Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 45 van 81 EersteEerste ... 35434445464755 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 441 t/m 450 van 801
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje Bekijk bericht
    Ik ben het niet eens met de volgorde die je aanraadt . De gebufferde boss pedalen zijn funest voor het geluid van de fuzz, dus die moet voorop.
    Mijn excuses, dat wist ik niet en heb ik ook niet terug kunnen vinden in dit ellenlange topic.

Over het algemeen klopt die volgorde toch wel?

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldAling Bekijk bericht
    Mijn excuses, dat wist ik niet en heb ik ook niet terug kunnen vinden in dit ellenlange topic.

Over het algemeen klopt die volgorde toch wel?
    Jup, alhoewel het natuurlijk allemaal smaak afhankelijk is.
    Drive pedalen bouw je normaal gesproken op qua hoeveelheid gain, zodat je ze eventueel kan stapelen, maar er zijn zat pedalen waarbij dat helemaal niet werkt. Maar fuzzen (vooral germaniums, een muff doet niet moeilijk) zijn erg picky qua ingangs impendantie. Als je die ná een, bijvoorbeeld, boss pedaal zet, dan ben je een hoop dynamiek en muzikaliteit kwijt.

Je hoeft overigens je excuses niet aan te bieden hoor

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje Bekijk bericht
    Je hoeft overigens je excuses niet aan te bieden hoor
    Overdrijven maakt de zaak duidelijk.

Standaard

fuzz-tu2-bd2-ds1-vibe-eq

ik dacht eerst.. huh.. waarom de fuzz nog maar de Tu-2. maar dat is natuurlijk ook een Boss, voor mij is het meer een stemapparaat bij naam.

opzich ga ik het nog wel uit proberen, of het idd veel verschilmaakt. dan zou ik 'm eventueel nog achter mijn sttemapparaat zetten. aangezien dat beter uit komt op mijn board.

nog 1tje..

mijn eerstvolgende DIY project wordt een SHO.
    waar zou die dan komen?

fuzz-tu2-bd2-ds1 (HIER) -vibe-eq (OF HIER)

of elders?

Standaard

Na je drives geeft vaak meer volume, dus echt als volume boost bruikbaar met solo's.
    Voor je drives geeft het vaak een iets dikker geluid, wat ook wel fijn is als leadtone.

Ik heb het beiden gehad, op het moment staat 'ie ervoor, maar heb jaren gespeeld met een boost na m'n drives.

Standaard

oke helder=)
    ik probeer het tegen die tijd wel.
    nu ik de volgorde weet kan ik vast het klitteband installeren.

Senior Member

Smile

Oke mijn lijstje. Wat kunnen jullie mij adviseren?

CRY BABY
    BOSS TU2
    MXR CLASSIC FUZZ
    FULLTONE OCD
    MXR GT-OD
    MXR Phaser
    BOSS OC2
    BOSS CE5
    BBE Soulvibe
    T-REX Replica

Er gaat niks in de loop. Alles in de preamp.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FrankC Bekijk bericht
    Oke mijn lijstje. Wat kunnen jullie mij adviseren?

CRY BABY
    BOSS TU2
    MXR CLASSIC FUZZ
    FULLTONE OCD
    MXR GT-OD
    MXR Phaser
    BOSS OC2
    BOSS CE5
    BBE Soulvibe
    T-REX Replica

Er gaat niks in de loop. Alles in de preamp.
    niet zoveel v*tte pedalen aanschaffen zonder zeker te weten hoe de een de ander beïnvloed... !
    Godin '04 LGX-SA, Tokai '86 Partscaster, S. Cortez CS-240 -> Zoom G3
    Boss FZ-5>K's90>Clyde McCoy RI Wah>Maxon SD9>Danelec CTO-1>Arion SCH-1>Zoom CDR-70 / Marshall Blues Breaker mk1>Zoom G3
    Te koop: ...

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nitefly7 Bekijk bericht
    niet zoveel v*tte pedalen aanschaffen zonder zeker te weten hoe de een de ander beïnvloed... !
    Heb ik gezegd dat ik niet weet hoe het een het ander beinvloed? Beetje voorbarige reactie. Ik sta open voor advies van anderen.

Junior Member

Standaard

Ben ook eindelijk eens mijn effectenboard aan het afwerken. Nu dacht ik zelf aan de volgende volgorde:

Boss PSM5 --> CryBaby --> Proco Rat --> Boss GE7 --> Ibanez CF7 --> Boss DD6 --> Boss RC2

Op termijn komt er wss enkel nog een Phaser bij (wss zoals bij de meesten de phase90). En de CF7 weet ik nog niet zeker. Heb er nu 2dehands eentje gekocht (moet wel nog toekomen) maar heb een haat liefde verhouding met dat ding.. heb er al eens eentje gehad, maar moest toen weg, nu wou ik er weer eentje.

Ik twijfel enkel een beetje over de GE7. Langs de ene kant zou ik hem graag als booster gebruiken, maar ik zou hem ook graag gebruiken om af en toe mijn RAT wat meer een typische metal-klank te geven aangezien ik mij heel af en toe ook wel binnen de metalregionen begeef.

De RC2 hang ik er puur voor het gemak bij, ik gebruik die eigenlijk alleen thuis, maar ben dan vaak te lui om hem aan te sluiten, dus zet ik hem maar op m'n board

Maar, iemand een ideetje voor de EQ? Ik probeer gewoon alle mogelijkheden ook hoor, maar momenteel liggen al mijn kabels ergens anders en ik denk er graag al eens over na
    (.)(.)..........(.)(.)..........(.)(.)..........(.)(.)..........(.)(.)..........(.)(.)..........(.)(.)

http://vi.be/poachersofmen
    http://facebook.com/poachersofmen

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten