Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 8 van 18 EersteEerste ... 678910 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 71 t/m 80 van 176

Discussie: amp-zoektocht

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    @marc oblivian: ik ga niet verkopen, simpelweg omdat er niks te vekropen valt! mijn warmoths zijn onverkoopbaar, en de gibsons ook. wie wil ze hebben in heeresnaam? ik heb ze gemaakt voor mij(n handen), en niet die van iemand anders....
    Groot gelijk heb je (het was ook maar een grapje:-).
    Moet toch eens smiley's gaan gebruiken zoals al eerder werd gesuggereerd.

Allright: de Powerball kwam er uit als (voorlopige) winnaar? Had ik eerlijk gezegd niet verwacht. Ik dacht dat je de crunch elders zou zoeken. Anderszijds: ik kan je ook weer niet helemaal ongelijk geven, want ik heb al een jaar of 5 een Powerball en die doe ik ook niet weg.
    Hij werkt bij mij heel lekker met mijn Heritage LP custom. Dat is een vrij donker en zwaar klinkende gitaar en dat werkt op de een of andere manier erg goed met deze amp.
    Het klinkt strak, maar met definitie, veel druk, maar het kan ook log en zwaar klinken als ik wil. ik heb er ook wel eens een Ibanez RG over geprobeerd, maar dat was toch minder.

Je hebt overigens gelijk dat je wel even de tijd moet nemen om hem goed te tweaken. Op zich krijg je er wel vrij makkelijk een goede sound uit, maar wil je het echt goed hebben, dan moet je er wat meer tijd insteken. Vooral oppassen om er niet teveel gain in te draaien. Daarnaast heb ik de focussed knop altijd aan...werkt goed voor mij.

Je blijft waarschijnlijk de JCM 800 beter vinden op crunchgebied. Een Powerball is ook weer niet superduur. Kan je die twee amps niet gewoon naast elkaar gebruiken? Dan ben je wel klaar lijkt mij:-)

Heb je die EVH al eens geprobeerd trwns? Die vond ik ook wel lekker (maar toch mijn Powerball gehouden:-)

Ik heb overigens ook een Dual Recto (van Ieme gekocht). Weer heel wat anders dan de Powerball, maar ook wel lekker. De Dual is wel een tweak-amp vind ik. Belangrijk is dat je een Recto lekker op volume laat draaien en de presence (zeker op modern mode in high gain) laag houdt. De bas ook trouwens.
    Ik heb hem nu op tube rectifier staan en in vintage mode. Klinkt lekker, maar minder strak dan de Engl. Wel mooi, de Mesa distortion.

Succes met zoeken verder!!!(maar je kan die Powerball natuurlijk ook gewoon te kopen:-)

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marc Oblivian Bekijk bericht
    Groot gelijk heb je (het was ook maar een grapje:-).
    Moet toch eens smiley's gaan gebruiken zoals al eerder werd gesuggereerd.

Allright: de Powerball kwam er uit als (voorlopige) winnaar? Had ik eerlijk gezegd niet verwacht. Ik dacht dat je de crunch elders zou zoeken. Anderszijds: ik kan je ook weer niet helemaal ongelijk geven, want ik heb al een jaar of 5 een Powerball en die doe ik ook niet weg.
    Hij werkt bij mij heel lekker met mijn Heritage LP custom. Dat is een vrij donker en zwaar klinkende gitaar en dat werkt op de een of andere manier erg goed met deze amp.
    Het klinkt strak, maar met definitie, veel druk, maar het kan ook log en zwaar klinken als ik wil. ik heb er ook wel eens een Ibanez RG over geprobeerd, maar dat was toch minder.

Je hebt overigens gelijk dat je wel even de tijd moet nemen om hem goed te tweaken. Op zich krijg je er wel vrij makkelijk een goede sound uit, maar wil je het echt goed hebben, dan moet je er wat meer tijd insteken. Vooral oppassen om er niet teveel gain in te draaien. Daarnaast heb ik de focussed knop altijd aan...werkt goed voor mij.

Je blijft waarschijnlijk de JCM 800 beter vinden op crunchgebied. Een Powerball is ook weer niet superduur. Kan je die twee amps niet gewoon naast elkaar gebruiken? Dan ben je wel klaar lijkt mij:-)

Heb je die EVH al eens geprobeerd trwns? Die vond ik ook wel lekker (maar toch mijn Powerball gehouden:-)

Ik heb overigens ook een Dual Recto (van Ieme gekocht). Weer heel wat anders dan de Powerball, maar ook wel lekker. De Dual is wel een tweak-amp vind ik. Belangrijk is dat je een Recto lekker op volume laat draaien en de presence (zeker op modern mode in high gain) laag houdt. De bas ook trouwens.
    Ik heb hem nu op tube rectifier staan en in vintage mode. Klinkt lekker, maar minder strak dan de Engl. Wel mooi, de Mesa distortion.

Succes met zoeken verder!!!(maar je kan die Powerball natuurlijk ook gewoon te kopen:-)
    +1

Gewoon een high gain amp met een leuk clean, en een JCM 800 voor clean en OD, alleen heb je dan je twin clean nog niet.
    gear: Epiphone LP '98, Fender Telecaster MIM '08, Tokai Les Paul '83, Squier VM Jazzmaster

Standaard

+1
    Alleen geen jcm800 maar een plexi achtige versterker, scheuren ook heerlijk en naar mijn mening veel betere clean.
    Te koop:
    Marshall 4x12 met originele g12-65's

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

heren, heren; ik ga niet meer aan de jcm800. echt niet

de evh3 is een ramp. veel te gruizig, ongeinteresseerd clean. nee, ik word er niet wild van.

en ik zit sterk te denken aan de invador EN de powerball. kheb toch centen zat (financiele meevaller). straks ga ik echt pimpen met een bogner cab.

Senior Member

Standaard

heren, heren; ik ga niet meer aan de jcm800. echt niet

de evh3 is een ramp. veel te gruizig, ongeinteresseerd clean. nee, ik word er niet wild van.

en ik zit sterk te denken aan de invador EN de powerball. kheb toch centen zat (financiele meevaller). straks ga ik echt pimpen met een bogner cab.
    Onverwachte keuze. Ik zou alleen voor een Invader gaan, die kan eigenlijk alles wel wat de Powerball kan, misschien iets minder agresief maar toch nog steeds bruut genoeg.
    gear: Epiphone LP '98, Fender Telecaster MIM '08, Tokai Les Paul '83, Squier VM Jazzmaster

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jimwoud Bekijk bericht
    Onverwachte keuze. Ik zou alleen voor een Invader gaan, die kan eigenlijk alles wel wat de Powerball kan, misschien iets minder agresief maar toch nog steeds bruut genoeg.
    de invader mist de agressie en dat 'oompfoompf oompf' geluid dat de powerball heeft. daarom allebei, maar in ieder geval de powerball. de fireball valt wel af, omdat ie geen dubbele master heeft. de SE's ook, omdat die geen gescheiden toneregeling hebben (en omdat voor de prijs van een se ik een invador en powerB heb)

Senior Member

Standaard

..... kheb toch centen zat (financiele meevaller). straks ga ik echt pimpen met een bogner cab.
    Je budget was anderhalve week geleden nog maar €1800,-.
    Vond het al wat vreemd...
    Ik vind wel dat je het onderste uit de kan wilt halen.
    Dat zou je nog wel 's tegen kunnen vallen.
    Ik zou denk ik (als ik jou was) voor de amp gaan met de beste crunch en clean voor jou.
    Dat is dus de JCM800, Plexi, JVM, Powerball, Invader (geen InvadOr dus) of misschien wel de Fireball.
    Koop er een OCD of TS9 o.i.d. bij en je hebt je metal sound.
    Ik weet niet of je kanaal 4 van de JVM wel 's echt goed geprobeerd en getweaked hebt. Oh boy, hij is sweet, om te zoenen wat een geluid.
    Ietwat Fizzy maar hey, 't is een Marshall, die mag dat.
    Kanaal 3 geeft je een heerlijke scheur om mee te soleren.
    Maar het kost wel even wat tweaken (waar heb ik dat eerder gelezen )
    De cab maakt ook erg veel uit. Welke cab had jij toen jij de JVM testte?
    Probeer 'm is met een 1960AX (Greenbacks à 25W) of een TV (Tall Vintage, ook met Greenbacks)
    Maar met een open back JCM800 combo waar ik alleen de speakers (G12T75) van gebruik, klinkt ie zeker net zo goed, misschien zelfs wel beter.
    Je hebt in ieder geval geen extra OD pedalen meer nodig.

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    Je budget was anderhalve week geleden nog maar €1800,-.
    Vond het al wat vreemd...
    Ik vind wel dat je het onderste uit de kan wilt halen.
    Dat zou je nog wel 's tegen kunnen vallen.
    Ik zou denk ik (als ik jou was) voor de amp gaan met de beste crunch en clean voor jou.
    Dat is dus de JCM800, Plexi, JVM, Powerball, Invader (geen InvadOr dus) of misschien wel de Fireball.
    Koop er een OCD of TS9 o.i.d. bij en je hebt je metal sound.
    Ik weet niet of je kanaal 4 van de JVM wel 's echt goed geprobeerd en getweaked hebt. Oh boy, hij is sweet, om te zoenen wat een geluid.
    Ietwat Fizzy maar hey, 't is een Marshall, die mag dat.
    Kanaal 3 geeft je een heerlijke scheur om mee te soleren.
    Maar het kost wel even wat tweaken (waar heb ik dat eerder gelezen )
    De cab maakt ook erg veel uit. Welke cab had jij toen jij de JVM testte?
    Probeer 'm is met een 1960AX (Greenbacks à 25W) of een TV (Tall Vintage, ook met Greenbacks)
    Maar met een open back JCM800 combo waar ik alleen de speakers (G12T75) van gebruik, klinkt ie zeker net zo goed, misschien zelfs wel beter.
    Je hebt in ieder geval geen extra OD pedalen meer nodig.
    ja, anderhalve week geleden. sindsdien is er wat veranderd in mijn beurs, en dat is mijn portemonnee, en van niemand anders.

ik heb 'm getest op een bogner 412. als daar iets niet goed op kan klinken, is 't hopeloos. maar ook op de 1960ax.

en 'tja, hij is wat fizzy maar daar is 't een marshall voor jammer dan'? sorry, niet goed genoeg! ik koop daar geen amp voor, om er maar genoegen mee te nemen. tis alles of niets.

daarnaast, van een marshall kan je gewoon niet verwachten dat ie dezelfde punch en 'oompf' heeft die een mk4, powerball, invader, vht sig:x oid heeft. zeker niet de JVM. de jcm800 zelfs niet.

ik vind het vierde kanaal echt niet 'sweet'. hij heeft geen kloten, geen power...maar zoals ik zei, het gaat niet alleen om crunch en clean. daar faalt de JVM imho ook. de powerball en invador zijn daarin veel en veel beter. de fireball is weer geweldig met super-highgain, maar de powerball trekt dat ook. de plexi zal ik toch niet of zelden gebruiken. ik wil snel kunnen schakelen van high gain naar clean naar crunch (om 't even welke amp). en het verschil tussen de invadEr en de powerball is slechts nuance (plat gezegd), en dat kan een jcm800 niet en de plexi ook niet. daarom vallen die af. mijn aversie jegens pedaaltjes heb ik al gemeld; je kan van een plexi niet dmv pedalen er een superstrak high gain metalmonster van maken.

Senior Member

Standaard

ja, anderhalve week geleden. sindsdien is er wat veranderd in mijn beurs, en dat is mijn portemonnee, en van niemand anders.
    Het was ook geen verwijt o.i.d.
    Je hebt ook helemaal gelijk maar wilde puur aangeven dat ik het vreemd vond dat je budget zo gestegen was.
    Maar dat legde je in bovenstaande post uit, vandaar.

....tis alles of niets.
    Dan misschien maar beter niets? Houd je het geld lekker op zak totdat je droomversterker er is.
    Koop je ondertussen eerst die resterende LP's erbij

...ik vind het vierde kanaal echt niet 'sweet'. hij heeft geen kloten, geen power...
    Tja, smaken verschillen...

... ik wil snel kunnen schakelen van high gain naar clean naar crunch (om 't even welke amp). ....
    Dat was anderhalve week geleden ook geen issue....
    ....mijn aversie jegens pedaaltjes heb ik al gemeld; je kan van een plexi niet dmv pedalen er een superstrak high gain metalmonster van maken.
    Ook daar zijn de meningen over verdeeld.

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

@H.Huisjes: test de JVM eens naast een echte high end amp, en ga mij dan nog eens zeggen dat je 'm net zo goed vindt als bv. de powerball, invader, of de xtc, herbert, oid.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten