Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 18 EersteEerste ... 2345614 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 176

Discussie: amp-zoektocht

Senior Member

Standaard

Oeh, vergis je niet, die H&K TriAmps zijn zeker de moeite van het testen waard! Ze hebben wat jij nodig hebt. Alleen... je moet wel van de H&K-scheur houden. De distortion is heel karakteristiek voor Hughes en Kettner en daar moet je van houden.
    Ik ben het niet helemaal met je eens wat betreft Bogner en Diezel, maar misschien moet je (gezien je eisen) dan voor twee head's gaan in een custom rack met wieltjes? Mag het wel wat gaan kosten, maar dan heb je ook wat.
    PAS Custom Guitars, Music Man, Gibson, Schecter, Ibanez, Mesa Boogie, Engl, TC Electronic, Ultimate Ears, Fisher Amps
    Incoming: Siggery Custom Shop 7-string
    My band Panic Attack (DT Tribute): http://www.youtube.com/user/panicattackband

Senior Member

Standaard

En mijn andere suggestie? Een goeie high-gain amp met een goed clean kanaal (MK4) en dan 1/2 goeie pedaaltje ervoor voor crunch/jcm800 achtige scheur? Zou moeten werken, als je je over je pedaaltjes fobie heen zet
    Band: Hot Funk Sundae - Funky Covers

Moderator

Music

Ja, met de juiste gitaar, single channel amp en pedalen setup kan dat zelfs, daar heb je geen eens een channel switcher voor nodig. Maar goed, daar is al eens een ellenlange discussie over geweest, misschien leuk om op te zoeken voor je, Timmu, dat was voor jouw tijd namelijk.

Orph, ik moet het toch met de meesten hier eens zijn: als je zowel helder, beukend, transparant, warm, gewapper en strak wil op een driekanaalsamp dan zit je moeilijk. De één is clean en crunch goed maar is weer niet strak met meer gain, de ander is strak op high gain maar is clean nogal plat etc. etc. Logisch ook, omdat er voor een warm, punchy clean een heel andere eis (en dus opbouw) wordt verondersteld van een amp dan van een strakke high gain sound. Het is wel mogelijk, technisch gezien om dat uit een channel switcher te halen, maar er zal altijd ergens een concessie gedaan moeten worden.
    Ik zou toch eerder voor een single channel amp óf evt. een dual channel, non channel switcher (AC30...) kijken als je de beukende cleans en dynamische crunches belangrijker vindt en naar een goed pedaal zoeken voor high gain. Het is niet wat je nu in je hoofd hebt, maar als ik naar mijn eigen ervaringen kijk en terugdenk aan Michales momenten op zijn Phoenix en Lex' Hook met bijvoorbeeld een Tube Zone of Direct Drive, sja... daar heb je dus geen channel switcher voor nodig.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

ik wil proberen onder de 3500E te blijven, met cab en head bij elkaar. het probleem van de mk4 en een jcm800, is dat ik toch dan meer op de jcm speel, omdat die sound me heel erg ligt, dus daarom is 2 amps waaronder 1 jcm800, out of the question. oh god, ik haat die amp als de ziekte; dat ding klinkt gewoon veel env eel te goed. hij is alleen zo immens qua volume. hij kan HARD of nog harder, terwijl de mk4, de jvm, supernova etc etc op lager volume ook al behoorlijk klinken.

ik heb ooit de triamp getest, en ik vond 'm goed, maar niet supergeweldig. ik vond 'm het geld niet waard, om t maar simpel te zeggen.

ik ga niet kloten met pedaaltjes, dat is een lapmiddel, een stopmiddel. als ik zou doen wat ik 't liefst heb, heb ik hier straks een losse jcm800, ac30, fender twin, plexi, 5150 en een mk4. daar ga ik dus echt niet mee zeulen, en ook echt niet mee aan kunnen komen zetten bij band of huisgenoten.

wat vinden jullie van de switchblade trouwens? effe tussendoor :P

Standaard

Misschien een bogner uberschall??

Eerste kanaal, clean, heel erg zelf.

Tweede kanaal, gruwelijk vette, dikke, monsterlijke scheur, waar je broekspijpen van gaan trillen.

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Ja, met de juiste gitaar, single channel amp en pedalen setup kan dat zelfs, daar heb je geen eens een channel switcher voor nodig. Maar goed, daar is al eens een ellenlange discussie over geweest, misschien leuk om op te zoeken voor je, Timmu, dat was voor jouw tijd namelijk.

Orph, ik moet het toch met de meesten hier eens zijn: als je zowel helder, beukend, transparant, warm, gewapper en strak wil op een driekanaalsamp dan zit je moeilijk. De één is clean en crunch goed maar is weer niet strak met meer gain, de ander is strak op high gain maar is clean nogal plat etc. etc. Logisch ook, omdat er voor een warm, punchy clean een heel andere eis (en dus opbouw) wordt verondersteld van een amp dan van een strakke high gain sound. Het is wel mogelijk, technisch gezien om dat uit een channel switcher te halen, maar er zal altijd ergens een concessie gedaan moeten worden.
    Ik zou toch eerder voor een single channel amp óf evt. een dual channel, non channel switcher (AC30...) kijken als je de beukende cleans en dynamische crunches belangrijker vindt en naar een goed pedaal zoeken voor high gain. Het is niet wat je nu in je hoofd hebt, maar als ik naar mijn eigen ervaringen kijk en terugdenk aan Michales momenten op zijn Phoenix en Lex' Hook met bijvoorbeeld een Tube Zone of Direct Drive, sja... daar heb je dus geen channel switcher voor nodig.
    ik heb michael's matchless uitvoerig getest vorig jaar, en daar haalde ik een lekkere sound uit, maar dat 'wapper wapper ' zeker niet.

maar dat t dus wel kan trouwens, goed clean en goed distortion, bewijst de mk4. tuurlijk zijn het concessies, absoluut. maar ik ben echt meer rock/metal georienteerd dan jazz blues funk en soul. toch wil ik dat wel kunnen spelen, en moet 't clean transparant genoeg zijn om dat te trekken.

maar heren, ik ga nu tukken, en morgen vroeg op voor college, om daarna naar Feedback te gaan om amps te testen tot ik erbij neerval!

lijstje wat ik ga doen:
    supernova (is mijn nr1 qua specs en wat ik inm'n geheugen heb; mijn ouwe review die ik onlangs herlas strookt niet met mijn herinnering, maar dat komt wel goed)

jcm800 (als die er is)

jvm410

powerball (nu wil ik eens definitief weten waarom mensen dat ding zo geweldig vinden..nja. nog eens proberen)

hook

diezel vh4.

Senior Member

Standaard

Mitch, ik miste je al in deze channelswitch discussie

@Orpheo, wat Mitch ook zegt, voor lekker losse crunchy/cleane sounds is ook gewoon een andere opbouw nodig dan voor superstrakken high-gain, daarom zal je altijd wel een compromis moeten sluiten tussen kanalen op versterkes, of zo'n kanaal gewoon niet includen op de amp.

Ik ben ook bang dat je dit allemaal gewoon niet gaat vinden in 1 amp, en helemaal naar jouw wensen.

Trouwens als je een jcm800 zo goed vindt, maar je vind het volume niet zo relaxed, dan kan ik je aanraden om er achteraf een PPIMV in te laten installeren, dan heb je wel die sound en die feel, maar niet met dat belachelijke hoge volume. Ik ben zelf erg blij met mijn 2203+PPIMV, geeft hele goeie resultaten. Maar ja, dan zit je wel weer aan die single channel.

Ik ben het er overigens niet mee eens dat pedaaltjes een lapmiddel zijn, ik gebruik ze zelf niet omdat ik erg tevreden ben met mijn amp, en omdat ik zo 'leeg' mogelijk wil giggen/reizen naar gigs, vandaar geen pedalboard. Maar ik ken gitaristen die hele vette geluiden tevoorschijn kunnen toveren met pedalboards, dat klinkt absoluut niet als een lapmiddel.
    Laatst gewijzigd door Lexvandoef; 28 oktober 2008 om 01:22

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

@lex: het klinkt niet als eenlapmiddel, dat weet ik, maar het 'voelt' wel zo, omdat op die manier je iets gedaan probeert te krijgen wat de amp van nature niet goed kan doen.

maar ik ga morgen testen, en ik heb al wel ideetjes voor de uiteindelijke setup, maar dat houd ik nog even voor mezelf, tot ik getest heb

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hell's Engl Bekijk bericht
    BRUNETTI MERCURY!!!!

Omdat mijn HOOK ter reparatie bij Erik v/d Haar was heb ik de 50W Mercury mee gekregen.
    Man, wat ben ik onder de indruk van dat ding zeg!!
    Lekker clean, channel 2 lekkere crunch tot dikke oversturing. Boost op channel 2 voor nog meer geweld en 'n schakelbare 2de volume!

Heb er voornamelijk met mijn Les Paul erop gespeeld en dat beukte!
    Zeker de moeite waarde!

Succes Joost
    Inderdaad een hele vette amp, maar ik denk datie niet veelzijdig genoeg is voor wat Orpheo in gedachte heeft. Ik vond 'em op het eerste gezicht (gehoor?) helemaal geweldig, maar voor 2700e heb je een amp met 2 kanalen, clean en crunch met een boost ... Verhouding ligt niet goed (genoeg) als je het mij vraagt. Ik kreeg er ook geen goeie crunch en lead sound tegelijk uit vanwege de gedeelde eq (of te vettige rythm, of te dunne lead).

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    @lex: het klinkt niet als eenlapmiddel, dat weet ik, maar het 'voelt' wel zo, omdat op die manier je iets gedaan probeert te krijgen wat de amp van nature niet goed kan doen.

maar ik ga morgen testen, en ik heb al wel ideetjes voor de uiteindelijke setup, maar dat houd ik nog even voor mezelf, tot ik getest heb
    Dat is allemaal psychologisch Orpheo, als het goed klinkt, en naar je wensen is, waarom niet?

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten