Hallo mede ibanez bezitters, Zijn er hier JEM eigenaars met een scalloped 24tm21 toets?
Hallo mede ibanez bezitters, Zijn er hier JEM eigenaars met een scalloped 24tm21 toets?
Hallo Madcow, (speel jij bij de Madcow's?, weleens contact gehad over je rocket roll? Uiteindelijk van Pluis gekocht. Of ben je heeeel iemand anders)
Heb geen scalloped, maar wil het wel graag bij een van mijn gitaren.
@RedBuell
Gaaf zeg! doet me denken aan die thme bokes die ze bij american chopper altijd maken! Erg tof gedaan![]()
Ik moet zeggen dat ik niet zo van de sweeps ben (waarom heb je dan een JEM zou je zeggen? nou, ik ben fan van RG's en dit is in principe de oer-RG met een fijnere neck)
Ik kan je wel vertellen dat het qua spel voor mijn gevoel weinig uitmaakt, de oorspronkelijke reden van de scallop was ook niet het speelgemak vergroten maar dode tonen tegen te gaan op de hogere frets, de nieuwere JEMS met een all access neck joint hebben dan ook geen scalloped frets.
Dat laatste is trouwens ook niet helemaal waar, bijvoorbeeld de JEM77V BK en JEM20TH, allebei nog uitgebracht in 2007, hebben wel scalloped frets (en AANJ). Er zijn inderdaad wel Jems uitgebracht zonder, maar dat had volgens mij weer met de inlays te maken (de dots).
dot inlays kun je gewoon mee scallop'en , dus dat is de reden niet denk ikall acces neck is denk ik wel de juiste reden
Favorieten/bladwijzers