Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 13 van 43 EersteEerste ... 3111213141523 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 121 t/m 130 van 429
    Senior Member

Standaard

kom op JJ dit vind werkelijk niemand mooi, kan ik me in ieder geval niet voorstellen. En geloof me ik het een rijke fantasy maar dit mooi vinden zo.

Dan is er nog maar een oplossing: een spuitje.

Nee alle gekheid op een stokje die headstock kan ECHT niet
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Vraag jij aan een filatelist ook hoe vaak hij die zeldzame postzegels nou daadwerkelijk opplakt?
    Official Member of the Gun Guitars Owners Association

Standaard

Ik vind 't ook niet mooi, maar ik kan me voorstellen dat die rollers iets met het geluid van de 3 dunne snaren doen; de snaarspanning komt toch op 'n andere manier in het hout. Die Joh Lang is best een uitvindertje hoor !
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

Standaard

Hij mag dan best handige dingen hebben ontworpen, maar hij heeft geen gevoel voor uitsraling wat dit betreft schijnbaar...
    @ jan jansen: De strat kop is ook spuuglelijk maar als je hem dan verandert, doe t dan goed. Maargoed het is een vooruitgang.
    Een valse gitaar moet je (s)TEMMEN

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door aaronstonebeat Bekijk bericht
    Ik vind 't ook niet mooi, maar ik kan me voorstellen dat die rollers iets met het geluid van de 3 dunne snaren doen; de snaarspanning komt toch op 'n andere manier in het hout. Die Joh Lang is best een uitvindertje hoor !
    Mee eens,
    Jo Langereis (tís en blijft een Amsterdamer he) durft wel buiten de kaders te denken.
    Op die manier heeft hij unieke zaken ontwikkeld zoals zijn Langcaster PickUps.
    Een vioolkop is goedbeschouwd ook een vrij merkwaardig ding. Ooit is iemand zo begonnen en het model is niet meer weg te denken uit het oog van de vormgevers.
    Was Langcaster met dit model begonnen vóór Fender zijn headstock produceerde, hadden we niet anders geweten.
    Wat ik wel weer een mooi detail aan die kop vind, is dat de eerste 3 tuners exact in lijn staan met de 3 rollers (alsof het ook tuners zijn) en deze staan weer in serie met de 3 bovenste tuners.
    Vanuit wiskundig oogpunt een aanvaardbare vorm.....
    Religion is the root of all evil (Richard Dawkins)

Mijn Snake gitaar getest
    Mijn akoestische getest

Standaard

Ik ken 'm hiervan: http://www.youtube.com/watch?v=FVHInDPly1E
    Ik dacht al: dat moét 'n hollander zijn.
    Aaron Stonebeat

Standaard

Ik heb zowat de hele dag zitten schuren aan de body van de 335-afgeleide (ik dacht die maar kort weg de AS te gaan noemen) om de laklaag van de body mooi glad te krijgen; tussen de bedrijven door heb ik dit project weer voortgezet.

Een paar dagen geleden heb ik de hals aan de body gezet, toen de snaarhouder en de brug geplaatst en er vervolgens snaren opgezet:

Nu kan ik de brugzadels op hoogte gaan maken. Op het moment staan de snaren bij de 24ste fret nog gem. 6,5 mm boven de toppen van de frets. Dus dat mag nog wel wat zakken, dacht ik zo :-))) 'n Kwestie van geduldig vijlen.

Aan de brugzadel moet uiteraard ook nog een hoop afgerond en gepolijst worden. Ik denk dat spelen nu snel een bloedbad wordt. De zadels zitten met drie schroeven in de body, elke schroef houdt met een dwarsligger 2 zadels vast. Die dwarsliggertjes heb ik aan de onderzijde voorzien van kleine stukjes rubber (oude fietsbinnenband); zonder die rubbers was er de neiging maar één zadel vast te klemmen, nu werkt het perfect. Het monteren was een beetje klote, dus daar moet ik voor een volgende keer nog iets op verzinnen, maar nu het zit, lijkt het goed te zitten.

Bij de topkam hoeft qua hoogte niets te gebeuren want ik heb een 0-fret. Wel moet er een snaarhouder achter die fret. Die ben ik uit been aan het maken. Ik ben benieuwd hoe mijn tot zaagjes gedremelde voelermaat zich tegen het been gaat verweren.

Spoedig meer!
    Aaron Stonebeat

Senior Member

Standaard

Lang leve de 0 fret. Het is een beetje uitgestorven maar ik ben er wel fan van.

Senior Member

Standaard

+1! Op de mijne komt ook een nulfret!
    I've got an inferiority complex - but it's not a very good one...

Senior Member

Standaard

Forgive me my noobness, maar wat moet je met een 0-fret, zo direct tegen de topkam?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    Tja, rijsberman zei het zo subtiel als een kettingzaag en zo genuanceerd als een orkaan.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grayfink Bekijk bericht
    +1 voor Rijsberman, en dan heb ik het niet eens gelezen.

Senior Member

Standaard

Om te beginnen hoef je dan niet bang te zijn dat je je topkam te diep invijlt; het is net alsof iemand helemaal bij de kop constant een barré neerlegt. Er zijn mensen die beweren dat ze het verschil horen tussen een snaar die eindigt op een fret en eentje die eindigt op de topkam, al geloof ik niet dat ik daar ook bij hoor.
    Maar mijn voornaamste argument is puur mathematisch: de natuurlijke getallen beginnen bij 0!
    I've got an inferiority complex - but it's not a very good one...

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten