Wat een vakwerk. Ik volg het met bewondering.
Wat een vakwerk. Ik volg het met bewondering.
mooi man. Schraapstaal rules!
Het wordt nog eens wat met dat achterblad! Nog even geprobeerd de laatste hobbels er uit te krijgen, met schraapstaal en blokjes met schuurpapier van verschillende korrel, en uiteindelijk was hij na nummer 220 zo:
Heeeeeeel mooi glad! Zonde dat je er straks niet meer bij kunt
En ik schijn te moeten gaan nadenken over een labeltje voor binnenin. Hmmm...
En vervolgens maar weer verder met het bovenblad. Oja, dat lag er ook nog! Ook die moet nu een beetje netjes in vorm zien te komen. Ik heb er nog geen foto van, want er is nog niet heel veel meer aan te zien dan waar ik gebleven was. Het gaat wel enorm makkelijk ineens, met dat zachte hout, maar daardoor gaat het ook makkelijk fout. Als je net de verkeerde kant op schaaft, doet-ie "krgggk", en zit je met lelijke strepen...
En tussendoor ook maar even weer verder met de hals. Oja, die lag er ook nog! De twee helften op elkaar klemmen, en recht zien te krijgen met de schaaf. Helemaal plat, vlak, haaks, het bekende verhaal.
En de bekende ellende: Het wordt scheef, krom, andersom krom, tot je op een gegeven moment toch begint te begrijpen waar je die schaaf wel en niet langs moet halen... Misschien dat de kop net een tikje kleiner geschaald moet worden, want de zaagsnede is door al dat schaven een stukje opgeschoven. Maar goed, het werd toch al geen bariton meer, dus hij wordt ook in zijn geheel wat kleiner. Dat klopt dan weer.
En dan mag hij aan elkaar! Met een hele batterij aan klemmen:
Dat kon nog net voor het eind van de les, en dan zit hij de volgende keer alvast vast. Volgende keer lijkt trouwens pas over twee weken te worden, dus de meelezers zullen dit keer helaas wat meer geduld moeten hebben...
I've got an inferiority complex - but it's not a very good one...
Wow, het begint nu echt vorm te krijgen! Wat een werk., al dat schaven.
Kan niet wachten om het resultaat te zien (en Horen)!
Maarre...wat wordt het nou precies? Ik kan het niet meer helemaal volgen.
Megggggggggaaaaaaaaaa knap werk.
"I heard the use of stratocasters is closely followed by having to tell your folks you're gay..."
HilkoCustomBuilt
Facebook Pagina
Nou moe... Zo warrig ben ik toch niet?
Het wordt een gewone huis-, tuin- en keuken-archtop. Voor zover je daarvan kunt spreken als het over archtops hebt (en dan met name die met zo'n deftig voor- en achterblad...)
Begon in eerste instantie als bariton, dus met een langere hals, maar daar ben ik intussen weer van afgestapt, en nu wordt het een gewone... Wat kun je niet volgen?
Nu kan ik het weer helemaal volgen hoor. Een simpele ingewikkelde gitaar dus.
T ziet er iig al heel mooi uit.
Succes met het afbouwen!
Ziet er echt super tof uit.
Als ik jou was zou ik hem transparant lakken want dat hout is prachtig.
Krijgen we nog foto's
Zo, ik heb me weer lekker kunnen uitleven met de schaafjes
Mocht ook wel weer eens; het is opvallend hoe snel ik er de laatste tijd de pest in krijg als ik niet genoeg kan knutselen...
Om te beginnen even kijken hoe die hals is geworden:
Zo dus. Tsja. Lijkt wel goed, geloof ik...
En dan weer ten strijde met het bovenblad. Dat Fichte schiet lekker op, ik begin alweer in het stadium te raken van alles aaien en aftasten. En we hebben weer een sfeerplaatje:
Verder was ik erg benieuwd of ik ook aan deze kant zo'n leuk puntje zou kunnen fabrieken, maar dat lijkt heel aardig te lukken:
Volgende week weer verder, wie weet kom ik dan zelfs alweer aan de binnenkant toe...
Favorieten/bladwijzers