Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 21 van 41 EersteEerste ... 11192021222331 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 201 t/m 210 van 408

Discussie: 1ste zelfbouw plank

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    alu shielding word ook niet gebruikt.
    Ik dacht juist dat er bijna altijd ALU folie werd gebruikt om de cavities te shielden?
    Religion is the root of all evil (Richard Dawkins)

Mijn Snake gitaar getest
    Mijn akoestische getest

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grizzly Bekijk bericht
    Ik dacht juist dat er bijna altijd ALU folie werd gebruikt om de cavities te shielden?
    nooit. altijd koper. koper geeft geen 'wervelstorm' aan magnetische interferentie, dichter rooster dus betere kooi van farady, en je kan koper makkelijker aarden, om zo aardlussen te voorkomen.

Standaard

Dan zal ik wel de enige zijn die dat ooit 'ns gebruikt heeft. En dan zal ik me wel verbeeld hebben dat het in al die beschrijvingen die ik op het internet vond om aluminium ging; en dat het advies van een ander forumlid dat de lijmlaag van tesa alu-tape ook geleidt en daarom heel handig is voor shielding ooit gegeven is.

???

Als ik het me wel herinner, heeft aluminium meer vrije elektronen dan koper en kan het daarom beter wervelstromen huisvesten.
    Volgens sommigen juist daarom heel geschikt voor shielding, maar pas op met teveel.
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

Senior Member

Standaard

nooit. altijd koper. koper geeft geen 'wervelstorm' aan magnetische interferentie, dichter rooster dus betere kooi van farady, en je kan koper makkelijker aarden, om zo aardlussen te voorkomen.
    Net als Aaronstb herinner ik me veel draadjes waarin alutape werd gebruikt. Bij nader onderzoek op de sites die gitaarspul te koop aanbieden, Stewmac, Guitar Parts,Tonefactory, GuitarSupplies etc bieden sommigen Alu en Koper aan, terwijl ik bij Stewmac en GP alleen koper vind.
    Kennelijk heeft koper idd de beste eigenschappen.

Mijn Snake gitaar getest
    Mijn akoestische getest

Senior Member

Standaard

klopt niet wat je zegt.
    er zijn er meer dan genoeg die shielden met alufolie ( let wel zelfs de meeste slagplaten van strats hebben een stukje alu folie erop zitten ter hoogte van de potmeters.)
    daarbij kun je alufolie makkelijk aarden en aardlussen bestaan niet in een gitaar.
    als je wilt shielden om je gitaar af te schermen voor alle omgeving ruis is dunne alu folie veel beter dan een dikke plaat koper.
    lees het maar in het artikel

Aluminum has some strange properties, and it’s the only commercially available metal I know of that can eliminate the buzz caused by light dimmers. An inch thick copper or brass shield cannot reduce the buzz caused by light dimmers but .003 thick aluminum foil can!
    daarom is hij dus ook heel selectief in wat hij onder een tele brugpup qua materiaal zet
    Laatst gewijzigd door no 1 hops; 4 november 2008 om 06:33

Senior Member

Standaard

Alu werkt goed, en alu tape koop je gewoon op rol in de bouwmarkt. Het gaat om de geleidende eigenschappen, en aluminium is een goede geleider.

Succes,
    Eindelijk een beetje lente!

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door no 1 hops Bekijk bericht
    klopt niet wat je zegt.
    er zijn er meer dan genoeg die shielden met alufolie ( let wel zelfs de meeste slagplaten van strats hebben een stukje alu folie erop zitten ter hoogte van de potmeters.)
    daarbij kun je alufolie makkelijk aarden en aardlussen bestaan niet in een gitaar.
    als je wilt shielden om je gitaar af te schermen voor alle omgeving ruis is dunne alu folie veel beter dan een dikke plaat koper.
    lees het maar in het artikel

daarom is hij dus ook heel selectief in wat hij onder een tele brugpup qua materiaal zet
    al goed, al goed. mijn post was het resultaat van snel lezen en dus verkeerde dingen selecteren :P

Senior Member

Standaard

Pffff, zo veel variabelen, keuzes, keuzes en nog eens...
    Ik heb zat alu tape, dus dat zou het meest voor de hand liggend zijn.
    Maar als iets anders beter werkt, gebruik ik dat liever.
    Zoals gezegd, ik heb er de ballen verstand van en ken geen pos of neg bijverschijnselen.

Al moet ik er wel bij bedenken dat ik werk met Low-Imp Langcaster pups. En een hum is met die dingen eigenlijk niet waarneembaar.

Trouwens, bij nader beschouwing, er zit trouwens wel een alu gedeelte gelijmd onder de slagplaat die met de Langcasters werd geleverd.
    Die Jo Langcaster weet heel goed waar hij mee bezig is. Dus misschien toch maar gewoon ALU tape?

Mijn Snake gitaar getest
    Mijn akoestische getest

Senior Member

Standaard

je zou hem natuurlijk kunnen mailen of met zijn set shielden nodig heeft of niet

Senior Member

Standaard

al goed, al goed. mijn post was het resultaat van snel lezen en dus verkeerde dingen selecteren :P
    kan iedereen gebeuren ;-)

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten