Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 264 van 593 EersteEerste ... 164214254262263264265266274314364 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 2.631 t/m 2.640 van 5928
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    ik ben nogal electronica moron dus kan niet meepraten. kennis van me, pathologische vintage freak, legde zijn pups onder een oude frigo (koelkast that is, waarom deed ie dat, ik dacht dat ie iets zei over demagnetiseren, of had ie ook iets horen waaien dat nergens op slaat?
    Ik ken alleen het verhaal van Duncan dat de telepickups van Summers gedemagnetiseerd waren omdat hij zijn gitaar naast de turbinemotor had gestald tijdens een lange treinreis. Het kan dus blijkbaar. Maar waarom je je pickups wil demagnetiseren is mij een raadsel. Gezien de lange looptijd van de magneten mag je veronderstellen dat oude pickup magneten nog als nieuw zijn. Dezelfde Duncan heeft een "magnetisch verouderings proces" op zijn antiquities losgelaten maar iemand als Lawrence moet daar hard om lachen. I am with Bill.

Senior Member

Standaard

Zo, ik heb mijn Ibanez Strat opengemaakt om te kunnen zien hoe ik een andere slagplaat er op kan zetten zonder al teveel werk.

De body, de vorige eigenaar heeft heel wat gedaan om deze strat te shielden, er zit koperfolie in de omtrek van alle holtes, de body zelf blijkt van mahonie.

De slagplaat, hetzelfde verhaal veel werk aan de shielding.

Een close-up van de electronica, ik had het kennelijk fout, de drieweg elementen schakelaar is wel degelijk aangesloten al heb ik geen idee wat voor doel hij nu heeft, ook duidelijk zichtbaar is de draai schakelaar op de plek waar eerst de tone voor het hals element zat. Deze draai schakelaar werkt een beetje als het ritme circuit van een jazzmaster en alle standen geven je een andere mate van dofheid of helderheid.

Al met al een aardig ingenieus systeem maar het zal wel verrekte moeilijk worden om dat alles naar een andere slagplaat om te zetten. Wellicht is het beter het zo te laten, de klank zal er zeker niet minder op worden.
    "Wie niet is ingeënt kan de pokken krijgen"
    - Willy Alberti

Senior Member

Standaard

Het eerste probleem is natuurlijk dat de draden van de pickups via de onderkant lopen ipv het midden.
    Dat de frezingen kleiner zijn is een ander probleempje. Of dat de slagplaat niet goed gaat aansluiten tussen brug en hals....

Die japanners waren nog aan het leren he, een paar jaar later hadden ze de specs beter voor mekaar dan de amerikanen zelf. Daar heb je weinig aan helaas.
    Dat die Ibanezzen vrijwel altijd origineel zijn heeft een oorzaak, zo blijkt.

Die brug is niet origineel, dat zou zo maar een mighty might kunnen zijn. Eind zeventig woei er een "alle hardware moet brons zijn" windje.
    Laatst gewijzigd door Pepe; 4 november 2008 om 00:06

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Die brug is niet origineel, dat zou zo maar een mighty might kunnen zijn. Eind zeventig woei er een "alle hardware moet brons zijn" windje.
    Bekijk mijn gitaar maar eens van achter...

Overigens lijkt deze brug heel erg veel op die van de Les Paul Gold top van DirkDeWaard
    - Willy Alberti

Senior Member

Standaard

Je bedoelt dattie wel origineel is? Dat men voor louter jolijt een trem cavity gefreesd heeft?
    Volgens mij is dit een Ibanez 2375W, die kwam met een trem.

Die koperen/bronzen brug is echt eind zeventig begin tachtig, ik denk zelfs afgeleid van de brug van een fender "the strat". Die op de goldtop van Dirk is natuurlijk ook niet origineel he.
    Laatst gewijzigd door Pepe; 4 november 2008 om 01:11

Senior Member

Standaard

Je bedoelt dattie wel origineel is? Dat men voor louter jolijt een trem cavity gefreesd heeft?
    Volgens mij is dit een Ibanez 2375W, die kwam met een trem.
    Nee, die foto was juist als ondersteuning dat hij niet origineel is, ik wou je laten zien tot welke lengtes die vorige eigenaar is gegaan om er een non-trem strat van te maken

Die koperen/bronzen brug is echt eind zeventig begin tachtig, ik denk zelfs afgeleid van de brug van een fender "the strat". Die op de goldtop van Dirk is natuurlijk ook niet origineel he.
    Ook dat weet ik, er hoorde eigenlijk een trapeze brug op die te gekke Les Paul van Dirk te zitten. Maar het is min of meer de zelfde brug.
    - Willy Alberti

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

@wouter
    wat ik er van zie, in de gauwigheid, is dat die toggles faseswitches zijn, en dat de schuifschakeklaar de pickupkeuzeselector is.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    @wouter
    wat ik er van zie, in de gauwigheid, is dat die toggles faseswitches zijn, en dat de schuifschakeklaar de pickupkeuzeselector is.
    Nee niet echt, de toggles zijn zowel fase schakelaartjes als wel als element aan-uit schakelaartjes.
    - Willy Alberti

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wouter J Bekijk bericht
    Nee niet echt, de toggles zijn zowel fase schakelaartjes als wel als element aan-uit schakelaartjes.
    zo zit 't niet gesoldeerd zijn het dan 3 weg tuimelaartjes?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    zo zit 't niet gesoldeerd zijn het dan 3 weg tuimelaartjes?
    Yup. zo zit het.
    - Willy Alberti

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten