Oorspronkelijk geplaatst door
budje
Eindelijk een telefoon met een iets betere camera, dus hierbij mijn vrouwen!
Met uitleg!
Aan de muur:
1. Martinez gitaar plm 1995. Vorig jaar gekregen van een goede vriendin die m niet meer gebruikte
2. Bruce Wallace in 2000 nieuw gekocht. sinds jaren de main acoustiese gitaar, erg beschadigd maar dat valt niet op zonder closeups
3. Onbekende oostduitse? leeftijd onbekend. twee maanden terug bij
www.zwiergitaarbouw.nl gekochtvoor meer details
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=113936
4. Segovia 12 string. leeftijd plm eind 70 a begin jaren 80. plm 2 jaar geleden gebruikt gekocht. Als er met de band acoustisch gespeeld word gaat zij mee. heeft dan ook daarvoor b-band electronica gekregen die meer kostte dan de gitaar.
5 Volcano miniatuur stratje. plm half jaar geleden gekocht in een opwelling. Na een afstelbeurt door zwier zelfs nog redelijk te gebruiken maar niet meer dan tien minuten stemvast
Op de leuning:
1. Onbekende ukelele van de rommelmarkt. vorig jaar voor 3 euro op de rommelmarkt gekocht en uren aan besteed om schoon te krijgen. Klein maar redelijk volume (vermoedelijk ook door gewelfd achterblad) staat klaar als kadootje voor een goede vriend die ver weg woont maar hij moet m nog komen halen.
2. Gregg Bennett ukelele met electronica (en ducktape) gekocht plm 2002 en gaat regelmatig met de band mee (luister op
www.dooronrons.tk naar de live opname van "some kind of wonderfull" voor een demo.
In de bank (staand)
1. Yamaha. De gitaar waarop ik het leerde. In 1962 door m'n vader op Curacao gekocht en door mij als tiener flink mishandeld met merkstiften en stickers (want wist ik veel) Voor de mensen die het zich afvragen: Ja, dat is een Nylonsnaar. En ja, dat is een maple hals.
2. Gumika neck through ergens uit eind jaren 70 a begin 80. Vorig jaar gekocht als reservegitaar bij optredens. Blaast echt enorm en is dus helaas niet helemaal je van het voor mij. Is al verkocht om vervangen te worden door of een tele of een tweede strat, maar de nieuwe eigenaar is nog aan het sparen.
3. "budje" valencia gitaar uit plm 2002. Is altijd het slachtoffer voor bijzondere cafe-optredens (is van triplex,) en gaat tegenwoordig als fretloos door het leven (heb de sleuven met vloeibaar hout gevuld, maar in de verkeerde kleur, zodat ik een beetje kan spieken)
4. Custom strat, gedeeltelijk handgebouwd, met onderdelen van een 70's USA strat. De main electrische gitaar. In 2005 bij zwier 2ehands gekocht. Heb de originele eigenaar inmiddels ook leren kennen. Met heel vroege Seymour duncan pickups. de meest stemvaste gitaar ooit. Gaat nooooooooooit meer weg. Voor demo: luister op
www.dooronrons.tk naar "cheers" voor haar geluid!
5. Symphonie nr 1. een echte venlonia. Word binnenkort bij gebrek aan onderdelen met nr 2 samengevoegd tot een complete.
Horizontaal op de bank:
1. Famos. Ook een echte venlonia! met gewelfd voor- en achterblad, maar door een vorige eigenaar zo onder handen genomen dat er waarschijnlijk niet veel aan te redden valt.
2. Symphonie nr 2. Zie nr1
Favorieten/bladwijzers