om daar zo sarcastisch bij te gaan doen...

In m'n Stratocaster zit trouwens een slagplaat met één volumeknop en één humbucker, het enkelspoelerverhaal is dus niet van toepassing hier.
    Laatst gewijzigd door The Mess; 15 november 2008 om 16:45

Moderator

Music

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Mess Bekijk bericht
    Ik heb geen verstand van elektronica whatsoever, dus het was gewoon een normale vraag. Ik zie de noodzaak om daar zo sarcastisch bij te gaan doen...
    Ik zag die noodzaak ook, goed hè?

Maar goed, als jet het op je humbucker strat ook hebt dan klopt daar iets niet.

Standaard

Ik zag die noodzaak ook, goed hè?

Maar goed, als jet het op je humbucker strat ook hebt dan klopt daar iets niet.
    Ja prima Zijn we nu weer vriendjes?
    Kan ook zijn dat de elektronica van m'n strat een beetje gaar is, maar ik denk dat ik die One-Spot maar eens terug ga zenden. Zal eerst nog wel even checken of ik het met een Boss adapter ook heb (even lenen van iemand )

Moderator

Music

Er staat trouwens een Godlyke Powerall op Marktplaats als je het verschil wil testen. Ik ben echter bang dat het vooral te maken heeft met de stroomvoorzieing bij je thuis. Bij mij thuis is het ook zo brak, als je hier je gitaar in een versterker prikt bromt en ruist er van alles, echt verschrikkelijk. Tenzij ik even een lijntje leg naar een geaard stopcontact in de keuken

Standaard

Er staat trouwens een Godlyke Powerall op Marktplaats als je het verschil wil testen. Ik ben echter bang dat het vooral te maken heeft met de stroomvoorzieing bij je thuis. Bij mij thuis is het ook zo brak, als je hier je gitaar in een versterker prikt bromt en ruist er van alles, echt verschrikkelijk. Tenzij ik even een lijntje leg naar een geaard stopcontact in de keuken
    Mm, ik heb pas m'n One Spot besteld en nog niet eens betaald. Kan 'm binnen 10 dagen ofzo nog terugzenden zelfs. Eerst maar eens een Boss adapter testen met de Daisy Chain eraan.

Maar zou een Powerall het beter doen? Want in principe zijn het gewoon dezelfde adapters met een ander merkje, en tenzij de One Spot gewoon brak is moet dat niet uitmaken.

Ik zal wel eens kijken

Standaard

Typisch geval van een aardlus probleem dunkt mij! Batterijen of een geisoleerde voeding zoals eerder gemeld, bijvoorbeeld de Flatliner SIX, Ciosk Schizophrenic of Power Plus 2 van Voodoo Lab zou dergelijke brom (aardlus) problemen oplossen! Geef geen geld uit aan een goedkope 'daisy chain' oplossing maar investeer ook in een goede voeding wat je overall geluid alleen maar ten goede komt.

En als het aan je stroomvoorziening thuis zou liggen heb je altijd al dit probleem gehad ongeacht welke voeding of setup van pedalen dus dit zou ik niet als direct probleem aanschrijven!

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

ik heb sinds een paar dagen ook een onespot. met de mijne is in ieder geval weinig mis. doet het erg goed. Wat me wel opviel is een gigantische brom als ik de Red Repeat aan had staan, met een drive erbij. de Red Repeat krijgt nu apart eten ,en nu gaatalles goed
    HERRIE.

Moderator

Thumbs up

Mijn vaste tip: scheid de voeding van delays van de voeding van de drives.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten