Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 6 EersteEerste ... 23456 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 58

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic Bekijk bericht
    200?!?!?!?!?!

Ik ben laatst op zoek geweest naar een strat met deze, of vergelijkbare specs. En ALS je ze al tegenkomt, dan betaal je op z'n minst al het driedubbele!

Dit hoort wat mij betreft thuis in het rijtje van onvoorstelbare superkoopjes.
    Wat is er dan bijzonder aan? Ik zag precies dezelfde namelijk op ebay staan
    VAARWEL ALLEN, HET GA U GOED!

Standaard

Mooie deal! Daar heb je snel gehandeld.

Standaard

ff een vraagje mannen. Ik heb een Basmann kloon en ik wil eens kijken hoe de Fender 85 voor mijn Basmann klinkt. Nou heeft die Basmann dus alleen inputs, geen preamp out en zo. Maar dat heeft de Fender 85 wel. Hoe ga ik dit aansluiten als het al mogelijk is?

Senior Member

Standaard

je kunt de preamp voor je bassman schakelen, of evt in de return van een fx loop als je die hebt.
    Gibson ES 335 Studio '91 | Fender Telecaster Pink Paisley '85 | Gibson J35 | Vox AC10

Senior Member

Standaard

Wat wil je precies doen? De Bassman preamp gebruiken of de poweramp van de bassman gebruiken?

En wat wil je dan met de 85 doen?
    Band: Hot Funk Sundae - Funky Covers

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Squier4ever Bekijk bericht
    je kunt de preamp voor je bassman schakelen, of evt in de return van een fx loop als je die hebt.

hoe bedoel je precies, hoe ga ik dat aansluiten met alleen inputs voor de gitaar op mn Bassman?

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lexvandoef Bekijk bericht
    Wat wil je precies doen? De Bassman preamp gebruiken of de poweramp van de bassman gebruiken?

En wat wil je dan met de 85 doen?

De toon mogelijkheden van de 85 gebruiken over mn Basmann (heeft bijvoorbeeld geen reverb)
    De Bassman heeft geen preamp in en out, alleen inputs voor de gitaar

Senior Member

Standaard

preamp out --> gitaar in. weet niet of het klinkt, maar in feite lus je zo het signaal door dus zou het moeten gaan.
    Gibson ES 335 Studio '91 | Fender Telecaster Pink Paisley '85 | Gibson J35 | Vox AC10

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Squier4ever Bekijk bericht
    preamp out --> gitaar in. weet niet of het klinkt, maar in feite lus je zo het signaal door dus zou het moeten gaan.
    ok, maar geeft een preamp out niet een heel ander signaal dan je gitaar, niet alleen qua tone, maar ook sterkte bijvoobeeld? En maak je zo dan niks stuk?

Senior Member

Standaard

Van welk model bassman is het een kopie?

Op sommige bassman's kun je namelijk de inputs doorlussen van de kanalen (per kanaal 2 inputs, 2 kanalen - in input 1, kanaal 1 de gitaar, dan in input 2 kanaal 2 een patchkabel die gaat naar input 1, kanaal 2) Dan werken dus beide kanalen.

Je zou ook van input 2, kanaal 1 naar de input van je 85 gaan, dan de preamp-out van 85 naar de input 1, kanaal 2.

Dan zou je als het goed is, de reverb ed van je 85 kunnen gebruiken, maar pin me er niet op vast, en het is ook niet mijn schuld als je iets kapot maakt, want 100% zeker ben ik niet.

Edit: wat Squirt4ever zegt kan ook en neemt minder kabels in beslag
    Band: Hot Funk Sundae - Funky Covers

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten