Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 10 van 18 EersteEerste ... 89101112 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 91 t/m 100 van 176

Discussie: amp-zoektocht

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    dat waren de pedalen die IK had, ik heb op de vorige meeting een hoop pedalen van Michael kunnen testen, en zoals je weet, hij koopt geen troep :P ik weet 't niet meer zo uit mijn hoofd welke het waren. ik heb voor de gein de prijzen opgezocht bij max guitars, maar hij had op dat boardje toch al wel voor bijna 700E aan pedalen liggen (en het waren er nog niet eens 4 of 5 ofzo).

ik heb onder adnere ooit de fulldrive 2, en een red snapper geloof ikook nog eens. sorry, ik interesseer me niet echt voor die pedalen
    Geeft niet hoor, meer uit interesse, beetje achter komen wat je 'referentiekader' is
    Band: Hot Funk Sundae - Funky Covers

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lexvandoef Bekijk bericht
    Geeft niet hoor, meer uit interesse, beetje achter komen wat je 'referentiekader' is
    niet ruim dus ik heb wel ooit een preamp-pedaal van mesa geprobeerd (zeg maar, de pedaltone, maar dan van mesa ghehe), maar dat was ook een ramp. ik werd helemaal gek van dat pedaal. vergat ik weer eens welk kanaal aanstond, of raakte de batterij op, of raakte de accustekker weer eens los.

ja ik weet 't, ik ben een kluns

Senior Member

Standaard

@H.Huisjes: test de JVM eens naast een echte high end amp, en ga mij dan nog eens zeggen dat je 'm net zo goed vindt als bv. de powerball, invader, of de xtc, herbert, oid.
    Ik heb de JVM niet getest "naast" een andere amp maar heb hem alléén getest.
    Ik had/heb geen budget van €2000,- + dus was de keuze snel gemaakt.
    Ik heb wel laatst de HOOK getest; de 6L6 Versie bij Double D in Rijssen.
    Nou, ik was zwaar onder de indruk van dat ding.
    Het clean en de vintage scheur is echt wel mijn ding en je hebt gelijk, daar kan de JVM een puntje aan zuigen.
    Maar hey, Die HOOK kost incl. 2x12 €3500,-.
    Daar heb je 2 JVM halfstacks voor!
    Maar ja, jij hoeft niet op de centen te letten dus.
    De JVM heeft echter wel weer dat heerlijke crunch, OD1 en OD2 vind ik.
    De HOOK kan (zonder pedalen) niet tippen aan OD2 (orange, gain op 3 -4) van de JVM.
    Blijkbaar heeft de Powerball voor jou meer van alles in vergelijking tot de JVM (en de HOOK). En de Powerball is ook nog weer 's spotgoedkoop en ziet er stoer uit!
    Is de EQ op alle 4 kanalen echt apart in te stellen?
    De indeling ziet er een beetje apart uit:

Senior Member

Standaard

de cmw heeft (tijdelijk) pensioen. met high gain is ie niet strak genoeg.en; ik wil geen pedalen. het is geen fobie, maar aversie.
    Hoe krijg jij een echt strakke metal(lica)-sound uit een amp behalve een Mark-series met grafische EQ vraag ik me af? Ik heb gedraaid en gedraaid aan Mesa Stiletto's / Rectifiers, Marshall JVM etc., maar zonder grafisch EQ pedaal krijg ik het echt niet voor elkaar. Ja ok, het is strak, maar teveel mids en veel te 'vettig'.

Standaard

Wat een geneuzel, sorry.

De perfecte amp bestaat niet. Pak gewoon iets en doe het daar mee. Op 't podium hoor je toch geen klote van al die nuances etc.

Maargoed dat zal een niet populaire mening zijn onder gearfreaks.

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door iWishmaster Bekijk bericht
    Hoe krijg jij een echt strakke metal(lica)-sound uit een amp behalve een Mark-series met grafische EQ vraag ik me af? Ik heb gedraaid en gedraaid aan Mesa Stiletto's / Rectifiers, Marshall JVM etc., maar zonder grafisch EQ pedaal krijg ik het echt niet voor elkaar. Ja ok, het is strak, maar teveel mids en veel te 'vettig'.
    @ h. huisjes: het is verdomd goed in te stellen eigenlijk, raar maar waar. ik zie het niet als een 4 kanaals bak, maar als een 3 kanaals bak met nog een extra 'boost'kanaal. clean en crunch is effe lastig, omdat ze een gain delen (ja, raar, ook niet mijn idee haha), maar de eigen treble en eigen volumeknoppen 'compenseren' dat, daarmee bedoel ik dat je een echt lekker crunch kunt instellen, en ook een heel lekker clean met superveel headroom. crunch hoeft toch maar crunch te zijn zonder superveel gain. de echte distortionkanalen waren wat lastiger, maar ik kreeg met de mid/open mid/focussed, open/focussed en bottom knop er een heel goed geluid uit; strak, punchy, agressief, stevig, dik. daarmee beantwoord ik deels de vraag van iwishmaster; ik hoef niet perse de sound van een mark4. sterker nog, liever niet echt! wel de punch en druk en oomf dat dat ding produceert. en dat lukt me heel aardig met een powerball en een invader (beiden met een verschillende voicing, dat wel).

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DaveItUp Bekijk bericht
    Wat een geneuzel, sorry.

De perfecte amp bestaat niet. Pak gewoon iets en doe het daar mee. Op 't podium hoor je toch geen klote van al die nuances etc.

Maargoed dat zal een niet populaire mening zijn onder gearfreaks.
    wellicht hoor jij het niet, maar ik wel, en sterker nog, ik erger me eraan, en zal niet lekker kunnen spelen, omdat ik me eraan erger.

was ik nog vergeten te zeggen. tuurlijk, de JVM is voor 't geld gewoon goed, maar de powerball is ongeveer even duur, en heeft 4 'kanalen' die ieder echt verschillend zijn, en overtuigend goed klinken. de JVM heeft 12 kanalen waarvan er maar een handjevol goed klinken, en de high gain niet eens. vind ik dan. voor wat ik wil en wat ik speel, is de JVM dus niet geschikt. voor mensen die minder heftig spelen zal ie waarschijnlijk een stuk beter zijn, zeg maar de classic rock en blues. als je enerzijds er een potje metal uit wilt beuken, en anderzijds een goed clean wilt hebben, EN wilt crunchen, is ie gewoon niet geschikt genoeg. de Hook idem dito (naast wat ik al gezegd heb, dat ie me 'tegenwerkt').

Standaard

Ik heb de JVM niet getest, maar de powerball was toch ook absoluut mijn ding niet, veel te compressed, het speelt wel makkelijk ja.

moet wel zeggen dat ik van geen enkele Engl versterker al onder de indruk ben geweest, niet live bij bands, en ook niet als ik er zelf op speel.

dan nog liever een peavey 6505 of mesa recto, of mijn Steavens, da's ook retestrak, maar wel dynamischer.

Senior Member

Standaard

Overigens vond ik de powerball en invader beide erg goede amps, maar ze missen 'karakter' en 'sparkle'. Moeilijk te beschrijven, maar ondanks dat technisch alles goed zit (clean echt clean, high gain echt strak etc.), had het geen 'mojo'. De JVM had dat bijv, voor mij wel.

Wat is dan jouw 'mojo' orph?

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door iWishmaster Bekijk bericht
    Overigens vond ik de powerball en invader beide erg goede amps, maar ze missen 'karakter' en 'sparkle'. Moeilijk te beschrijven, maar ondanks dat technisch alles goed zit (clean echt clean, high gain echt strak etc.), had het geen 'mojo'. De JVM had dat bijv, voor mij wel.

Wat is dan jouw 'mojo' orph?
    hm,ik vond juist dat ze wel karakter hebben. het karakter wat ik vond dat ze hebben, is net zo makkelijk uit te leggen als mojo. ik denk dat als een amp voor mijn gevoel steeds beter word in sound en feel, nja, dat ik 'm steeds prettiger begin te vinden, dat dat de amp is waar ik mee verder moet gaan. de recto, om er maar een te noemen, is dat zeer zeker niet.iedere keer valt ie me zwaar tegen, en zet ik m gedesillusioneerd uit.

grappig, ik vond trouwens dat de JVM geen karakter, ballen en 'mojo' had. ik kreeg er niet zo'n warm fuzzy gevoel van binnen na ermee gespeeld te hebben. de invader en powerball gaven me dat wel.

@pol: een recto? nee, daar kan ik dan weer niks mee.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten