Ik heb naar volle tevredenheid een Madamp A15MkII prima geluid...tijdens optredens dan. Voor thuis is ie gewoon way-too-loud. En om nu thuis steeds alleen maar met een processor en koptelefoon te kloten gaat ook vervelen. En daarbij wil ik gewoon sounds en settings vastleggen op de Madamp en mijn pedalen, en niet een vertaalslag te hoeven maken van processor geluid naar amp/pedals.
Wat is nu wijsheid om het aantal db's naar beneden te krijgen (wat tonesuck is acceptabel):
- Attenuator ($$$)
- PPIMV ($$)
- Master Volume (=PPIMV??)
- Volume pedaal in FX loop ($)
- Volume potmeter (zie bijv. musikding The Volume) in FX loop
De laatste optie is nogal cheapo, je hebt alleen een potmeter, 2 weerstanden en een condensatortje nodig, ledje (en dus power) kan dan achterwege blijven. Maar ik heb geen idee wat de nadelen precies zijn, of wellicht de voordelen. Ik heb een cleanbooster gehad in de FX loop en die deed precies wat ie moest doen, nl het totaalgeluid opboosten/versterken. Nu zoek ik dus eigenlijk een 'verzwakker' in de FX loop, want de eerste optie is nogal prijzig, de 2e en 3e optie moet ik weer in de amp lopen wroeten (heb ik eigenlijk geen zin in, tenzij er grote voordelen zijn te behalen).
- Heeft iemand ervaringen/suggesties?
Favorieten/bladwijzers